Αντιπαράθεση Δερμιτζάκη-Μαγιορκίνη για τις αποστάσεις στα σχολεία

Αντιπαράθεση Δερμιτζάκη-Μαγιορκίνη για τις αποστάσεις στα σχολεία

Με το μοντέλο του επίκουρου καθηγητή του ΕΚΠΑ για τις αποστάσεις στις τάξεις διαφώνησε ο καθηγητής γενετικής ιατρικούς του Πανεπιστημίου της Γενεύης, Μανώλης Δερμιτζάκης

Το πρωί του Σαββάτου ο κ. Μαγιορκίνης είχε κάνει μία ανάρτηση στο facebook όπου ουσιαστικά εξηγεί με διαγράμματα γιατί δεν υπάρχει κέδρος με τη μείωση των μαθητών (Δείτε ΕΔΩ).

Ο καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ εξηγεί γιατί οι σχολικές τάξεις δεν μπορούνε να θεωρούνται όπως οι χώροι εστίασης.

Σύμφωνα με τον κ. Μαγιορκίνη η σύνθεση των τάξεων είναι τέτοια ώστε να μπορούμε να τις θεωρήσουμε ως κοινωνικές φουσκάλες ή φούσκες. Μάλιστα εξαιτίας αυτής της σύνθεσης σε περίπτωση μετάδοσης του ιού στην τάξη αυτή είναι πλήρης ιχνηλατίσιμη και εύκολα περιορίσιμη.

Μάλιστα μεταξύ άλλων ο καθηγητής εξήγησε με διαγράμματα πόση είναι η επιβάρυνση αποστάσεων ανά 25 μαθητές σε μία τάξη και πόση ανά 15 μαθητές.

Σύμφωνα με τον κ. Μαγιορκίνηση η σύνθεση των τάξεως είναι τέτοια ώστε να μπορούμε να τις θεωρήσουμε ως κοινωνικές φουσκάλες ή φούσκες. Μάλιστα εξαιτίας αυτής της σύνθεσης σε περίπτωση μετάδοσης του ιού στην τάξη αυτή είναι πλήρης ιχνηλατίσιμη και εύκολα περιορίσιμη.

Μάλιστα μεταξύ άλλων ο καθηγητής εξήγησε με διαγράμματα πόση είναι η επιβάρυνση αποστάσεων ανά 25 μαθητές σε μία τάξη και πόση ανά 15 μαθητές.

Αντιπαράθεση Δερμιτζάκη: «Γκίγκα δεν συμφωνώ με το μοντέλο σου»

Σε σχόλιο του κάτω από την ανάρτηση του κ. Μαγιορκίνη, ο συνάδελφός του Μανώλης Δερμιτζάκης εξέφρασε την αντιπαράθεσή του με τις αποστάσεις στις τάξεις τονίζοντας πως «όταν έχεις 25 άτομα σε ένα συγκεκριμένο εμβαδόν αυξάνεις την πιθανότητα κάποιος να είναι θετικός και επομένως να μεταδώσει σε κάποιο αριθμό άλλων μαθητών και μάλιστα μεγαλύτερο από το αν η τάξη έχει 15 άτομα».

Αναλυτικά το σχόλιο του κ. Δερμιτζάκη: «Γκίκα δε συμφωνώ με το μοντέλο σου. Όταν έχεις 25 άτομα σε ένα συγκεκριμένο εμβαδόν αυξάνεις την πιθανότητα κάποιος να είναι θετικός και επομένως να μεταδώσει σε κάποιο αριθμό άλλων μαθητών και μάλιστα μεγαλύτερο από το αν η τάξη έχει 15 άτομα. Επίσης, επειδή τα παιδιά είναι ασυμπτωματικά κατά μεγάλο ποσοστό, εάν κάποιος θετικός βρεθεί σε μια τάξη 25 ατόμων, τότε σιωπηλά θα γίνεται μετάδοση χωρίς να ανιχνεύεται. Τέλος όταν κάθε τάξη εχει 25 άτομα η είσοδος και έξοδος όπως και η παρουσία στο διάλειμμα θα είναι με μεγαλύτερο συνωστισμό από ότι αν είναι 12 η 15. Νομίζω υπάρχει κάθε λόγος να ξεκινήσουν οι τάξεις με τα μισά παιδιά μέχρι να βρουν οι δάσκαλοι και οι διευθυντές τους αυτοματισμούς τους, και να γίνει μετάβαση σε πλήρεις τάξεις».

Ανταπάντηση Μαγιορκίνη: Δεν είναι τόσο απλό δυστυχώς

Η απάντηση από τον κ. Μαγιορκίνη δεν άργησε να έρθει εξηγώντας ουσιαστικά γιατί δεν παίζει τόσο ρόλο το εμβαδόν, αλλά οι αποστάσεις αυτές καθ’ αυτές.

«Δεν είναι τόσο απλό δυστυχώς. Δεν εξαρτάται από το εμβαδόν αλλά από τις ανά 2 αποστάσεις και το κέρδος πρέπει να ποσοτικοποιείται σε σχέση με το κόστος με νούμερα. Το να ξεκινήσουμε με εκ περιτροπής δυσκολεύει εξαιρετικά την εκπαιδευτική διαδικασία».

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ