Ξενοδοχοϋπάλληλοι: Νέα απεργία με μηχανοκίνητη πορεία στο αεροδρόμιο και τουριστικές περιοχές
Δυναμικό "παρών" στο Ηράκλειο - Ψήφισμα συμπαράστασης από το Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου
Το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ηρακλείου συμμετέχει στην πανελλαδική απεργία του τουρισμού και επισιτισμού που έχει προκηρυχθεί για τις 24 Ιουνίου, μετά και την ομόφωνη απόφαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Επισιτισμού – Τουρισμού.
Προσυγκέντρωση των εργαζομένων θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 24 Ιουνίου στις 10.00 το πρωί, στο Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει μηχανοκίνητη πορεία προς το Αεροδρόμιο Ηρακλείου όπου θα πραγματοποιηθεί η κύρια συγκέντρωση στις 11 το πρωί.
Μετά την ολοκλήρωση της συγκέντρωσης θα ακολουθήσει μηχανοκίνητη πορεία σε τουριστικές περιοχές του Νομού Ηρακλείου.
Όπως τονίζουν:
"Οι εργαζόμενοι του τουρισμού και του επισιτισμού διεκδικούμε:
∙ Επέκταση της χρονικής διάρκειας του ταμείου ανεργίας για τους εποχικούς εργαζόμενους
∙ Κατάργηση της προπληρωμένης κάρτας
∙ Αφορολόγητο όριο στις 12.000 ευρώ
∙ Να μην φορολογείται το επίδομα ανεργίας
∙ Επαναφορά του εφάπαξ στην 20ετία
∙ Επαναφορά των ΒΑΕ
∙ Ουσιαστική στελέχωση των ελεγκτικών μηχανισμών
∙ Καλύτερες συνθήκες εργασίας στους χώρους δουλειάς
∙ Πραγματική εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας
∙ Προστασία των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων
Ο κλάδος του τουρισμού συνεχίζει να στηρίζει την ελληνική οικονομία με τεράστια κερδοφορία για τις επιχειρήσεις, την ώρα που χιλιάδες εργαζόμενοι εξακολουθούν να εργάζονται κάτω από εξαντλητικές συνθήκες, με ανασφάλεια και σοβαρά προβλήματα επιβίωσης κατά τους χειμερινούς μήνες.
Καλούμε όλους τους εργαζόμενους να συμμετέχουν μαζικά στην απεργία και στις κινητοποιήσεις, στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα ότι ο τουρισμός δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τους ανθρώπους του.
Το ΕΚΗ στηρίζει τους εργαζομένους στον Επισιτισμό Τουρισμό
"Το Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου, από κοινού με το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Νομού Ηρακλείου, το Σωματείο Μαγείρων και Ζαχαροπλαστών Ανατολικής Κρήτης, το Σωματείο Επισιτισμού – Τουρισμού Νομού Ηρακλείου, το Σωματείο Ξεναγών Κρήτης και Σαντορίνης και το Σωματείο Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων «Ο ΕΡΜΗΣ», κατέθεσαν προς το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης ψήφισμα στήριξης των εργαζομένων στον κλάδο του Τουρισμού και του Επισιτισμού, οι οποίοι συμμετέχουν στην Πανελλαδική Κλαδική Απεργία της 24ης Ιουνίου 2026.
Με το ψήφισμα αναδεικνύεται ο καθοριστικός ρόλος που διαδραματίζουν οι εργαζόμενοι στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος της Κρήτης και της χώρας συνολικά, καθώς και η ανάγκη ουσιαστικής στήριξής τους απέναντι στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά. Παρά τα διαρκώς αυξανόμενα τουριστικά μεγέθη και την κερδοφορία των επιχειρήσεων του κλάδου, χιλιάδες εργαζόμενοι εξακολουθούν να βιώνουν τις συνέπειες της εποχικότητας, της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος, της εργασιακής ανασφάλειας, της εντατικοποίησης της εργασίας και της ανεπαρκούς προστασίας των δικαιωμάτων τους.
Οι συνδικαλιστικοί φορείς ζητούν από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης να εκφράσει έμπρακτα τη στήριξή του στα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων και να υιοθετήσει το ψήφισμα, διεκδικώντας από την Κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία:
∙ Την επέκταση της χρονικής διάρκειας του επιδόματος ανεργίας για τους εποχικά εργαζόμενους.
∙ Την κατάργηση της προπληρωμένης κάρτας στην καταβολή των επιδομάτων.
∙ Την καθιέρωση αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.
∙ Τη μη φορολόγηση του επιδόματος ανεργίας.
∙ Την επαναφορά της χορήγησης εφάπαξ στην 20ετία.
∙ Την επαναφορά των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων (ΒΑΕ).
∙ Την ουσιαστική στελέχωση και ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών.
∙ Τη διασφάλιση αξιοπρεπών, ασφαλών και υγιών συνθηκών εργασίας.
∙ Την πλήρη εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας σε όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου.
∙ Την προστασία και ενίσχυση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Το Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου και τα σωματεία του κλάδου υπογραμμίζουν ότι η βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού δεν μπορεί να βασίζεται αποκλειστικά σε οικονομικούς δείκτες, αλλά προϋποθέτει τη διασφάλιση αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας, κοινωνικής προστασίας και σεβασμού των δικαιωμάτων των ανθρώπων που αποτελούν τον βασικό πυλώνα της επιτυχίας του τουριστικού και επισιτιστικού τομέα.
Παράλληλα, ζητούν την έγκριση του ψηφίσματος από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης και την αποστολή του προς τον Πρωθυπουργό, τα Υπουργεία Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Τουρισμού και Οικονομικών, τους Βουλευτές Κρήτης και όλους τους αρμόδιους κοινωνικούς φορείς.
Η στήριξη των εργαζομένων του Τουρισμού και του Επισιτισμού αποτελεί προϋπόθεση για ένα βιώσιμο, δίκαιο και αναπτυξιακό μοντέλο τουρισμού για την Κρήτη και τη χώρα".
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο
- Πανεπιστήμιο Κρήτης: Φεστιβάλ ποίησης- Νέες Φωνές
- Σύλλογος Γονέων Ατόμων με Αυτισμό Ρεθύμνου: Ανάπτυξη προεπαγγελματικών δεξιοτήτων μέσα από βιωματική εμπειρία εργασίας
- Η Κρήτη έχει ανθρώπους με ιδέες. Πώς όμως οι ιδέες αυτές γίνονται επιχειρήσεις;




