Στη Σλοβενία το 2ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου - Δείτε εικόνες

Newsroom
Newsroom

Τι δράσεις πραγματοποίησαν τις ημέρες που έμειναν εκεί

Το 2ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου πραγματοποίησε το διάστημα 6/10 - 13/10/2023 την τέταρτη κινητικότητα μαθητών στη Σλοβενία στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+, με τίτλο “Προσεγγίζοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από τα Γεωπάρκα” και κωδικό 2022-1-EL01-KA122-SCH-000070252.

Την πρώτη μέρα οι μαθητές επισκέφτηκαν το ιστορικό κέντρο της Ljubljana, όπου κατέγραψαν κάποια από τα σημαντικότερα μνημεία (Τρεις Γέφυρες, Γέφυρα Δράκων) σε έναν διαδραστικό χάρτη, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή που έχουμε φτιάξει στην πλατφόρμα του ArcGIS. Το απόγευμα επισκεφτήκαμε το πάρκο Τivoli, την τοπική λίμνη και το Βοτανικό Κήπο.

slovenia

Τη δεύτερη μέρα αναχώρησαν με τρένο για την πόλη Postojna. Επισκέφθηκαν το Park Postojnska Jama (Postojna Cave), το μεγαλύτερο σύστημα σπηλαίων στην Ευρώπη με συνολικό καταγεγραμμένο μήκος σπηλαίων 25km και την Expo Jama Kras, την έκθεση του σπηλαίου. Εκεί έμαθαν πώς δημιουργήθηκε και ανακαλύφτηκε το σπήλαιο, καθώς και για το Potect the Proteus Project. Στη συνέχεια μετέβησαν στο Vivarium, όπου μέσα σε ειδικές εγκαταστάσεις είδαν από κοντά την βιοποικιλότητα του Postojna Cave και το πιο διάσημο είδος του σπηλαίου τις υδρόβιες σαλαμάνδρες Proteus anguinus ή αλλιώς Baby Dragons. Το εσωτερικό του μεγαλύτερου σπηλαίου στην Ευρώπη (25χλμ) ήταν μαγευτικό!

Θαύμασαν χιλιάδες εντυπωσιακούς σταλαγμίτες και σταλακτίτες εκατομμυρίων ετών μιας και το σπήλαιο δημιουργήθηκε πριν από 100 εκατομμύρια χρόνια, στα μέσα του Μεσοζωικού Αιώνα.

Την τρίτη μέρα αναχώρησαν με λεωφορείο για την πόλη Βohinjska Bistrica. Ενοικίασαν ποδήλατα mountain bike και στη συνέχεια πήγαν στο σχολείο “Osnqvna Sola Dr Janeza Mencingerga”. Εκεί συνάντησαν επίσης το συνεργαζόμενο σχολείο από την Πορτογαλία (Escola Secundária D.António Taipa). 
Περιηγήθηκαν στους χώρους του σχολείου και στη συνέχεια μαθητές και από τα 3 σχολεία πραγματοποίησαν υπαίθριες δραστηριότητες σχετικά με την γεωποικιλότητα της περιοχής, βασιζόμενοι σε μια διδακτική ενότητα του μαθήματος Γεωλογίας του σλοβενικού εκπαιδευτικού συστήματος. Έπειτα παρακολουθήσαμε ένα μάθημα Γεωγραφίας. Οι μαθητές μας παρουσίασαν το Γεωπάρκο του Ψηλορείτη και οι Πορτογάλοι παρουσίασαν το δικό τους Γεωπάρκο (Arouca).

 

Στη συνέχεια ομάδες μαθητών και από τα 3 σχολεία πήραν τα ποδήλατα και μέσω μιας πανέμορφης διαδρομής 10km έφτασαν στη λίμνη Βohinj. Ακολούθησε πεζοπορία 3km μέχρι ένα σημείο με πανοραμική θέα όλης της λίμνης. Εκεί οι μαθητές του σλοβενικού σχολείου παρουσίασαν όλα τα σημεία γεωλογικού ενδιαφέροντος της περιοχής γύρω από τη λίμνη, καθώς και την ψηλότερη κορυφή του Triglav και διηγήθηκαν πως δημιουργήθηκε η λίμνη Βohinj από το λιώσιμο ενός αλπικού παγετώνα. Ακολούθησε επίσκεψη στο μνημείο των Τεσσάρων Ηρώων, οι οποίοι ήταν οι πρώτοι που κατέκτησαν την κορυφή του Triglav. Ακολουθώντας πάλι την παραλίμνια διαδρομή με τα ποδήλατα, επιστρέψαμε στο σχολείο.

Την τέταρτη μέρα αναχώρησαν με λεωφορείο για την πόλη Bled. Άφιξη στο Κέντρο Πληροφόρησης του Εθνικού Πάρκου του Triglavski Naridni Park (Triglav National Park), όπου έγινε προβολή βίντεο και ενημέρωση για τη λειτουργία του Πάρκου από την Υπεύθυνη Εκπαίδευσης. Επισκέφθηκαν το χώρο της έκθεσης όπου ενημερώθηκαν για την πανίδα και την χλωρίδα του Πάρκου. Στην περιοχή Pokljuka Plato and Goreljek Peat Bog Educational Trail έκαναν πεζοπορία σε έναν από τους βάλτους (bog) της περιοχής και πληροφορήθηκαν για τα χαρακτηριστικά του. Μοναδική εμπειρία για τους μαθητές αλλά και τους καθηγητές το περπάτημα χωρίς παπούτσια μέσα στον βάλτο!

Αναχώρηση για το κάστρο Βled. Περιηγήθηκαν στους χώρους μέσα στο κάστρο, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να καταγράψουν τα ιστορικά και πολιτιστικά στοιχεία που καθιστούν την περιοχή του Bled ως έναν από τους κυριότερους τουριστικούς προορισμούς της Σλοβενίας.

Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές για τον κίνδυνο που υπάρχει να κυριαρχήσει ο μαζικός τουρισμός στην περιοχή, καθώς και τη σπουδαιότητα που παίζει το Triglav National Park στην προστασία του περιβάλλοντος. Οι μαθητές κατέγραψαν τα σημεία ιδιαίτερου ενδιαφέροντος στο διαδραστικό χάρτη που έχουν φτιάξει στην εφαρμογή ArcGIS. Αναχώρηση για Ljubljana.

Την πέμπτη μέρα αναχώρησαν με το τρένο για την πόλη του Maribor. Επισκέφθηκαν το κάστρο του Maribor (Mariborski grad), έκαναν πεζοπορία στο πάρκο της πόλης (Arkade trije ribniki) και περιμετρικά των δύο λιμνών. Συζήτησαν για την χλωρίδα του πάρκου, τις διαφορές με τα είδη στην Ελλάδα, καθώς και για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην πόλη μας σχετικά με την βελτίωση της ποιότητας της ζωής των πολιτών. Αναχώρησαν για το ποτάμι της πόλης (Δράβος ποταμός) και τη γέφυρα της πόλης καταγράφοντας τα κυριότερα πολιτιστικά μνημεία της στο διαδραστικό χάρτη στην εφαρμογή ArcGIS.

Την έκτη μέρα επισκέφθηκαν την κεντρική αγορά της Ljubljana και το κάστρο της πόλης (Ljubljanski grad). Ανέβηκαν στο παρατηρητήριο του κάστρου και θαύμασαν την υπέροχη θέα της πόλης από ψηλά, αλλά τους δόθηκε και η ευκαιρία χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική εφαρμογή του Google maps και του ΑrcGPS να κάνουν μαθήματα προσανατολισμού και να εντοπίσουν από ψηλά τα χαρακτηριστικά πολιτιστικά μνημεία της πόλης. Στη συνέχεια παρακολούθηκαν ενημερωτικό 12λεπτο βίντεο (Virtual castle), το οποίο περιγράφει την ιστορία του κάστρου από την Παλαιολιθική Εποχή έως και σήμερα. Ακολούθησε επίσκεψη στους χώρους του μουσείου του κάστρου, το οποίο έχει εκθέματα από την ιστορία της πόλης της Ljubljana και της Σλοβενίας.

Έπειτα πραγματοποιήθηκε περιήγηση στην κεντρική αγορά της πόλης. Ακολούθησε συζήτηση και απολογισμός της εκπαιδευτικής επίσκεψης στη Σλοβενία. Οι μαθητές, χρησιμοποιώντας τον ψηφιακό πίνακα Padlet, κατέγραψαν τα θετικά και τα αρνητικά σημεία, τόσο του Γεωπάρκου, όσο και των πόλεων και των άλλων περιοχών που επισκέφτηκαν, αναφορικά με το βαθμό συμβολής τους στην βιώσιμη ανάπτυξη.

Κατά τη διάρκεια της μετακίνησης στη Σλοβενία, οι μαθητές βίωσαν το σημαντικό ρόλο που παίζουν τα Γεωπάρκα στη βιώσιμη ανάπτυξη των τοπικών περιοχών, ενσωματώνοντας αρμονικά τα πολιτιστικά στοιχεία κάθε περιοχής στο φυσικό περιβάλλον, καθώς και της υιοθέτησης φιλικών προς το περιβάλλον πρακτικών και επεμβάσεων, το οποίο αποτελεί και έναν από τους στόχους του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Προσεγγίζοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από τα Γεωπάρκα” (2022-1-EL01-KA122-SCH-000070252).

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ρέθυμνο

 

Δείτε εικόνες: 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ