Μαθητές εκπονούν εμπειρικές έρευνες σε καιρό πανδημίας

Οι μαθητές του 10ου ΓΕΛ Ηρακλείου εκπόνησαν με ιδιαίτερη επιτυχία το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Τρεις εμπειρικές έρευνες». Σε καιρό πανδημίας, με το μεγαλύτερο μέρος των μαθημάτων να γίνεται διαδικτυακά και με το φόρτο της προετοιμασίας για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, οι μαθητές του τμήματος Γ1 - με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών: Μαρκατάτου Νικόλαου (Μαθηματικού), Χαλκιαδάκη Φανής (Φιλολόγου) και Παντελάκη Ιωάννη (Κοινωνιολόγου) -  κατόρθωσαν να ολοκληρώσουν ένα δημιουργικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση: 

Οι μαθητές εξασκήθηκαν στην εκπόνηση εμπειρικών ερευνών - σύμφωνα με τα ακαδημαϊκά πρότυπα - γύρω από τα εξής θέματα: 1) Οικολογία-Περιβάλλον: γνώσεις και απόψεις των εφήβων, 2) ΜΜΕ - Πολιτική ενεργοποίηση των νέων στη σύγχρονη κοινωνία, 3) Σεβασμός στη διαφορετικότητα – Ρατσισμός – Στερεότυπα: στάσεις των εφήβων. Τα θέματα, που άπτονταν σύγχρονων προβληματισμών τους, τα επέλεξαν οι ίδιοι με τη μέθοδο του καταιγισμού ιδεών.  Αφού τα προσέγγισαν με λόγο – αντίλογο, στο πλαίσιο των μαθημάτων Νεοελληνικής Γλώσσας και της Κοινωνιολογίας, συνέταξαν γραπτά δοκίμια πάνω σε σημεία που τους προβλημάτισαν, για περαιτέρω εμβάθυνση. Στη συνέχεια, με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο, δημιούργησαν πρωτότυπα ερωτηματολόγια για κάθε θέμα ξεχωριστά, τα οποία συμπληρώθηκαν από ένα μεγάλο δείγμα περίπου 100 ατόμων για κάθε ομάδα. Ακολούθησε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων στο μάθημα των Μαθηματικών, εξαγωγή συμπερασμάτων, συγγραφή και παρουσίαση ολοκληρωμένων ερευνών.

Το πρόγραμμα εντάχθηκε στο πλαίσιο Σχολικών Δραστηριοτήτων που άπτονται Πολιτιστικών θεμάτων και αφορούν στο Περιβάλλον, στον Πολιτισμό, στην Εκπαίδευση για τη δημοκρατία, στα Ανθρώπινα δικαιώματα και στην Αξιοποίηση εργαλείων ΤΠΕ (Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών) στην εκπαίδευση.

Στόχος του ήταν – μέσα από μια διαθεματική προσέγγιση διαφορετικών διδακτικών αντικειμένων - ο εμπλουτισμός, η διεύρυνση και η εμβάθυνση της σκέψης των μαθητών σε θέματα που άπτονται σύγχρονων προβλημάτων και απασχολούν τους νέους που αποτελούν τους  αυριανούς πολίτες της κοινωνίας μας. Παράλληλα στόχος υπήρξε η εξοικείωση τους με σύγχρονα εργαλεία της Στατιστικής και της Πληροφορικής, καθώς και η γνωριμία τους με τη μεθοδολογία μιας εμπειρικής έρευνας, κάτι εξαιρετικά χρήσιμο για τη μετέπειτα ακαδημαϊκή τους πορεία. Σε μια εποχή αποχής από την αναζήτηση, τον προβληματισμό, την άρθρωση λόγου, την έρευνα και τη δημιουργία, οι μαθητές μας απέδειξαν ότι  υπάρχει και η άλλη πλευρά. Το σχολείο μας τους συγχαίρει και ευελπιστεί αυτή η ωραία προσπάθειά τους να βρει άξιους συνεχιστές στο μέλλον.      

 

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο                                                                   

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ