Συντήρηση αυτοκινήτου και τροχαία: “Ένα χαλασμένο εξάρτημα μπορεί να σε σκοτώσει”

Ελίνα Φαρσάρη
Ελίνα Φαρσάρη

Ο Γιώργος Σαριδάκης εξηγεί γιατί το καλοσυντηρημένο όχημα είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας πρόληψης και ασφάλειας

Της Ελίνας Φαρσάρη

Ένας από τους ιδιαίτερα σημαντικούς παράγοντες πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος ή και δυστυχήματος είναι η μηχανολογική κατάσταση των εμπλεκομένων οχημάτων. Δεν είναι λίγες οι φορές που σοβαρά ατυχήματα ή και δυστυχήματα προκλήθηκαν από βλάβες στα οχήματα ή από την πλημμελή φροντίδα του οδηγού στη σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου του. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας “Cretalive Εν Δράσει” o κ. Γιώργος Σαριδάκης του Συνεταιρισμού Επισκευαστών Μηχανικών Αυτοκινήτων Α.Ε. - SEMA, εξηγεί γιατί το καλοσυντηρημένο αυτοκίνητο είναι ο σημαντικότερος παράγοντας πρόληψης και ασφάλειας, με την προϋπόθεση φυσικά ότι ο οδηγός τηρεί τον ΚΟΚ. 

Ποιες μηχανικές βλάβες σε ένα όχημα είναι ικανές να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα ή ακόμη και δυστύχημα; “Κυρίως οι βλάβες στο σύστημα διεύθυνσης και στο σύστημα φρένων” διευκρινίζει μιλώντας στο Cretalive ο κ. Σαριδάκης , επισημαίνοντας ότι ατύχημα μπορεί να προκληθεί και από άλλες αιτίες, όπως η πιθανότητα πυρκαγιάς από ελλιπή συντήρηση του οχήματος. 

Έτσι, στο προσκήνιο όσον αφορά την οδική πρόληψη και ασφάλεια προβάλλεται και το ζήτημα της σωστής και επαρκούς συντήρησης του οχήματος. Με ποια συχνότητα λοιπόν, ο οδηγός θα πρέπει να ελέγχει την κατάσταση του οχήματος του; Αρκεί το ετήσιο σέρβις, ή το σέρβις πριν από το ΚΤΕΟ για να είναι κάποιος ασφαλής;

Υπό κανονικές συνθήκες” τονίζει ο κ. Σαριδάκης “ο έλεγχος ασφάλειας σε αυτοκίνητο που διανύει καθημερινά πολλά χιλιόμετρα θα πρέπει να γίνεται κάθε 6 μήνες το αργότερο. Σίγουρα, δεν αρκεί το σέρβις γιατί μπορεί να συμβεί οτιδήποτε μετά από αυτό. Δυστυχώς, ο κόσμος πιστεύει ότι με το σέρβις το αυτοκίνητο του γίνεται ξανά καινούργιο. Αυτό, όμως δεν μπορεί να γίνει. Γι’ αυτό θα έλεγα ότι η καλύτερη πρόληψη είναι να γνωρίζουν οι οδηγοί πάρα πολύ καλά τη συμπεριφορά του αυτοκίνητου τους, να είναι συγκεντρωμένοι στην οδήγηση και αν αντιληφθούν κάτι διαφορετικό στη λειτουργία του οχήματος τους να απευθυνθούν στο συνεργείο τους”.

Πώς πρέπει να προετοιμάζουμε το αυτοκίνητό μας για ένα οδικό ταξίδι πολλών χιλιομέτρων;

Θα πρέπει πάντα να επισκέπτεστε το συνεργείο που συνεργάζεστε και ο μηχανικός αφού ελέγξει το όχημα θα σας ενημερώσει για το τι πρέπει να γίνει”.

Συνεργείο
Φωτογραφία από VitalikRadko via vista.create

Ο μηχανολογικός έλεγχος είναι αναγκαίος ακόμη και για μετακινήσεις μικρότερων αποστάσεων;

Από τη στιγμή που το αυτοκίνητο είναι σωστά συντηρημένο και ελέγχεται κάθε εξάμηνο από το συνεργείο δεν υπάρχει λόγος . Εκτός και αν αντιληφθεί ο οδηγός στη λειτουργία και τη συμπεριφορά του κάτι διαφορετικό”.

Τι πρέπει να κάνει ο οδηγός που αντιλαμβάνεται μηχανική βλάβη στο όχημά του κατά την οδήγηση;

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει είναι να επικοινωνήσει με το συνεργείο του και να αναφέρει το πρόβλημα. Αυτοί αναλόγως του προβλήματος θα τον καθοδηγήσουν.”

Οι Κρητικοί κατά κανόνα φροντίζουν τα αυτοκίνητά τους;

Μια πολύ μεγάλη μερίδα, σίγουρα όχι, και δυστυχώς τα αποτελέσματα τα βλέπουμε καθημερινά. Δεν φταίνε μόνο οι κακοί δρόμοι και η κακή οδήγηση αλλά και η ελλιπής συντήρηση σε μεγάλο βαθμό. Συνεχώς ακούμε ως αιτία δυστυχημάτων να αναφέρεται η υπερβολική ταχύτητα αλλά ποιος από τους αρμοδίους έψαξε για τη μηχανολογική κατάσταση των αυτοκινήτων; Ένα χαλασμένο εξάρτημα στο σύστημα διεύθυνσης μπορεί να σε σκοτώσει ακόμα και όταν οδηγείς συνετά!”.

Συνεργείο
Φωτογραφία από  Deklofenak via vista.create

Το καλοδιατηρημένο αυτοκίνητο είναι ένας σημαντικός παράγοντας πρόληψης και ασφάλειας;

“Σίγουρα είναι. Για μένα όταν η οδήγηση είναι μέσα στα πλαίσια των κανόνων ο πιο σημαντικός παράγοντας πρόληψης και ασφάλειας είναι το καλοσυντηρημένο αυτοκίνητο”.

Με ποια κριτήρια οι οδηγοί θα πρέπει να επιλέγουν ανταλλακτικά για τα οχήματά τους;

“Ανοίγετε μια πολύ μεγάλη συζήτηση. Επιγραμματικά, οι οδηγοί δεν έχουν καταρχήν τη γνώση να επιλέξουν ανταλλακτικά για το όχημα τους. Μιλάμε για ένα πολύ εξειδικευμένο αντικείμενο, με πολλά τεχνικά ζητήματα ποιότητας. Για παράδειγμα, υπάρχουν ανταλλακτικά σε κουτί του κατασκευαστή αυτοκίνητων που δεν τα παράγει αυτός αλλά κάποιο άλλο εργοστάσιο που επίσης υπάρχει στην αγορά με δικό του κουτί. Άρα, γιατί να πληρώσεις το γνήσιο κουτί πάρα πολύ ακριβά αφού μπορείς να πάρεις ακριβώς το ίδιο πολύ φτηνότερα; Υπάρχουν περιπτώσεις ανταλλακτικών χείριστης ποιότητας που προκαλούν προβλήματα ασφάλειας αλλά και ζημίες σε συναφή εξαρτήματα του αυτοκίνητου. Περιπτώσεις ανταλλακτικών που δεν εφαρμόζουν καν! Θα μπορούσα να αναφέρω εκατοντάδες λόγους για τους οποίους οι οδηγοί δεν πρέπει να επιλέγουν μόνοι τους τα ανταλλακτικά τους. Η καλύτερη επιλογή είναι να εμπιστευτούν το μηχανικό τους. Αυτός έχει τη γνώση και μπορεί να εγγυηθεί τη ποιότητα της εργασίας του και των ανταλλακτικών που τοποθετεί”.

Η ζώνη ασφαλείας και οι αερόσακοι μπορούν πράγματι να αποδειχθούν σωτήρια μέσα;

“Προστατεύουν σε βαθμό που ίσως δε φανταζόμαστε, αλλά δε θα μας σώσουν σε περιπτώσεις σφοδρής σύγκρουσης”.

Συνεργείο
Φωτογραφία από  AlexNazaruk via vista.create

Οι μηχανολογικές γνώσεις που λαμβάνει ένας υποψήφιος οδηγός κατά την εκπαίδευσή του είναι αρκετές για να είναι ασφαλής στον δρόμο;

“Τα τελευταία χρόνια βλέπω να γίνεται μια προσπάθεια να ανεβεί το επίπεδο σε αυτό το θέμα από τις σχολές οδηγών αλλά στο παρελθόν θεωρώ ότι οι μηχανολογικές γνώσεις στους οδηγούς ήταν σε χαμηλότερο επίπεδο από αυτό που θα έπρεπε”.

Κεντρική φωτογραφία από  takoburito via vista.create

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και την πρωτοβουλία Cretalive Εν Δράσει

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ