Σήμα ύφεσης από το diesel που τροφοδοτεί την παγκόσμια οικονομία

Newsroom
Newsroom

Η ζήτηση για το καύσιμο βαρέων μηχανημάτων, που τροφοδοτεί τα πάντα, από στόλους εμπορικών φορτηγών μέχρι εξοπλισμό κατασκευών, εξασθενεί σε πολλές από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου

Στην Ευρώπη, το ασφάλιστρο του ντίζελ έναντι των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης για το αργό πετρέλαιο έφθασε πρόσφατα σε χαμηλό τουλάχιστον ενός έτους.

Στις ΗΠΑ, η ζήτηση βρίσκεται σε τροχιά συρρίκνωσης κατά 2% το 2023, σύμφωνα με την S&P Global Inc. Εξαιρουμένου του 2020, όταν μεγάλο μέρος της οικονομίας «μπήκε στον πάγκο», η πτώση κατά 2% θα είναι η μεγαλύτερη στη χρήση ντίζελ στην Αμερική από το 2016.

«Θα είναι ένα από τα χειρότερα οικονομικά κλίματα στην πρόσφατη ιστορία, εκτός της χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2008-2009 και της πανδημίας», δήλωσε ο Debnil Chowdhury, επικεφαλής της S&P για τα καύσιμα και τη διύλιση στην Αμερική.

Η ζήτηση για το καύσιμο βαρέων μηχανημάτων που τροφοδοτεί τα πάντα, από στόλους εμπορικών φορτηγών μέχρι εξοπλισμό κατασκευών, εξασθενεί σε πολλές από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου. Η υποχώρηση αυτή, η οποία θεωρείται ως πρώιμο σημάδι εξασθένησης της βιομηχανικής δραστηριότητας και μείωσης των καταναλωτικών δαπανών, έχει θέσει σε συναγερμό όσους βλέπουν να πλησιάζει μία ύφεση.

«Η ζήτηση ντίζελ μπορεί να λειτουργήσει ως δείκτης για την ευρύτερη ανάπτυξη, ως πρώιμο σημάδι ότι οι δαπάνες των νοικοκυριών μειώνονται», δήλωσε ο Ben Ayers, ανώτερος οικονομολόγος Nationwide Economics στις ΗΠΑ . «Η αναμενόμενη μείωση της ζήτησης ντίζελ δείχνει τον κίνδυνος της ύφεσης σε ολόκληρη την οικονομία».

Οι πιθανότητες ύφεσης σε Ευρώπη και ΗΠΑ

Μετά τη διακοπή των εμπορικών ροών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, οι τιμές του ντίζελ έχουν μειωθεί εν μέσω ανησυχιών ότι πολλές από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου έχουν δύσβατους δρόμους μπροστά τους. Οι οικονομολόγοι λένε ότι υπάρχει 65% πιθανότητα ύφεσης στις ΗΠΑ και 49% πιθανότητα ύφεσης στην Ευρώπη εντός του επόμενου έτους. Στην Κίνα, ο κίνδυνος είναι μικρότερος, ωστόσο η ανάκαμψη της χώρας μετά την πολιτική της μηδενικής Covid που εφάρμοσε για μεγάλο διάστημα απαιτεί σημαντική βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, και μάλιστα γρήγορα.

Στις ΗΠΑ, η ζήτηση για φορτηγά - και συνεπώς για ντίζελ - έχει πληγεί κυρίως από την πτώση της παραγωγής των εργοστασίων, δήλωσε ο Bob Costello, επικεφαλής οικονομολόγος της βιομηχανικής ομάδας American Trucking Associations. Σύμφωνα με μια μέτρηση από την εταιρεία πληροφοριών για την εφοδιαστική αλυσίδα Freight Waves, ο όγκος των φορτηγών τον Μάρτιο έφτασε στα χαμηλότερα εποχικά επίπεδα των τελευταίων πέντε ετών.

Η μείωση της ζήτησης ντίζελ στις ΗΠΑ θα είναι ιδιαίτερα έντονη στη Δυτική Ακτή, όπου οι μαζικές απολύσεις στον τεχνολογικό τομέα και η εξελισσόμενη τραπεζική κρίση έχουν θέσει την περιοχή υπό οικονομική πίεση. Εκεί, η ζήτηση ντίζελ θα υποχωρήσει φέτος κατά 5%, περισσότερο από το διπλάσιο του εθνικού μέσου όρου, δήλωσε ο Chowdhury της S&P.

Οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ, που αποτελούν καμπανάκι για τη χρήση ντίζελ από τα φορτηγά και τα τρένα που τα μεταφέρουν σε όλη τη χώρα, βρίσκονται επίσης υπό πίεση. Στο Λος Άντζελες, οι εισερχόμενες αποστολές βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο του 2020. Στην Κίνα η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε βασικά λιμάνια μειώθηκε κατά 5% την εβδομάδα έως τις 9 Απριλίου, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρακολουθεί το Υπουργείο Μεταφορών της Κίνας.

«Βλέπουμε μείωση αντί αύξησης της κινεζικής ζήτησης ντίζελ κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους», δήλωσε η Mia Geng, επικεφαλής της υπηρεσίας πετρελαίου της Κίνας στον σύμβουλο βιομηχανίας FGE. «Με τους οικονομικούς αντίθετους ανέμους παγκοσμίως, ιδίως στη Δύση, η Κίνα θα πρέπει να βασιστεί στην εγχώρια κατανάλωση για να στηρίξει τις μεταποιητικές της δραστηριότητες».

Η ζήτηση στην Ευρώπη για ντίζελ εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (ULSD) θα αυξηθεί σχεδόν 9% μεταξύ Μαρτίου και Ιουλίου, υποστηριζόμενη - εν μέρει - από τα καλοκαιρινά ταξίδια, σύμφωνα με τον Janiv Shah, ανώτερο αναλυτή της Rystad Energy. Οι γαλλικές αρχές πιθανότατα θα αναπληρώσουν τα στρατηγικά αποθέματα, αφού απελευθέρωσαν εκατομμύρια βαρέλια πετρελαιοειδών ως απάντηση στις εκτεταμένες απεργίες των εργαζομένων.

Ωστόσο, στις ΗΠΑ, αν δεν υπάρξει κυβερνητική τόνωση της οικονομίας, ο Fuller της FreightWaves δεν βλέπει τη ζήτηση για ντίζελ να επιστρέφει σύντομα στα επιθυμητά επίπεδα.

 

Με πληροφορίες από Bloomberg

Πηγή: imerisia.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ