Η παράδοση πηγαίνει... Νηπιαγωγείο! Λιλιπούτειοι μαθητές γνωρίζουν τις κρητικές φορεσιές!

Κατερίνα Μυλωνά
Κατερίνα Μυλωνά

Η συντονίστρια του προγράμματος, κ. Αριστέα Τζαγκαρουλάκη, μιλά στο Cretalive για την ανταπόκριση των μαθητών στην πρωτοβουλία της διεύθυνσης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δείτε φωτογραφίες!

Της Κατερίνας Μυλωνά


Οι παραδόσεις μας χάνονται, οι νέοι δε γνωρίζουν από πού βαστούν οι ρίζες τους… Φράσεις που έχουν ειπωθεί ξανά και ξανά από τους παλαιότερους.
Όμως, η εικόνα αυτή μπορεί να αλλάξει και η αλλαγή ξεκινάει, σχεδόν, από την κούνια, ή καλύτερα από το Νηπιαγωγείο!
Η κ. Αριστέα Τζαγκαρουλάκη, γυμνάστρια, με ειδικότητα στους παραδοσιακούς χορούς, εντάχτηκε στο τμήμα Φυσικής Αγωγής της διεύθυνσης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ηρακλείου.

στολές
Με πρωτοβουλία του διευθυντή, κ. Μανώλη Μπελαδάκη, ξεκίνησε το πρόγραμμα  «Πολιτιστικές παρεμβάσεις» στα νηπιαγωγεία που αφορά στην παράδοση, τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας,  τους παραδοσιακούς χορούς, τις παραδοσιακές τέχνες, την τοπική πολιτιστική μας κληρονομιά γενικά και όλες τις προεκτάσεις αυτής.

στολές
Σκοπός του προγράμματος είναι να συνεισφέρει σε μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση του πολιτιστικού θέματος που κάθε νηπιαγωγείο έχει επιλέξει.  
Έτσι, τη φετινή σχολική χρονιά το τμήμα Φυσικής Αγωγής συνεργάζεται με το Λύκειο Ελληνίδων Ηρακλείου το οποίο προσφέρει  παραδοσιακές φορεσιές της Κρήτης ή και ό,τι άλλο χρειαστεί αναλόγως του προγράμματος που εκπονεί κάθε σχολείο. 

στολές
Στόχος μας, όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Μπελαδάκης, είναι να επεκταθεί το πρόγραμμα και στα Δημοτικά και να αποκτήσει  τη  δυναμική να ανατρέψει την ψευδή εντύπωση που δημιουργεί στα παιδιά  το διαδίκτυο: ότι η τέχνη σε οποιαδήποτε μορφή της, είναι κάτι γρήγορο και εύκολο… 

στολές
Η Διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ευχαριστεί το Λύκειο Ελληνίδων Ηρακλείου  για την  παραχώρηση  υλικού και την προσφορά  εθελοντών  που βοηθούν στην ολοκλήρωση του προγράμματος.

στολές
Στα Νηπιαγωγεία που εντάσσονται στο πρόγραμμα οργανώνεται μία ημέρα παρουσίασης της παραδοσιακής φορεσιάς της Κρήτης. Περιλαμβάνει  ανάλυση της φορεσιάς, συζήτηση για τη χρησιμότητά της και τις συνθήκες ζωής τότε,  επαφή των μαθητών με το ύφασμα, ακόμα και ντύσιμο ενός ή δύο μαθητών με αυτή ώστε να αποκτήσουν μια πρώτη σύνδεση με το παρελθόν της Κρήτης. Κάποιες φορές συνδυάζεται με μουσικά ακούσματα αλλά και με παραδοσιακά πατήματα ή χορούς αναλόγως της προεργασίας που έχουν κάνει οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.

στολές
Η κ. Τζαγκαρουλάκη αναφέρει πως τα παιδιά μαθαίνουν την ονομασία κάθε τμήματος της φορεσιάς, γιατί, πώς και πού τη φορούσαν οι άνθρωποι, αν ήταν η «καλή» για τους γάμους και τα πανηγύρια ή η «πρόχειρη» για τη δουλειά. Βλέπουν πως το ντύσιμο δεν ήταν πάντα μία τόσο εύκολη διαδικασία αλλά κάτι πολύπλοκο. Είναι κάτι που τα παιδιά απολαμβάνουν και η ίδια είναι πολύ χαρούμενη για αυτό. Στην αρχή, το πρόγραμμα υλοποιήθηκε διστακτικά, όμως, έχει απήχηση!

στολές
Εκτός από την κ. Τζαγκαρουλάκη, στο πρόγραμμα συμμετέχουν επίσης οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής, από το τμήμα Φυσικής Αγωγής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου, κ.κ. Γιάννης Κατσαμποξάκης και Αναστασία Τζιαναμπέτη.

στολές
Στην υλοποίηση του προγράμματος βοηθούν οι  Μαρία Κασωτάκη, πρόεδρος του Λυκείου των Ελληνίδων Ηρακλείου, Ειρήνη Γιαλύτη, γυμνάστρια με ειδικότητα στον παραδοσιακό χορό και Βαλάντης Ζερβός, φοιτητής πληροφορικής που εθελοντικά προσφέρουν τις γνώσεις τους και βοηθούν στη διεξαγωγή του προγράμματος.

στολές

στολές
 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ