Λαϊκή Συσπείρωση Κρήτης: "ΒΟΑΚ δώρο στους ιδιώτες, από κυβέρνηση, περιφέρεια"

Ανακοίνωση με φόντο τη συζήτηση και έγκριση της ΜΠΕ για το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη

Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη, με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), συζητήθηκε με τηλεδιάσκεψη στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης, την Τετάρτη 7 Ιούλη.

Η Λαϊκή Συσπείρωση Κρήτης αναφέρει σε ανακοίνωσή της: 

Στην έναρξη, ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Μανώλης Συντυχάκης, κατήγγειλε ότι η διοίκηση της περιφέρειας με πρόσχημα την πανδημία κάνει συνεδριάσεις οργάνων με τηλεδιάσκεψη, αντί να εξασφαλίσει συνεδρίαση με ουσιαστική ζωντανή συζήτηση, με όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα.

Είναι υποκριτική η αγωνία της περιφερειακής αρχής για δήθεν προσωρινά μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας στις συνεδριάσεις, με βάση και τις κυβερνητικές εντολές, που εφαρμόζουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα - λάστιχο, κατά παραγγελία των μεγάλων επιχειρηματιών ομίλων  στον τουρισμό, που βάζουν σε κίνδυνο την υγεία εργαζόμενων και τουριστών.

Φαίνεται πως τα μέτρα «προστασίας» δεν είναι προσωρινά, αλλά μόνιμα, με στόχο να φιμώσουν κάθε αντίθετη λαϊκή φωνή, για να προχωρά χωρίς εμπόδια η αντιλαϊκή πολιτική στήριξης του κεφαλαίου.

Για το ΒΟΑΚ, οι κομμουνιστές περιφερειακοί σύμβουλοι τόνισαν πως σκόπιμα η συζήτηση στην περιφέρεια επικεντρώθηκε σε τεχνικές λεπτομέρειες, για να περάσει απαρατήρητο το κύριο : ότι την κατασκευή αυτού του τμήματος του ΒΟΑΚ με ΣΔΙΤ, θα την ακριβοπληρώσει ο ίδιος ο λαός, με τα διόδια, πέρα από τη φορολογία που ήδη πληρώνει και ότι η περιφερειακή αρχή συμφωνεί με την κυβέρνηση σε αυτό.

Οι επιχειρηματικοί όμιλοι που θα διαχειρίζονται τον δρόμο, θα έχουν κέρδη εγγυημένα από το κράτος. Ένα κράτος που αρνείται κατώτερες εγγυημένες τιμές π.χ. για τα αγροτικά προϊόντα.

Ο ΒΟΑΚ, που καθυστερεί χρόνια, που έφτασε σε εξαθλίωση, με τα δεκάδες τροχαία δυστυχήματα, μέχρι να βρουν οι κυβερνήσεις τρόπο να τον δώσουν χάρισμα στο κεφάλαιο, επιταχύνεται τώρα σε συνδυασμό με το αεροδρόμιο Καστελλίου. Με βάση τα «θέλω» και τις προτεραιότητες του μερίδων του τουριστικού και ενεργειακού κεφαλαίου.

Αυτός είναι ο λόγος που «σαλαμοποιείται» σε κομμάτια και μελέτες κτλ. χωρίς να παίρνονται υπόψη τοπικά χαρακτηριστικά, λαϊκές ανάγκες και παρατηρήσεις κατοίκων όσον αφορά στη χάραξή του (πχ Χερσόνησος, Καλό Χωριό, Καβούσι κτλ., απουσία αντιπλημμυρικών έργων στα Μάλια και αλλού).

Οι σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης πρόβαλαν την απαίτηση για πλήρη κρατική ή ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για ένα ΒΟΑΚ σύγχρονο, ασφαλή, χωρίς πρόσθετη φορολογία, διόδια και παραχωρήσεις σε ιδιώτες,  που να εντάσσεται σε έναν συνολικό ολοκληρωμένο –όχι αποσπασματικό -  σχεδιασμό, έξω από τη λογική κόστους – οφέλους, για ένα ασφαλές, ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν οδικό δίκτυο σε όλη την Κρήτη (ΒΟΑΚ, ΝΟΑΚ, κάθετες αρτηρίες κτλ).

Γι΄ αυτό το θέμα, που είναι και το κύριο, οι σύμβουλοι που πρόσκεινται σε ΚΙΝΑΛ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ έκαναν πως δεν κατάλαβαν και δεν είπαν λέξη.

 

 

Δείτε επίσης:

Περιφερειακό Συμβούλιο: "Ναι", κατά πλειοψηφία, στη ΜΠΕ για το τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη» 

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ