Ο τουρισμός αυξάνει την κατανάλωση μπύρας στην Κρήτη - Μειώνεται το supermarket

Στέλλα Αυγουστάκη
Στέλλα Αυγουστάκη

Η αυξημένη τουριστική κίνηση στην Κρήτη αναμένεται να ωφελήσει τις επιχειρήσεις εστίασης του νησιού, που θα καταγράψουν αυξημένο τζίρο στο τέλος της σεζόν.

Η μπύρα, το αγαπημένο ποτό των ευρωπαίων έχει, όπως φαίνεται την τιμητική του αυτό το καλοκαίρι, καθώς η αυξημένη τουριστική κίνηση που καταγράφει η Κρήτη, συγκεντρώνοντας τουρίστες κυρίως από χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, αναμένεται να συμβάλει στην αύξηση της κατανάλωσης μπύρας στο νησί, κυρίως στο κανάλι HoReCa.

Όμως, πέρα από την Κρήτη, συνολικά στην Ελλάδα η αγορά μπύρας κινείται ανοδικά, καταγράφοντας, εν μέσω καλοκαιριού, αύξηση πωλήσεων σε όγκο και αξία περίπου 10%, με τον τουρισμό να οδηγεί την κατανάλωση στα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ η ζεστή αγορά (retail) εμφανίζει πτώση, που θεωρείται αναμενόμενη.

Δυναμικά ξεκίνησε η σεζόν για το HoReCa

Ειδικότερα, η φετινή σεζόν για την κρύα αγορά (HoReCa), έχει ξεκινήσει δυναμικά από τον Απρίλιο και, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η αυξημένη τουριστική ροή που συγκεντρώνει η χώρα μας, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα που προκύπτουν για τους πρώτους επτά μήνες του έτους, είναι ενδεικτική της δυναμικής που αναμένεται να καταγράψει η κατανάλωση μετά την ολοκλήρωση της τουριστικής σεζόν.

Τα μηνύματα που λαμβάνουν εκπρόσωποι του HoReCa από όλη την Ελλάδα είναι ενθαρρυντικά, εκτός από ορισμένες περιπτώσεις, σε κάποια νησιά, όπου λόγω μειωμένης τουριστικής ροής, εξαιτίας των υψηλών ναύλων, παρατηρείται μειωμένη κατανάλωση.

Αναμενόμενη η πτώση στα supermarker λόγω και της εποχικότητας

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η εικόνα που παρουσιάζει η ζεστή αγορά μπύρας στο πεντάμηνο του 2022, είναι αναμενόμενη λόγω του ότι τον χειμώνα δεν παρατηρείται  μεγάλη κινητικότητα, σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις και την κατανάλωση.

Όμως η σεζόν, όπως επισημαίνει, έχει ξεκινήσει πολύ δυνατά και ήδη το καλοκαίρι εξελίσσεται πολύ καλά.

Ειδικότερα η κατανάλωση στη ζεστή αγορά στην Ελλάδα, που αντιπροσωπεύει παραδοσιακά το 35% της κατανάλωσης και ενισχύθηκε σημαντικά την περίοδο της πανδημίας, σημείωσε πτώση στο α' πεντάμηνο του 2022 σε όγκο, αλλά και αξία, όπως προκύπτει από στοιχεία της IRI.

Ωστόσο, αξίζει να αναφερθεί ότι το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, το HoReCa υπολειτουργούσε, καθώς ήταν σε ισχύ περιοριστικά μέτρα λειτουργίας των επιχειρήσεων στον τομέα, ενώ φέτος λειτουργεί κανονικά.

Συνολικά, οι πωλήσεις σε όγκο και αξία για την branded μπύρα καταγράφουν πτώση 9,4%, ενώ μεγαλύτερη είναι η πτώση στην κατηγορία μπύρας ιδιωτικής ετικέτας, που σημειώνει πτώση 22,2% σε αξία και 21,2% σε όγκο πωλήσεων.

Εικόνα

Χαμηλότερη η πτώση στα μικρότερα super market

Εξετάζοντας τις πωλήσεις σε όγκο και αξία στους διαφόρους τύπους καταστημάτων των ελληνικών supermarkets της Ελλάδας συνολικά, η μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων σε όγκο και αξία παρατηρείται στα supermarkets 1.000 - 2.500 τ.μ., όπου σημειώνεται πτώση 11,5% και 11,7%, αντίστοιχα.

Αντιθέτως, μικρότερη είναι η μείωση στα supermarkets εμβαδού έως 400 τ.μ., όπου η μείωση σε όγκο και αξία είναι 5% και 3,7%, αντίστοιχα.

Μείωση όγκου πωλήσεων στα super market της Κρήτης

Σε ότι αφορά τα supermarkets της περιφέρειας, μεταξύ Αττικής, Θεσσαλονίκης, Βόρειας και Κεντρικής Ελλάδος, Πελοποννήσου και Κρήτης, η μικρότερη πτώση σε όγκο και αξία πωλήσεων παρατηρείται στα supermarkets της Πελοποννήσου, που σημειώνουν μείωση 5,9% και 5,6%, αντίστοιχα.

Τη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων, σε ό,τι αφορά την αξία, την καταγράφουν τα supermarkets της Θεσσαλονίκης με 12,1%, με την Β. Ελλάδα να ακολουθεί με μείωση 11,3%, ενώ η μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων αναφορικά με τον όγκο διαπιστώνεται στα supermarkets της Κρήτης (11,5%), με την Θεσσαλονίκη και την Β. Ελλάδα να ακολουθoύν με μείωση 11% και 10,2%, αντίστοιχα.

Μπύρα

Αντιδράσεις για το σήμα ελληνικότητας των προϊόντων ζύθου

Υπενθυμίζεται ότι έως τις 31 Αυγούστου έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ο κανονισμός απονομής ελληνικού σήματος στον ζύθο από την Επιτροπή Ελληνικού Σήματος.

Υπενθυμίζεται ότι, προκειμένου να επιτρέπεται η απονομή και χρήση του ελληνικού σήματος σε προϊόντα ζύθου, θα πρέπει να:

  • Παρασκευάζονται, σε όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας, που λαμβάνουν χώρα στο ζυθοποιείο, και να εμφιαλώνονται εντός των ορίων της ελληνικής επικράτειας από εγκεκριμένους ζυθοποιούς
  • Μην παραβαίνουν τις διατάξεις του ν. 2963/1922 (Α’ 134), της υπ. αρ. 1100/31.12.1987 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών "Κωδικοποίηση και μεταγλώττιση των διατάξεων του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών" (καθώς και του κανονισμού Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιανουαρίου 2002 για τον καθορισμό των γενικών Αρχών και απαιτήσεων της νομοθεσίας για τα τρόφιμα, για την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων και τον καθορισμό διαδικασιών σε θέματα ασφάλειας των τροφίμων σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΕ).

Αθέμιτος ανταγωνισμός - Έμφαση στην ποιότητα όχι στην προέλευση

Όμως, το γεγονονός ότι τις παραπάνω προδιαγραφές πληρούν και διεθνή beer brands, τα οποία δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, δημιουργεί, όπως εξηγούν εκπρόσωποι μικροζυθοποιών αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ ελληνικών και ξένων προϊόντων ζύθου.

Χαρακτηριστικά, επισημαίνουν ότι το σήμα ελληνικότητας δεν έχει κανένα νόημα για τον Έλληνα καταναλωτή, ενώ μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους καταναλωτές στο εξωτερικό, καθώς η χώρας μας δεν έχει παράδοση στην παραγωγή μπύρας.

Τονίζουν δε, ότι η ανάπτυξη των εξαγωγών οφείλεται στην ποιότητα των προϊόντων και όχι στην προέλευση των εταιρειών ή των ζυθοποιών στην περίπτωση αυτή.

 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ