Οι μαθητές ανακαλύπτουν την παλιά πόλη του Ρεθύμνου με το διαδραστικο ψηφιακό παιχνίδι του«Οδυσσέα»

Ο «Οδυσσέας στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου» είναι ένα διαδραστικό ψηφιακό παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας, που σε συνδυασμό με το ειδικά σχεδιασμένο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, έχει σαν σκοπό να κινητοποιήσει τους μαθητές να ανακαλύψουν την παλιά πόλη του Ρεθύμνου αλληλεπιδρώντας με τον πολιτισμό, την ιστορία, την αρχιτεκτονική της αλλά και την αισθητική αξία των μνημείων της.

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που συνδυάζει τη γνώση με τις νέες τεχνολογίες και την ψηφιακή εποχή και υλοποιείται με πολύ ελκυστικό τρόπο για τα παιδιά, είναι το πρόγραμμα «Ο Οδυσσέας στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου».

Ο «Οδυσσέας στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου» είναι ένα διαδραστικό ψηφιακό παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας, που σε συνδυασμό με το ειδικά σχεδιασμένο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, έχει σαν σκοπό να κινητοποιήσει τους μαθητές να ανακαλύψουν την παλιά πόλη του Ρεθύμνου αλληλεπιδρώντας με τον πολιτισμό, την ιστορία, την αρχιτεκτονική της αλλά και την αισθητική αξία των μνημείων της.
Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από το Πανεπιστήμιο Κρήτης και ειδικότερα το «Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στην Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση [Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α]» και υλοποιείται σε συνεργασία με το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου. Φορείς Συνδιοργάνωσης είναι ο Δήμος Ρεθύμνου, το Τμήμα Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και η Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου.

ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ 500 ΠΑΙΔΙΑ

Είναι η τρίτη χρονιά του προγράμματος και έχουν συμμετάσχει ήδη 500 παιδιά, τόνισε σε δηλώσεις του ο Παναγιώτης Αναστασιάδης, καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος “Ο Οδυσσέας στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου”.
Εξηγώντας το πως λειτουργεί το πρόγραμμα είπε: “Πρόκειται για ένα ψηφιακό, διαδραστικό παιχνίδι με χρήση κινητού τηλεφώνου.
Με τη χρήση του κινητού και τη βοήθεια εκπαιδευτικού, τα παιδιά έρχονται στο 1ο δημοτικό σχολείο και κάνουν μια περιήγηση επιλεγμένων σημείων της πόλης.

Μέσα από τη εφαρμογή αυτή τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την ιστορία και τον πολιτισμό της πόλης και αλληλεπιδρούν μέσα από δραστηριότητες. Θα μάθουν έτσι να αναγνωρίζουν τα σύμβολα, τα οθωμανικά και τα βενετσιάνικα.

Η φιλοσοφία του παιχνιδιού είναι η εξής:
Να χρησιμοποιήσουμε τις κινητές συσκευές προκειμένου να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με τον πραγματικό κόσμο. Ο τρόπος με τον οποίο έχει σχεδιαστεί σημαίνει ότι πρέπει να έρθω σε ένα συγκεκριμένο σημείο, να πάω σε ένα συγκεκριμένο μνημείο, σε ένα συγκεκριμένο σημείο αρχαιολογικού ενδιαφέροντος και να αλληλεπιδράσουμε.
Συμμετέχουν παιδιά από πέμπτη, έκτη δημοτικού, Α΄και Β’ γυμνασίου”

Από την πλευρά της η Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής εκπαίδευσης, Ασπασία Χατζηδάκη τόνισε:
“Είμαστε ευτυχείς που το εργαστήριο υλοποιεί δράσεις με μεγάλη επιτυχία στην εκπαιδευτική κοινότητα, είναι μια δράση που συνδυάζει τη διαδραστική μάθηση, το παιχνίδι, όσα ενδιαφέρουν τα παιδιά σήμερα με την εξοικείωση με την ιστορία, τη γεωγραφία, τον πολιτισμό της πόλης στην οποία ζουν.
Είναι μοναδικό στο είδος του για την Κρήτη και πρόκειται για έναν έξυπνο και εύστοχο τρόπο να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με το ιστορικό παρελθόν της Κρήτης”.

 

“ΕΠΙΣΦΡΑΓΙΖΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΗΜΟΥ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Παρών στην παρουσίαση ήταν ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργος Μαρινάκης ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επιτυχία του προγράμματος. “Είναι διαρκής η προσπάθεια του δήμου μας να έχει μια στενή συνεργασία με το πανεπιστήμιο.

Το πρόγραμμα αυτό είναι το σωστό υλικό για να διαπαιδαγωγήσουμε σωστούς πολίτες που να αγαπήσουν την πόλη και τα σύγχρονα συνθήματα για την βιώσιμη ανάπτυξη και κινητικότητα. Αυτά τα προγράμματα επισφραγίζουν μια διαρκή διάθεση που υπάρχει, το πανεπιστήμιο και ο δήμος να είναι δυο βασικοί πυλώνες ανάπτυξης του τόπου μας”.
Από την πλευρά της η αντιδήμαρχος παιδείας, Άννα Ελευθεριάδου ,ανέφερε: “ο δήμος έμπρακτα στηρίζει την ποιοτική εκπαίδευση και με αυτές τις συνεργασίες προσπαθεί να συσφίξει τις σχέσεις του με το πανεπιστήμιο. Είναι ευχής έργον και ευλογία το οτι έχουμε παιδαγωγικά τμήματα στην πόλη μας και μπορούμε να προσφέρουμε και στα παιδιά μας τα οποία είναι οι τελικοί αποδέκτες . Είναι πολύ επιτυχημένο πρόγραμμα ο “Οδυσσέας” έχει πάρει διαστάσεις πανελλαδικές. Το γεγονός οτι έχουμε μια κουλτούρα κυνηγίου θησαυρού στη πόλη μας βοηθά αμφίδρομα. Δηλαδή βοηθά στο να έχουν τα παιδιά το υπόβαθρο να παίξουν τον “Οδυσσέα” αλλά και αυτός αντίστοιχα τα βοηθά στη διαδικασία του κυνηγίου. Το πιο σημαντικό για μένα είναι οτι συνδέει την τεχνολογία με τρόπους ευχάριστους και παιδαγωγικούς. Το ζήτημα είναι να κάνουμε την τεχνολογία θελκτική για πιο ωφέλιμους σκοπούς και αυτό ακριβώς κάνει ο “Οδυσσέας””.

Πηγή: goodnet.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ