"Δεν θα τάζουμε μόνο Φανουρόπιτα, αλλά λαμπάδες σε όλους τους Αγίους"

Newsroom
Newsroom

Με αφορμή επισημάνσεις αναγνώστη για την λειτουργία του Μηχανολογικού

Αγαπητό Cretalive,

Θα μου επιτρέψετε μερικά σχόλια σχετικά με την ανάρτηση του συμπολίτη Κ.Λ και με τίτλο «Τελικά, είναι "εδώ" ο ψηφιακός μετασχηματισμός;» που αφορά για άλλη μια φορά το Μηχανολογικό Ηρακλείου.

Αγαπητέ Κ.Λ όλοι ή σχεδόν όλοι έχουμε ταλαιπωρηθεί από τη λειτουργία και τον τρόπο λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών και φυσικά και από το Μηχανολογικό. Επειδή κατά το πρόσφατο παρελθόν συνεργαζόμουν με αυτή την υπηρεσία, διευκρινίζω ως ιδιώτης και όχι ως υπάλληλος, πρέπει να ομολογήσω ότι δεν έχετε ακριβή γνώση της λειτουργίας της υπηρεσίας και των προβλημάτων που καθημερινά αντιμετωπίζουν οι υπάλληλοι για την εξυπηρέτηση των πολιτών. Λέτε ότι «δεν έχουν ούτε πρωτόκολλο να δώσουν». Αυτή η φράση αν δεν είναι ατυχής στον όποιο εκνευρισμό σας για πιθανή μη εξυπηρέτηση σας, τότε είναι κακόβουλη και διαστρεβλώνετε την πραγματικότητα. Αλήθεια αγαπητέ φίλε, τι είναι ο αριθμός πρωτοκόλλου και δεν έχουν να δώσουν;
Μήπως μια μερίδα παστίτσιο που ζητάς στο εστιατόριο αλλά τους τελείωσε και δεν έχουν να σου δώσουν ή ένα προϊόν που τελείωσε στο Σούπερ Μάρκετ; Η μόνη περίπτωση να υποθέσω που μπορεί να μην σας δόθηκε αριθμός πρωτοκόλλου είναι να είχε «πέσει» το ηλεκτρονικό σύστημα. Στην περίπτωση όμως αυτή δεν ευθύνεται η υπηρεσία. Αναφέρεστε στη συνέχεια στον ψηφιακό μετασχηματισμό, στις εγκυκλίους των υπουργείων κλπ. Γνωρίζω πολύ καλά ότι όταν στην υπόλοιπη Ελλάδα ακόμη και σήμερα το χαρτί «πάει κι έρχεται», στην υπηρεσία του Ηρακλείου έχει ψηφιοποιηθεί ολόκληρο το αρχείο των διπλωμάτων και οι υπάλληλοι δεν περιμένουν πια να «έρθει» ο φυσικός φάκελος για να εξυπηρετήσουν τον πολίτη.
Τα βλέπουν όλα μπροστά τους σε μια οθόνη.

Αναφέρεστε ακόμη στον τρόπο που οι υπάλληλοι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους πολίτες και στο λεξιλόγιο που χρησιμοποιούν απογοητεύοντας τους πολίτες που πιστεύουν ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του δημοσίου είναι εδώ...
Ειλικρινά προσπαθώ να καταλάβω τι εννοείτε. Αν σας πείραξε ότι οι υπάλληλοι δεν χρησιμοποιούν λεξιλόγιο της σύγχρονης δημόσιας διοίκησης και του μαναντζμεντ ή λέξεις-φράσεις όπως Τεχνολογία Πληροφορικής και Επικοινωνιών ή Προηγμένη Ηλεκτρονική Υπογραφή, κλπ πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα μάθουν. Αλλά κα να μην μάθουν το λεξιλόγιο της ψηφιακής διακυβέρνησης, αρκεί να μάθουν να χρησιμοποιούν τις εφαρμογές για την εξυπηρέτηση του κόσμου. Αν πάλι εννοείτε ότι οι υπάλληλοι σας αντιμετώπισαν με αγένεια, τότε καλά θα κάνατε να υποβάλλετε έγγραφη αναφορά στην Περιφέρεια κατονομάζοντας τον ή την υπάλληλο.

Με την απάντηση μου αυτή δεν θέλω σε καμία περίπτωση να δικαιολογήσω τις όποιες καθυστερήσεις παρατηρούνται στην εξυπηρέτηση των πολιτών από το Μηχανολογικό, ούτε τις όποιες παθογένειες του παρελθόντος και κακές συνήθειες κάποιων – ευτυχώς λίγων ακόμη υπαλλήλων.

Θα πω όμως τούτο.
Σε λίγα χρόνια όχι μόνο «Φανουρόπιτα» θα τάζουμε στον Αγιο Φανούριο για να βρούμε υπάλληλο να μας εξυπηρετήσει στο Μηχανολογικό αλλά θα επικαλούμαστε όλους τους αγίους, αφού κανείς δεν διορίζεται πλέον και όσοι μετακινούνται στην υπηρεσία αυτή, λίγο καιρό μένουν και αποχωρούν με διάφορα τερτίπια. Τέλος και επειδή διαισθάνομαι ότι κάποιοι θα πουν «να ιδιωτικοποιηθεί επιτέλους όπως τα ΚΤΕΟ να τελειώνουμε», έχω να απαντήσω ως ΖΟΖΕ ΣΑΡΑΜΑΓΚΟΥ: 
«Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα και ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό και ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και ο Νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί και το περαστικό σύννεφο, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά στην περίπτωση που γίνεται την ημέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη, παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό. Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου…. (Το παρακάτω δεν γράφεται εδώ γιατί θα λογοκριθεί).

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.

Π.Κ.Γ

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ