Στο πιο κρίσιμο στάδιο ο διαγωνισμός για το Καστέλλι- τα σενάρια και οι πιέσεις

Τώρα γίνεται έλεγχος των τεχνικών προσφορών και μετά θα δουν την οικονομική προσφορά της ΤΕΡΝΑ

Τις επόμενες εβδομάδες θα κριθεί πόσα...απίδια βάζει ο σάκος για το αεροδρόμιο Καστελλίου! Ο διεθνής διαγωνισμός για το αεροδρόμιο βρίσκεται σε κομβικό σημείο καθώς η επιτροπή ερευνά σε βάθος και ελέγχει τα στοιχεία και την πρόταση που κατέθεσε η μοναδική εταιρεία που διεκδικεί το έργο. Αν και η ΤΕΡΝΑ με τους Ινδούς κατέθεσαν τα στοιχεία από το τέλος Οκτωβρίου που έγινε ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε μόνο η πρώτη από τις 3 φάσεις του ελέγχου των προσφορών- γεγονός που δείχνει ότι και το υπουργείο θέλει να προχωρήσει με αργά και σταθερά βήματα για το έργο.

Τα προβλήματα βέβαια είναι πολλά και μεγάλα. Από τις πολιτικές πιέσεις- λέγεται ότι γι αυτό ήρθε και ο Μοσκοβισί στην Αθήνα πριν μέρες- από το εάν γίνει αποδεκτή η μία προσφορά- ορισμένοι λένε ότι νοθεύεται ο ανταγωνισμός και δεν θα περάσει από την ΕΕ- μέχρι να βρεθούν τα πραγματικά χρήματα από την αγορά και τις τράπεζες για να γίνει ένα έργο της τάξεως των 800 εκατ- 1 δις ευρώ. Δεν έχει ξεκαθαρίσει εάν οι τράπεζες έχουν σκοπό να χρηματοδοτήσουν ένα τέτοιο έργο, όπως δεν είναι τόσο σαφές πως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που καταρχήν έχει συμφωνήσει θα το πάει μέχρι τέλους…χρηματοδοτώντας το ελληνικό δημόσιο. Βέβαια όπως έχει γράψει το cretalive το σενάριο λέει ότι ακόμη και αν η ΕΤΕπ δεν μπει στο έργο θα βρει τρόπο το Δημοσιο να βάλει 250 εκατομμυρια που του αναλογούν σε 5 χρόνια…Υποθέσεις και σενάρια…βεβαια είναι όλα αυτά εάν δεν τελειώσει η διαδικασία ελέγχου της προσφοράς της ΤΕΡΝΑ.

Μέσα σε όλα προστέθηκαν και οι «πιέσεις» των Γάλλων με επικεφαλής τον επίτροπο Μοσκοβισί ο οποίος λέγεται ότι εξέφρασε την δυσαρέσκειά του για τον τρόπο χειρισμού της υπόθεσης και τον αποκλεισμό επί της ουσίας της γαλλικής Βινσί…

Ήδη πάντως «πέρασε» το πρώτο στάδιο με τον έλεγχο των πιστοποιητικών , των εγγυητικών επιστολών, τα πτυχία κλπ που κατέθεσε η εταιρεία σε αυτό τον διεθνή διαγωνισμό και είναι στο δεύτερο στάδιο του ελέγχου των τεχνικών προδιαγραφών που αυτές φτάνουν και μέχρι την ποινή του αποκλεισμού.

«Εμείς ελέγχουμε όλα τα στοιχεία, τώρα είναι οι τεχνικές προδιαγραφές και μετά οι οικονομικές προσφορές εκεί θα φανεί πως θα καταλήξει ο διαγωνισμός» λέει ο δήμαρχος Μινώα κ.Καλογεράκης που είναι και μέλος της επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού.

Αυτά είναι τα πραγματικά στοιχεία από το διαγωνισμό γιατί υπάρχουν και εικοτολογίες, υπάρχουν και αντιφατικές πληροφορίες.

Γράφτηκε για παράδειγμα ότι είναι… απρόθυμες οι τράπεζες να χρηματοδοτήσουν το έργο, ότι μένουν μόνο τα 200 εκατομμύρια από κοινοτικούς πόρους και τα κεφάλαια που θα έχει διαθέσιμα η κατασκευαστική εταιρεία που θα θελήσει να το αναλάβει. Μιλάμε για ένα έργο της τάξης των 700-800 εκ. ευρώ, που μπορεί να φτάσει και το 1 δις,. άρα η κατασκευαστική θα χρειαστεί κάπου μισό δις.

   

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ