Αγορά αυτοκινήτου: Πόσο περισσότερο πληρώνουν οι οδηγοί, αν ρυπαίνει λιγότερο

Τι δείχνει έρευνα της εταιρείας YouGov

Το 65% των οδηγών που επιθυμούν να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο, είναι πρόθυμο να πληρώσει έως και 500 ευρώ επιπλέον, προκειμένου να αγοράσει ένα αυτοκίνητο, που θα ρυπαίνει λιγότερο το περιβάλλον και θα συμβάλλει στη βελτίωση της κακής ποιότητας του αέρα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας, που διεξήγαγε η εταιρεία YouGov για λογαριασμό του μη κερδοσκοπικού οργανισμού της Ευρώπης, με στόχο τις καθαρότερες μεταφορές, Transport and Environment (T&E), με συμμετοχή άνω των 8.000 πολιτών σε επτά χώρες της ΕΕ (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πολωνία, Ρουμανία και Τσεχία). Το αντίστοιχο ποσοστό για τους Ιταλούς και τους Ισπανούς, που είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερο για να ρυπαίνει το αυτοκίνητο τους λιγότερο είναι 71%, των Γερμανών 57% και των Γάλλων 56%. Στην συγκεκριμένη ερώτηση, έλαβαν μέρος 2.112 ερωτηθέντες, την περίοδο 10-15 Νοεμβρίου 2021.

Στην ερώτηση αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να υποχρεούνται με νόμο, να μειώσουν τις εκπομπές των νέων αυτοκινήτων, όσο είναι τεχνικά δυνατόν, περίπου τα τρία τέταρτα (76%) όσων ερωτήθηκαν ανέφεραν πως οι κατασκευαστές πρέπει να το πράξουν. Συγκεκριμένα το 89% των Ιταλών ήταν θετικοί στην απάντηση τους, όπως το 88% των Ισπανών, το 80% των Ρουμάνων, το 78% των Πολωνών, το 76% των Γάλλων, το 66% των Γερμανών και το 61% των Τσέχων. Σε αυτή την ερώτηση, έλαβαν μέρος 8.228 ενήλικες, την περίοδο 10-15 Νοεμβρίου 2021.

«Έρχονται» νέοι κανόνες για τη μείωση 

Να σημειώσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει προτάσεις για νέους κανόνες σχετικά με τη μείωση των εκπομπών των ρύπων, εκτιμώντας ότι το επιπλέον κόστος για τα αυτοκίνητα, θα κυμαίνεται από 100-500 ευρώ. Η εφαρμογή των προτάσεων προβληματίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που φοβούνται πως τα καθαρότερα οχήματα θα επηρεάσουν τα περιθώρια κέρδους τους. «Η αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται, πως η μείωση των εκπομπών ενός οχήματος κοστίζει πολύ, ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να μειώσει απλά το κόστος από την βαφή», αναφέρει χαρακτηριστικά, ο διευθυντής πολιτικής οχημάτων της T&E, Fabian Sperka

Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, το 50% των ερωτηθέντων τόνισαν ότι, ακόμη και αν αγόραζαν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, θα περίμεναν το όχημα να πληρεί το ελάχιστο νόμιμο όριο ρύπανσης. Μόνο μια μικρή μειονότητα (12%) δεν επιθυμεί κάτι τέτοιο, από ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.

Όλα αυτά, όταν τους επόμενους μήνες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να προτείνει νέους κανόνες για το Euro7, που θα εφαρμοστούν από το 2025-2026 και ουσιαστικά θα κάνει τα αυτοκίνητα, περισσότερο καθαρά και τα συμβατικά πιο ακριβά. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι, οι εκπομπές ρύπων από τις οδικές μεταφορές, επιβαρύνουν σε μεγάλο βαθμό την ατμοσφαιρική ρύπανση και αποτελεί πρωταρχικό στόχο όλων των υπευθύνων η μείωση τους.

 

 

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ