Μαθητές του Ηρακλείου γράφουν… δημιουργικά και κάνουν συλλογή από βραβεία!

Κατερίνα Μυλωνά
Κατερίνα Μυλωνά

Η ομάδα δημιουργικής γραφής του 11ου Γυμνασίου μετρά δύο χρόνια ζωής και έχει ήδη σπάσει ρεκόρ στις διακρίσεις σε μαθητικούς διαγωνισμούς.

Το διάβασμα και η συγγραφή είναι μια μοναχική διαδικασία. Ή μήπως όχι; Η ομάδα δημιουργικής γραφής του 11ου Γυμνασίου Ηρακλείου έρχεται να καταρρίψει μύθους, όπως ότι τα σημερινά παιδιά δε διαβάζουν, δεν ασχολούνται με τίποτα άλλο παρά με το διαδίκτυο. Κι όμως, τα μέλη της ομάδας αποτελούν τρανταχτά παραδείγματα ότι και σήμερα υπάρχουν νέοι που «βουτούν» στις σελίδες ενός βιβλίου και εκφράζουν όσα έχουν στην ψυχή και το μυαλό τους γράφοντας διηγήματα και ποιήματα.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί είναι οι φιλόλογοι, κ.κ. Μαρία Φιολιτάκη και Χρυσή Χουρσάν.

Η διευθύντρια του σχολείου, κ. Αντωνία Κοκοτσάκη, αναφέρει πως η ομάδα συνέχισε να εργάζεται ακόμα και την περίοδο της καραντίνας. Στο μικρό χρόνο της ζωής της έχει προσφέρει πλήθος βραβείων στο σχολείο, κάτι που κάνει περήφανους όλους τους εκπαιδευτικούς. Τονίζει πως οι υπεύθυνες καθηγήτριες καθοδηγούν τους μαθητές και τις μαθήτριες, τους βοηθούν να αναδείξουν τα ταλέντα τους και να γευτούν, τελικά, την επιτυχία τους στους μαθητικούς διαγωνισμούς. «Δουλεύουν σκληρά και με όραμα προς όφελος των μαθητών», αναφέρει.

Η διεύθυνση και ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου στηρίζει την ομάδα δημιουργικής γραφής αλλά και τις άλλες ομάδες που έχουν ακόμα και ευρωπαϊκές διακρίσεις. Το σχολείο θεωρεί πως η συμμετοχή σε διαγωνισμούς είναι σημαντική για τα παιδιά και επηρεάζει την εξέλιξη και πρόοδό τους. Οι μαθητές αφομοιώνουν καλύτερα το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου.

Μία πετυχημένη πορεία

Η ομάδα ξεκίνησε άτυπα τη σχολική χρονιά 2018-2019 με πέντε παιδιά και κατέκτησε δύο βραβεία σε διαγωνισμούς. Την επόμενη χρονιά είχε τη σφραγίδα και ενός πολιτιστικού προγράμματος, συνεπώς πήρε πιο επίσημη μορφή. Τα μέλη της έγιναν 16 και προστέθηκαν δέκα διακρίσεις. Φέτος, υπάρχει διασχολική συνεργασία με το Πρότυπο Λύκειο Ηρακλείου και τον όμιλο δημιουργικής γραφής του σχολείου.

Τα παιδιά βρίσκουν διέξοδο και ως αναγνώστες βιβλίων αλλά πολύ περισσότερο ως συγγραφείς και ποιητές.

Τους βοηθάει σε ψυχολογικό, συναισθηματικό επίπεδο και αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη.

«Στόχος μας είναι να προετοιμάσουμε ενεργούς και αυτεξούσιους πολίτες», τονίζει η κ. Χουρσάν.

Αποκτούν φοβερή αυτοπεποίθηση, στέκονται στα πόδια τους και αποκτούν ισχυρούς δεσμούς με το σχολείο ως κοινότητα.

Η κ. Φιολιτάκη αναφέρει πως οι διακρίσεις έρχονται ως επιστέγασμα της προσπάθειας των μαθητών, ακόμα και η συμμετοχή είναι μια αναγνώριση του έργου τους, τα βραβεία προσφέρουν μία επιπλέον ικανοποίηση.

Μικροί συγγραφείς

 

Η Μαρία- Ειρήνη Γιανναδάκη, είναι μαθήτρια της Β΄ Γυμνασίου και έγινε την περσινή χρονιά μέλος της ομάδας. Της το πρότειναν, αλλά στην αρχή ήταν διστακτική, νόμιζε πως δε θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις, άρχισε με δειλά βήματα και, τελικά, είδε πως της άρεσε πολύ. Τώρα, εκφράζει τα συναισθήματα, τις σκέψεις της με έναν ξεχωριστό τρόπο, δεν είχε σκεφτεί νωρίτερα πως θα μπορούσε έτσι να βγάλει προς τα έξω ό,τι κρύβει μέσα της και να τα μοιραστεί με τον κόσμο.

Τώρα, μέσα από τη συγγραφή χαλαρώνει, ηρεμεί, διώχνει το άγχος της καθημερινότητας, θεωρεί πως είναι σημαντικό να μαθαίνεις πώς δημιουργείται ένα διήγημα ή ένα ποίημα.

Της αρέσει πολύ να διαβάζει, αγαπημένες της συγγραφείς είναι οι Ζωρζ Σαρρή, Άλκη Ζέη και Μαρία Ιορδανίδου.

Στην είδηση ότι τα σχολεία, επιτέλους, ανοίγουν χάρηκε, προτιμά χίλιες φορές το δια ζώσης μάθημα από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, της έλειπαν οι συμμαθητές της και πιστεύει πως το μάθημα έχει άλλη ροή όταν γίνεται μέσα στην τάξη.

Ο Γιώργος Γιαννακάκης πηγαίνει στην Γ΄τάξη του σχολείου και είναι εδώ και ένα χρόνο μέλος της ομάδας. Θεωρεί πως πρόκειται για μια ξεχωριστή εμπειρία, ήθελε να τη ζήσει και μέσα από αυτή να μάθει περισσότερα πράγματα. Τονίζει πως αν δουλέψεις πάνω σε κάτι με αγάπη και τη σωστή καθοδήγηση, σίγουρα θα τα καταφέρεις. Ευχαριστεί ιδιαίτερα τις κ.κ. Φιολιτάκη και Χουρσάν ενώ αναφέρει πως σημαντική βοήθεια τους προσφέρουν η διευθύντρια και οι υπόλοιποι καθηγητές του σχολείου.

Το βιβλίο που ξεχωρίζει είναι το «20.000 λεύγες κάτω από τη θάλασσα» του Ιουλίου Βερν.

Για την επιστροφή στα θρανία, ομολογεί πως είχε κουραστεί με την τηλεκπαίδευση και χαίρεται που επιστρέφει στην τάξη.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ