Ταλαιπωρία τέλος για τους 1.246 επιβάτες: Συνεχίζει το ταξίδι του για τη Σούδα το πλοίο που προσάραξε στη Μήλο
Πήρε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας μετά τους ελέγχους και συνεχίζει το δρομολόγιό του
Τέλος στην πολύωρη ταλαιπωρία των 1.246 επιβατών του επιβατηγού-οχηματαγωγού «Κίσσαμος» δόθηκε μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων τεχνικών ελέγχων στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο, καθώς το πλοίο έλαβε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας και συνεχίζει κανονικά το ταξίδι του.
Το περιστατικό σημειώθηκε λίγο μετά τις 03:00 τα ξημερώματα του Σαββάτου, όταν το πλοίο, που εκτελούσε το προγραμματισμένο δρομολόγιο Πειραιάς – Μήλος – Σούδα, υπέστη αιφνίδια απώλεια ηλεκτρικής ενέργειας (μπλακάουτ). Η προσωρινή βλάβη είχε ως αποτέλεσμα να προσαράξει σε αβαθή ύδατα, σε μικρή απόσταση από το λιμάνι του Αδάμαντα.
Ευτυχώς, δεν αναφέρθηκε κανένας τραυματισμός μεταξύ των 1.246 επιβατών και των 108 μελών του πληρώματος, παρά τη μεγάλη αναστάτωση που επικράτησε τις ώρες που ακολούθησαν.
Ολοκληρώθηκαν οι έλεγχοι
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, ολοκληρώθηκαν όλοι οι προβλεπόμενοι τεχνικοί έλεγχοι και το πλοίο κρίθηκε ασφαλές για να συνεχίσει το ταξίδι του.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο λιμάνι πραγματοποιήθηκε και υποβρύχιος έλεγχος από δύτη, χωρίς να διαπιστωθεί κάποια σοβαρή ζημιά. Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο μόνο για επιφανειακές εκδορές, ενώ δεν εντοπίστηκε εισροή υδάτων στο πλοίο.
Μετά την ολοκλήρωση των ελέγχων και την τήρηση όλων των προβλεπόμενων πρωτοκόλλων ασφαλείας, εκδόθηκε το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας, επιτρέποντας στο «Κίσαμος» να συνεχίσει κανονικά το δρομολόγιό του.
Η ανακοίνωση του λιμενικού
«Τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Μήλου από τον Πλοίαρχο του Επιβατηγού-Οχηματαγωγού (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίου «ΚΙΣΣΑΜΟΣ» Ν.Π. 12247 ότι, μετά τον απόπλου του πλοίου από το λιμάνι της Μήλου, διαπιστώθηκε απώλεια ηλεκτρικής ισχύος (blackout) και βλάβη στις κύριες μηχανές του. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να ακινητοποιηθεί το πλοίο έξω από το λιμάνι του Αδάμαντα και να προσαράξει σε αμμώδη βυθό.
Το «ΚΙΣΣΑΜΟΣ», το οποίο εκτελούσε το προγραμματισμένο δρομολόγιο Πειραιάς - Μήλος - Σούδα, είχε αποπλεύσει από το λιμάνι του Αδάμαντα με 1.184 επιβάτες, 214 Ι.Χ., 89 Φ/Γ, 1 Λεωφορείο, 42 Δ/Κ και 103 μέλη πληρώματος. Στο σημείο έσπευσαν άμεσα για παροχή συνδρομής ένα Περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (ΠΛΣ), το επιβατηγό-οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίο «ΑΡΤΕΜΙΣ», το αλιευτικό (Α/Κ) σκάφος «ΤΕΣΣΕΡΑ ΑΔΕΡΦΙΑ», το επιβατηγό-τουριστικό (Ε/Γ-Τ/Ρ) «ΔΕΛΦΙΝΙΑ», το ρυμουλκό (Ρ/Κ) «ΜΗΛΟΣ ΠΑΪΛΟΤ», η λάντζα «ΓΕΩΡΓΙΟΣ Β», καθώς και το καταδυτικό σκάφος «ΑΓΕΡΑΣ».
Ακλούθησε επιτόπιος υποβρύχιος έλεγχος των υφάλων του πλοίου από ιδιώτη δύτη, κατά τον οποίο δεν διαπιστώθηκε ρήγμα. Στη συνέχεια, μετά την αποκατάσταση της βλάβης από το πλήρωμα και την επανεκκίνηση των ηλεκτρογεννητριών και των κύριων μηχανών, το πλοίο αποκολλήθηκε με ίδια μέσα και κατέπλευσε αυτοδύναμα και με ασφάλεια στο λιμάνι του Αδάμαντα, συνοδεία του ΠΛΣ.
Από το Λιμεναρχείο Μήλου, που διενεργεί την προανάκριση, αρχικά απαγορεύτηκε ο απόπλους του «ΚΙΣΣΑΜΟΣ». Κατόπιν της ολοκλήρωσης υποβρύχιου ελέγχου των υφάλων του πλοίου από καταδυτικό συνεργείο, της διενέργειας επιθεώρησης από στελέχη του Τοπικού Κλιμακίου Επιθεώρησης Πλοίων (Τ.Κ.Ε.Π.) της Λιμενικής Αρχής και την προσκόμιση βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από τον παρακολουθούντα νηογνώμονα, επετράπη η συνέχιση του δρομολογίου του πλοίου.
Από το περιστατικό δεν υπήρξε τραυματισμός και δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση».
- Ιεράπετρα: Την Κυριακή (28/06) η εκδήλωση του ΚΚΕ για το μεταναστευτικό
- Φωτιά σε κλιματιστικό σήκωσε στο πόδι την Αγία Τριάδα
- O Ενιαίος Σύλλογος Καθηγητών Πανεπιστημίου Κρήτης για την επίσκεψη της Σοφίας Ζαχαράκη στο Ηράκλειο







