Η τηλεκπαίδευση ήρθε για να μείνει...

Κατερίνα Μυλωνά
Κατερίνα Μυλωνά

Τα τεχνικά προβλήματα μειώνονται, όμως, υπολογίζεται πως το 20% των μαθητών απέχει από τη διαδικασία γιατί δεν έχει πρόσβαση στον απαραίτητο εξοπλισμό

Της Κατερίνας Μυλωνά

Το γραφείο, η κουζίνα ή το σαλόνι έχουν πλέον μετατραπεί σε σχολική τάξη και η επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές γίνεται μέσα από μία οθόνη. Σήμερα ξεκινά η τρίτη βδομάδα τηλεκπαίδευσης για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια και η δεύτερη, ουσιαστικά η τέταρτη μέρα, για τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία.

Ενώ τα τεχνικά προβλήματα σιγά- σιγά μειώνονται και η ερώτηση «συνδεθήκατε;» δε φαντάζει τόσο κακόγουστο αστείο, φαίνεται πόσοι, τελικά, μαθητές απέχουν από τη διαδικασία αφού δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή, τάμπλετ ή άλλη συσκευή για να δώσουν το «παρών» στο μάθημα ή δεν έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο.

Σύμφωνα με όσα είπαν στο cretalive εκπαιδευτικοί του Ηρακλείου, υπολογίζεται πως το 20% των μαθητών, κυρίως στην ενδοχώρα, είναι αποκλεισμένοι από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Τμήματα με μισούς μαθητές

Ο πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας «Δ. Θεοτοκόπουλος», κ. Γιώργος Μακράκης, αναφέρει πως «μετά από το φιάσκο της πρώτης ημέρας, οπότε και η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αλλά και των γονιών δεν κατάφερε καν να συνδεθεί με την πλατφόρμα, το τεχνικό κομμάτι της τηλεκπαίδευσης βελτιώθηκε, παραμένουν κάποια προβλήματα σε ήχο και εικόνα, αλλά είναι λιγότερα». Τώρα, όμως, οι δάσκαλοι είναι σε θέση να διαπιστώσουν πόσοι από τους μαθητές που απουσιάζουν δεν έχουν τη δυνατότητα να επωφεληθούν από την εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Υπάρχει τμήμα σε σχολείο της Μεσαράς, όπου οι δέκα από τους 16 μαθητές απέχουν από τα διαδικτυακά μαθήματα, στο Μάραθος δεν μπορούν να συνδεθούν οι έξι από τους 15.

Ο κ. Μακράκης λέει πως είναι εξοργιστικό το Υπουργείο να υποστηρίζει ότι όλα βαίνουν καλώς, από τη στιγμή που δεν έχει εξασφαλιστεί η καθολική και ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στη διαδικασία.
 

Η ΔΟΕ έχει ζητήσει από τους διδασκαλικούς συλλόγους να στείλουν στοιχεία για το ποσοστό των μαθητών που απουσιάζουν, μέχρι στιγμής η καταγραφή δείχνει ότι σε επίπεδο Ηρακλείου πρόκειται για το 20% των παιδιών.

Ο κ. Μακράκης αναφέρει πως το Υπουργείο θα έπρεπε όλο το προηγούμενο διάστημα να είχε φροντίσει, ακόμα και με την αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων, να προμηθεύσει τα σχολεία με τον κατάλληλο εξοπλισμό και να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών.

Αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων, τονίζει πως θα πρέπει να γίνει με τα κατάλληλα μέτρα, αφού οι πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι, τελικά, τα σχολεία μπορούν να αποτελέσουν εστίες διασποράς του ιού.

Οι χάκερς κάνουν πάρτι

Ενώ τα τεχνικά προβλήματα μειώνονται, αλλά δεν εξαφανίζονται, στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και όχι τόσο στην πρωτοβάθμια, έχουμε φαινόμενα να χακάρονται οι λογαριασμοί των εκπαιδευτικών και μαθητών. Είδαμε ακόμα και να ανεβαίνει πορνογραφικό υλικό και εξωσχολικούς να αναστατώνουν τα τμήματα. Στο Ηράκλειο, υπήρχαν σχολεία που είχαν επιστήσει την προσοχή των μαθητών και είχαν ζητήσει να εισέρχονται στο σύστημα με το ονοματεπώνυμό τους και όχι με κάποιο παρατσούκλι προκειμένου να διασφαλίζεται ότι δε θα συμμετέχει στο μάθημα κάποιο μη μέλος της σχολικής κοινότητας.

Ο αιρετός στο ΑΠΥΣΔΕ Κρήτης, κ. Γιάννης Αστρινάκης, αναφέρει πως η τηλεκπαίδευση δουλεύει όλο και πιο καλά χάρη στην προσπάθεια των εκπαιδευτικών που είναι σε επαφή με τα παιδιά και τους γονείς τους. Πέρα από το webex, χρησιμοποιούν και άλλες πλατφόρμες, όπως το eclass, για να ανεβάζουν υλικό και να ανταλλάσσουν μηνύματα με τα παιδιά.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ένα 20% των μαθητών εκτιμάται ότι απέχει λόγω αδυναμίας ενώ όταν δεν υπάρχει δικαιολογία, τότε οι καθηγητές μετρούν απουσίες κανονικά.

Υποστηρίζει πως το Υπουργείο δεν έχει όραμα και σχεδιασμό και πρέπει να δει συνολικά το θέμα των προγραμμάτων σπουδών. Αναφορικά με τα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης, θα έπρεπε να είχαν δοθεί λύσεις εδώ και καιρό.

Για την επιστροφή στα θρανία, αναφέρει πως οι εκπαιδευτικοί θα ακολουθήσουν ό,τι κρίνουν σκόπιμο οι επιστήμονες.

 

Ελάχιστα λουκέτα στα τμήματα

 

Το διάστημα που τα σχολεία λειτουργούσαν κανονικά, είχαν αναστείλει τη λειτουργία τους λίγα τμήματα ή ολόκληρες σχολικές μονάδες. Από τις 14 Σεπτεμβρίου ως τις 9 Νοεμβρίου, σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας Ηρακλείου, είχαν κλείσει μόλις 14 τμήματα Γυμνασίων, Λυκείων και ΕΠΑΛ. Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δεν είχε χρειαστεί να κλείσει ολόκληρο σχολείο.

Στην πρωτοβάθμια, ως τις 16 Νοεμβρίου, αφού τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία έκλεισαν μία βδομάδα μετά, είχαμε 24 εκπαιδευτικούς που είχαν μπει σε καραντίνα, επειδή είχαν έρθει σε επαφή με θετικό κρούσμα, ενώ είχαν αναστείλει τη λειτουργία τους 15 τμήματα ή σχολεία, έξι γιατί είχε νοσήσει μαθητής και εννέα επειδή είχε νοσήσει εκπαιδευτικός.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ