Μια σοβαρή αντίθεση που απαιτεί σοβαρή αντιμετώπιση

Δημήτρης Ψαραδάκης
Δημήτρης Ψαραδάκης

"Στα 101 εστιατόρια που αξιολογήθηκαν από την FNL δεν υπάρχει ούτε ένα στην Κρήτη"

Του Δημήτρη Ψαραδάκη

Χθες το πρωί διάβασα στην έγκυρη ιστοσελίδα iefimerida.gr  μια καταχώρηση με επικεφαλίδα :

FNL: Τα 101 εστιατόρια εκτός Αθηνών, στα νησιά και από Κόρινθο έως Καβάλα που βραβεύτηκαν

Από έφεση στην ανεύρεση σωστού φαγητού, διάβασα ολόκληρο αυτό το εκτενές άρθρο και με κυρίεψε μια απέραντη θλίψη για τον τόπο μου την Κρήτη, το βαρύ πυροβολικό για κάποιους του ελληνικού τουρισμού .

Όλη η υφήλιος  γνωρίζει την Κρήτη, από μόνη της η λέξη είναι ένα παγκόσμιο brand name  τουριστικό ή μη τουριστικό .

Κάθε χρόνο εδώ και εξήντα τουλάχιστον χρόνια την επισκέπτονται εκατομμύρια τουρίστες από όλο τον κόσμο και πιστεύω ότι θα συνεχίσουν να την επισκέπτονται, υψηλή σημασία στο μέλλον όμως έχει ποιοι θα πρέπει να την επισκέπτονται .

Κάποιοι από αυτούς, εννοώ τους ξένους, κάνουν αναφορές για ένα γαστρονομικό προορισμό, για μεσογειακή κουζίνα, για κρητική κουζίνα, για το λάδι, το κρέας, το τυρί, τα λαχανικά, τα φρούτα, τα παξιμάδια κ.α .

Φεύ ! όμως στα 101 εστιατόρια που αξιολογήθηκαν από την FNL δεν υπάρχει ούτε ένα στην Κρήτη, σύμπτωση θα πει κάποιος, πόλεμο μας κάνουν θα πει κάποιος άλλος, ήντα μρε ανάγκη τα έχουμε εμείς τα αστέρια και τις αξιολογήσεις, θα πει ένας τρίτος, κατάντια, προχειρότητα και ξεπεσμός θα πω εγώ .

Και εξηγούμαι :

Όταν ένα τέτοιου μεγέθους νησί, με αυτή την ιστορία, με αυτόν τον τουρισμό, με τα τόσα πεντάστερα ξενοδοχεία, με αρκετούς επώνυμους προορισμούς, δεν έχει καταφέρει να διαθέτει ένα εστιατόριο το οποίο να μπορεί να αξιολογηθεί και να καταχωρηθεί σε μια από αυτές τις λίστες  ώστε να αποκολληθεί από την βολεμένη μετριότητα, αυτό θέλει πολλή μελέτη και στοχασμό και μάλιστα από πολλές πλευρές και από πολλούς .

Η DNAνική μαγκιά, ότι εμείς είμαστε το κέντρο του κόσμου, γιατί μρε έχουμε θάλασσές, βουνά, καθαρό αέρα και αρχαιά είναι επικίνδυνα κρίσιμη.

Αυτή η λογική ήταν που δημιούργησε από μη επαγγελματίες του χώρου τα 2στερα και 3στερα  καταλύματα την δεκαετία του 70 & 80 αυτοί ήταν που προέβαλαν την αισθητική, που χάλασαν το φυσικό κάλος και αυτοί οι ίδιοι ήταν που έφεραν στο νησί αντίστοιχης οικονομικής δυνατότητας τουρίστες και σιγά σιγά έδιωχναν τους τουρίστες υψηλής στάθμης .

Αυτή η σύγχρονη λογική του τυποποιημένου service  μπορεί να οδηγήσει ξανά τα πράγματα πάλι σε αρνητικό σημείο .

Ζούμε την εποχή της at sight διακίνησης κάθε πληροφορίας, της εμπειρίας, της άποψης, του σχολιασμού, θετικού ή αρνητικού και αυτό θα πρέπει να μελετάται πολύπλευρα από αυτούς που επιχειρούν στον χώρο, από την πολιτεία και την επίσημα εκφρασμένη πολιτική σε αυτόν ! Οι αυτάρεσκες δηλώσεις του τύπου, ¨φέτος θα πάμε καλύτερα από το 2019¨ είναι πεπονόφλουδες υποψήφιες για πάτημα.

Δεν επιτρέπεται όλα τα νησιά της Ελλάδος να έχουν αξιολογημένα εστιατόρια (NFL) έστω με ένα αστέρι και μια Κρήτη ολόκληρη να μη έχει ούτε ένα ! όταν δε μάλιστα η αξιολόγηση αφορά όλες τις  κατηγορίες εστιατορίων ! μόνο με σουβλατζίδικα δεν ασχολήθηκαν .

Είναι λυπηρό, να πουλάς ένα τουριστικό πακέτο και από το πακέτο αυτό να λείπει ένας βασικός παράγοντας όπως είναι η υψηλή γαστρονομία, και καλά οι αυτόνομοι εστιάτορες, αλλά και οι μεγαλοξενοδόχοι ;  

Η λογική των τελευταίων ετών ότι τους μαντρώνουμε μέσα στα ξενοδοχεία και τους ταΐζουμε φαγητό από μαθητευομένους chef θα γίνει κάποια στιγμή μπούμερανγκ στους ιδίους .

Ο πελάτης υψηλού εισοδήματος θέλει να βγει μια βόλτα και κάπου θα πρέπει να πάει για φαγητό, να διαλέξει ένα πολύ καλό κρασί από μια πλήρη wine list,  που θα ψάξει να τα βρει αυτά, να διαβάσει κριτικές μα, από αυτούς τους καταλόγους των εστιατορίων που κάνω αναφορά, κατάλογοι που  κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και οι ξένοι τους δέχονται τυφλά, και όχι από τον ταξιτζή που θα τον πάει όπου αυτός νομίζει ότι είναι καλό, άντε και στου συντέκνου του το μαγαζί .

Παιδιά, το μοντέλο είναι μπροστά στα μάτια σας και το λένε Μύκονος , Σαντορίνη, Πάρος, οι άνθρωποι το πάλεψαν χρόνια και το έφθασαν εδώ που το έφθασαν, ποιότητα, ποιότητα, ποιότητα, μόνο έτσι παίρνεις τα φράγκα από την τσέπη του πελάτη με την θέληση του . Για διαβάστε πόσα από αυτά τα 101 είναι στην Σαντορίνη (14), στην Μύκονο (9), στην Χαλκιδική(10), Ρόδος(5) θα σου πω εγώ, πολλά, πάρα πολλά ! 

Αυτή είναι η καλοπροαίρετη άποψη μου την οποία και καταθέτω χωρίς φόβο και χωρίς πάθος, αλλά με πολλή αγάπη για τον τόπο μου!

Φωτογραφία από Petrichuk via vista.create

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ