Αύξηση στις κρατήσεις και μικρά κέρδη για Airbnb

Στροφή στις μακροχρόνιες μισθώσεις από την πλατφόρμα

Τον Ιανουάριο, ο ιδρυτής της αμερικανικής πλατφόρμας διασύνδεσης ιδιοκτητών και τουριστών Airbnb, Μπράιαν Τσέσκι, έγραψε στο Twitter ότι θα διαμένει σε καταλύματα που ενοικιάζονται μέσω της εταιρείας του, αλλάζοντας πόλη κάθε λίγες εβδομάδες. Κι αυτό ήταν μια πολύ έξυπνη διαφήμιση, ειδικά όταν η συγκεκριμένη πλατφόρμα έχει μειώσει τον σχετικό προϋπολογισμό, ενώ η δική της μετοχή θεωρείται ένα βαρόμετρο για την πορεία της οικονομικής ανάκαμψης στις ΗΠΑ. Όπως και ο υπόλοιπος κλάδος του τουρισμού και των ταξιδιών, η απόδοση της μπορεί να θεωρηθεί ως δείκτης εμπιστοσύνης στην ανάκαμψη από την πανδημία, ενώ οι άνθρωποι αδημονούν να ταξιδέψουν και πάλι άνευ περιορισμών.

Η αύξηση των επαγγελματικών ταξιδιών και του τουρισμού, υποδηλώνει μια επιστροφή στην κανονικότητα. Τα αποτελέσματα τετάρτου τριμήνου της Airbnb, τα οποία δημοσιεύθηκαν στα μέσα της περασμένης εβδομάδας, την εμφάνισαν να έχει άνοδο στον ακαθάριστο όγκο κρατήσεων στα 11,3 δισ. δολάρια, ήτοι κατά 91% υψηλότερο από πέρυσι και 32%, εν συγκρίσει με το αντίστοιχο τελευταίο τρίμηνο του 2019. Τα έσοδα ενισχύθηκαν ως προς το 2019 κατά 38%, φθάνοντας στο 1,5 δισ. δολάρια και υπερβαίνοντας τις προβλέψεις των αναλυτών. Οι πωλήσεις σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2021, υποχώρησαν εξαιτίας της μετάλλαξης «Όμικρον». Η αμερικανική πλατφόρμα είχε ζημιές το 2020, αλλά πλέον εμφανίζει έστω και μικρά τριμηνιαία κέρδη. Παρά ταύτα, δεν επιδιώκει μια επιστροφή στην κανονικότητα, όπως εννοείτο προηγουμένως.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η στήλη Lex των Financial Times, η αύξηση της τηλεργασίας σημαίνει ότι, ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι, μπορούν να αλλάζουν τόπο κατοικίας κατά το δοκούν. Η Airbnb λοιπόν, βλέποντας μακριά, θέλει να εισέλθει σε αυτή την αγορά με το να παρέχει περισσότερες μακροχρόνιες μισθώσεις, μέσω της πλατφόρμας της. Το τελευταίο τρίμηνο του 2021, συγκεκριμένα, περισσότερο από το ένα πέμπτο των κρατήσεων, αφορούσε διαμονή 28 ημερών ή και για μεγαλύτερο διάστημα.

Σύμφωνα με τη στήλη Lex, οι μακροπρόθεσμες μισθώσεις είναι και ένας τρόπος για την Airbnb να διαφοροποιηθεί από άλλες διαδικτυακές ταξιδιωτικές υπηρεσίες και να αντιμετωπίσει την απειλή της Google. Μια σύγκριση με την Booking.com είναι ενδεικτική. Η Airbnb έχει έξι εκατομμύρια καταχωρίσεις, ενώ η Booking 28 εκατομμύρια, αλλά η τελευταία, έχει φήμη για τη διευκόλυνση στην εύρεση ξενοδοχείων, όχι ενοικιαζόμενων κατοικιών, διαμερισμάτων ή και δωματίων. Απευθύνεται, επιπλέον, σε ένα κοινό μεγαλύτερων ηλικιών, ενώ δεν χαίρει της ίδιας αναγνώρισης με την Airbnb, ούτε διατηρεί τις δικές της σχέσεις με τη Σίλικον Βάλεϊ. Αυτός είναι ο λόγος, που η αποτίμηση της Booking.com φθάνει στις σχεδόν 29 φορές από τα μελλοντικά κέρδη της, ενώ η Airbnb διαμορφώνεται, πλησίον των 170 φορών των μελλοντικών κερδών της.

Ωστόσο, η απόδοση της μετοχής της Airbnb, παραμένει ασταθής. Από τη στιγμή που εισήχθη στο χρηματιστήριο, στα τέλη του 2020 και ήταν στα 80 δολάρια, έκτοτε έχει διαμορφωθεί, από 135 έως 212 δολάρια. Η αισιοδοξία για την επανεκκίνηση της οικονομίας μετά την πανδημία, τείνει να ενισχύει την τιμή της μετοχής, ενώ αντιθέτως, με μια νέα μετάλλαξη υποχωρεί. Θεωρητικά, όταν επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα η επιβατική κίνηση, το μοντέλο της Airbnb θα γίνει πιο κερδοφόρο. Αυτός είναι ο λόγος, για τον οποίο η Jefferies αναμένει τιμή μετοχής στα 235 δολάρια.

Πηγή: kathimerini.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ