Πόσους τόνους μακαρόνια θα παράξει φέτος η Barilla Hellas;

Στέλλα Αυγουστάκη
Στέλλα Αυγουστάκη

Τι επισημαίνει η Διοίκηση της, με αφορμή την δημοσίευση των πρόσφατων οικονομικών καταστάσεων.

Άνευ προηγουμένου αύξηση του λειτουργικού κόστους (πρώτες ύλες, ενέργεια, συσκευασία, logistics), παρατηρείται από τον Φεβρουάριο του 2022 και μετά επισημαίνει η Διοίκηση της Barilla Hellas με αφορμή την δημοσίευση των πρόσφατων οικονομικών καταστάσεων.

Συγκεκριμένα, επισημαίνει ότι η αύξηση στα κοστολόγια, λόγω διαταραχών στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και του ταραχώδους γεωπολιτικού περιβάλλοντος  ενδέχεται να ασκήσει πίεση στα οικονομικά αποτελέσματα.

Ωστόσο, η διοίκηση πιστεύει ότι "η πορεία της εταιρείας στις πωλήσεις εσωτερικού και εξωτερικού θα είναι ανοδική φέτος βελτιώνοντας περαιτέρω την αποδοτικότητα των επενδυμένων κεφαλαίων. Τόσο οι πωλήσεις όσο και η κερδοφορία θα διαμορφωθούν σε συνάρτηση με τις συνθήκες της αγοράς και τις τιμές των πρώτων υλών".

Κερδοφορία

Η εν λόγω αύξηση του κόστους των πρώτων υλών (ειδικά κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021) και οι υψηλότερες επενδύσεις στο εμπορικό κομμάτι, είχε ως αποτέλεσμα η Barilla Hellas να καταγράψει μείωση €3,3 εκατ. στην περυσινή προ φόρων κερδοφορία της σε σχέση με το 2020. 

Όπως προκύπτει από τις πρόσφατες οικονομικές καταστάσεις η σταθερή της κερδοφορία συνέβαλε στη διατήρηση των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας, στη διατήρηση των δανειακών αναγκών στο μηδέν και στην ενίσχυση της ρευστότητάς της.

Σχετικά με την χρονιά που πέρασε, η μείωση του κύκλου εργασιών της Barilla Hellas το 2021 (-8,08% σε σχέση με το 2020) οφείλεται κυρίως στη μείωση των εξαγωγικών συναλλαγών και ως αποτέλεσμα της ανακατανομής των παραγωγών εντός του ομίλου.

Πάνω από 47 εκατ κιλά η παραγωγή ζυμαρικών

Σε γενικές γραμμές αναφέρεται πάντως ότι "κατά το έτος 2022 και με βάση τη διαφαινόμενη πορεία της ελληνικής οικονομίας, δεν αναμένεται σημαντική μεταβολή στον τζίρο και στους όγκους των πωλήσεων. Η παραγωγή ζυμαρικών αναμένεται να ξεπεράσει τα 47 εκατ. κιλά".

Η διοίκηση της Barilla Hellas καταλήγει σημειώνοντας ότι "η προσπάθεια να αξιοποιηθούν καλύτερα οι αγορές πέραν της ελληνικής, θα είναι διαρκής, αξιοποιώντας και τη δυνατότητα, που δίνει η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων στην Ανατολική Ευρώπη. Με συνεχιζόμενη την κρίση της ελληνικής οικονομίας και την εν γένει αβεβαιότητα στην αγορά, εκτιμούμε συνεχώς την κατάσταση, όπως διαμορφώνεται, αλλά και τις πιθανές συνέπειες, ώστε να διασφαλίσουμε πως θα γίνουν οι αναγκαίες ενέργειες, με στόχο την ελαχιστοποίηση της επίδρασης στις δραστηριότητες της εταιρείας".

Συνεχίζει το επενδυτικό – Πλήρως χρηματοδοτούμενο με ιδία κεφάλαια

Ακόμη, σύμφωνα με τη μακροπρόθεσμη στρατηγική δέσμευση για συνεχή βελτίωση και ανάπτυξη των βιομηχανικών περιουσιακών στοιχείων και προϊόντων της, η Barilla Hellas συνέχισε το επενδυτικό της σχέδιο συνολικού ύψους €2,3 εκατ, πλήρως χρηματοδοτούμενο μέσω ιδίων κεφαλαίων. Όσον αφορά τις κύριες μάρκες, η MISKO, με ανανεωμένη και μοντέρνα εικόνα εδραίωσε την ηγετική της θέση, ενώ παράλληλα, η μάρκα Barilla κατάφερε να ενισχύσει περαιτέρω την premium θέση της στην ελληνική αγορά.

Σημειώνεται ακόμη η ισχυρή ανάπτυξη της σειράς σαλτσών και πέστο, η αυξανόμενη διείσδυση και το μερίδιο στην αγορά και η σχετική ανάπτυξη της επωνυμίας Wasa στην κατηγορία των παξιμαδιών με γνώμονα την καινοτομία και την επέκταση της διανομής.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ