Οι φοιτητές προτείνουν ... για τον Τουρισμό στο Ηράκλειο

Κατερίνα Παντινάκη
Κατερίνα Παντινάκη

Η μελέτη φοιτητών του ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. "εργαλείο" στα χέρια του δήμου

Της Κατερίνας Παντινάκη

Μονόδρομο φαίνεται πως αποτελεί για το Ηράκλειο η ανάδειξη των ανταγωνιστικών του πλεονεκτημάτων, αν θέλει να δουλέψει ουσιαστικά στην ενίσχυση του Τουρισμού και μάλιστα καθ'όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Τα στοιχεία που προέκυψαν από τη μελέτη φοιτητών του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, μετά από συνεντεύξεις τόσο από φορείς που εμπλέκονται με τον Τουρισμό όσο και από κατοίκους και επισκέπτες του Ηρακλείου, ανέδειξαν στις πραγματικές τους διαστάσεις τα προβλήματα που φαίνεται να κρατούν την πόλη πίσω, στο μεγάλο στόχο καθιέρωσής της ως τουριστικό προορισμό.

Στη μελέτη των φοιτητών Κωνσταντίνας Κουναλάκη, Ηλία Μπεκύρα, Καλλιόπης Γιαλιτάκη, Μαρίας-Ευτυχίας Αποστολάκη, Μελιτίνης Μαγουλιανού, Κωνσταντίνου Γλάβα και Ερασμίας Αγγελάκη, με επιβλέποντα καθηγητή τον Δρ.Γιώργο Τριανταφύλλου επισημαίνεται η φυσική "προίκα" της Κρήτης, η ιστορία της πόλης, η παράδοση, τα ήθη και τα έθιμα του νησιού, τα τοπικά προϊόντα, αλλά και οι αλλαγές που καταγράφονται στην πόλη τα τελευταία χρόνια, τόσο ως προς την προσβασιμότητα ως προς και τις υποδομές.

Προβλήματα και έλλειψη συνεργασίας

Οι φοιτητές διαπιστώνουν όμως, μαζί με όλα τα προβλήματα (υποδομές, οδικό δίκτυο, μέσα μαζικής μεταφοράς καθαριότητα, πράσινο, περιβαλλοντική μέριμνα, δημόσιοι χώροι, άναρχη δόμηση, κυκλοφοριακό κ.ά) και την έλλειψη διαύλων επικοινωνίας μεταξύ των ιδιωτικών και των δημόσιων φορέων, εκτιμώντας πως μια επαφή και συνεργασία των δύο αυτών πόλων θα μπορούσε να αποδειχθεί ωφέλιμη για την πόλη.

Την ίδια ώρα, μπορεί το Ηράκλειο να έχει να επιδείξει "ζωντανή" ιστορία, στις πύλες, τις κρήνες που ο περιπατητής συναντάει μπροστά του περπατώντας στην πόλη, μπορείνα έχει να επιδείξει την Κνωσό και το Αρχαιολογικό Μουσείο, προκύπτει όμως ότι δεν έχει καταφέρει να διαμορφώσει μια στρατηγική για την ολοκληρωμένη παρουσίαση της πόλης. Τα τελευταία χρόνια πάντως, σημειώνεται, ο δήμος έχει ξεκινήσει τις προσπάθειες χάραξης στρατηγικού σχεδίου για την τουριστική ανάπτυξη, στο πλαίσιο του οποίου λειτουργεί και το Γραφείου Τουρισμού ενώ επίσης παρουσιάστηκε και το πρόγραμμα τουριστικού μάρκετινγκ για το Ηράκλειο.

Φαίνεται ωστόσο ότι η πόλη έχει ακόμη πολύ δρόμο μπροστά της μέχρι να καταφέρει - αν φυσικά το καταφέρει - να κατακτήσει αξιομνημόνευτο όγκο επισκεπτών καθ'όλη τη διάρκεια του έτους. Τα υπάρχοντα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει μια αυξητική τάση, ωστόσο οι πληρότητες των ξενοδοχείων στην πόλη, κατά τη χειμερινή περίοδο, παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.

Στο πλαίσιο της λεγόμενης S.W.O.T. Analysis, του διαγράμματος που απαριθμεί τα ισχυρά σημεία, τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες και τις απειλές για το Ηράκλειο ως τουριστικό προορισμό, οι φοιτητές επισημαίνουν ως ευκαιρία για την πόλη τη γεωγραφική της θέση και το περιβάλλον αλλά και τα περιθώρια που υπάρχουν για ενίσχυση της απασχόλησης αλλά και ενδυνάμωση της αγοράς του Ηρακλείου. Ιδιαίτερης σημασίας είναι επίσης η ανάπτυξη του εσωτερικού.

Το διεθνές οικονομικό σκηνικό "εχθρός" για τον Τουρισμό

Η πόλη όμως θα πρέπει να λάβει υπόψη της και την οικονομική κατάσταση ντόπιων και ξένων, καθώς η περιορισμένη οικονομική ρευστότητα των επισκεπτών της Κρήτης μπορεί να περιορίσει τη ζήτηση, ενώ την ίδια στιγμή στο "παιχνίδι" μπαίνουν ανταγωνίστριες περιοχές, που συχνά παρέχουν αντίστοιχες υπηρεσίες σε πιο ελκυστικές τιμές.

Η μελέτη παραδόθηκε στο Δήμαρχο Ηρακλείου Βασίλη Λαμπρινό και στην Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, Τουρισμού και Εθελοντισμού Αριστέα Πλεύρη.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ