Τα έργα της Κρήτης στο "πανέρι" του Κυριάκου Μητσοτάκη

Το ενδιαφέρον του για ένα πρότυπο, πράσινο, φιλόξενο και ασφαλές νησί

Δεν γνωρίζουμε αν τελικά η Ντόρα Μπακογιάννη κάνει πράξη την απειλή της, πως ό,τι κι αν γίνει το Πάσχα θα κατέβει στην Κρήτη. Άλλωστε, έπειτα απ’ αυτήν τη δήλωση και τις αντιδράσεις που προκάλεσε, μάλλον αναδιπλώθηκε, μιλώντας για αστεϊσμό. Βέβαια, από την άλλη, μην ξεχνάμε ότι είναι βουλευτής Χανίων. Ως εκ τούτου, έχει δικαίωμα να μεταβαίνει στην Περιφέρειά της.

Πάντως, όπως μαθαίνουμε, την κάθοδό του στο νησί σχεδιάζει κι ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Είτε πριν είτε μετά το Πάσχα. Τον ακριβή χρόνο φαίνεται να τον καθορίζει η ολοκλήρωση των προπαρασκευαστικών ετοιμασιών για τα όσα σκοπεύει να εξαγγείλει. Το επιτελείο του στο Μαξίμου, σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους υπουργούς, ανέλαβε τις ανακοινώσεις με το πανέρι των έργων, τα οποία δρομολογούνται ή είναι σε εξέλιξη. 

Κορυφαίο όλων, ο ΒΟΑΚ. Ύστερα από προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού εντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης, με προϋπολογισμό κατ’ αρχάς 427 εκατομμύρια ευρώ. Είναι μαζί με τον Ε65 τα μοναδικά οδικά έργα που θα χρηματοδοτηθούν από το συγκεκριμένο Ταμείο. Εξάλλου, για τη μεγάλη αυτή εκκρεμότητα της Κρήτης επανειλημμένως έχει μιλήσει, δηλώνοντας ότι αποτελεί στοίχημα για τον ίδιο. Η ανακατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα για πρώτη φορά αντιμετωπίζεται ως καίρια προτεραιότητα.

Αντίστοιχη αφοσίωση και επιμέλεια δείχνει ο συντοπίτης μας Κυριάκος Μητσοτάκης και για τα ενεργειακά έργα. Μετά το πέρας της ηλέκτρισης του πρώτου υποβρυχίου καλωδίου από τον ΑΔΜΗΕ, που συνδέει την Κρήτη με το ηπειρωτικό σύστημα, το πρωθυπουργικό ενδιαφέρον εστιάζεται στη στροφή στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).

Εύλογο είναι σε πρώτο πλάνο να βρίσκεται ο Υβριδικός Σταθμός Αμαρίου, μιας και θεωρείται καινοτόμο και πρωτοποριακό εγχείρημα - όχι μόνο για τη χώρα μας, αλλά για ολόκληρη την Ευρώπη. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ιδιαίτερη μέριμνα για την υλοποίησή του επιδεικνύουν και οι ευρωπαίοι εταίροι μας,  χαρακτηρίζοντάς τον πρότυπο έργο για την πράσινη ανάπτυξη.

Έτσι εξηγείται και το ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει επενδύσει πάρα πολλά σε αυτό.  Μίλησε δε και δημόσια, ακόμη και πριν από την εκλογή του στο τιμόνι της διακυβέρνησης. Την επιμονή του στην καθαρή ενέργεια την καταδεικνύει με κάθε τρόπο. H προσωπική του δέσμευσή  να ολοκληρωθεί έως το 2028 το πράγματι φιλόδοξο πρόγραμμα της απολιγνιτοποίησης,  το επιβεβαιώνει. Πρόκειται για μία τολμηρή απόφαση κόντρα στην μικροπολιτική και στη ψηφοθηρία

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του είναι επίσης και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, στο οποίο εγκαινίασε την έναρξη των εργασιών τον Νοέμβριο του 2019. Καθώς και η αξιοποίηση το σημερινού αερολιμένα «Νίκου Καζαντζάκη».

Τέλος ένα μείζον ζήτημα, το οποίο, όπως πληροφορούμαστε, θεωρεί εξαιρετικής σημασίας είναι η επιστροφή του Τουρισμού στην Κρήτη. Και τούτο διότι πιστεύει πως η Περιφέρειά μας διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις να κερδίσει τη δύσκολη αυτή μάχη. 

Το πλεονέκτημά μας δεν είναι μόνο πως το νησί μας κατέχει ξεχωριστή θέση στον τουριστικό χάρτη –ευρωπαϊκό και διεθνή- ούτε και οι ξεχωριστές υπηρεσίες που προσφέρει ο πολυδύναμος αυτός τομέας. Αλλά και το ότι στον καιρό της πανδημίας καταγράφηκε ως ελκυστικός και ασφαλής προορισμός.

Μάλιστα, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες ο πρωθυπουργός επικαλέστηκε σε συζητήσεις του με τους στενούς του συνεργάτες την αξιόλογη πρωτοβουλία των επιμορφωτικών σεμιναρίων προς όλους τους εργαζόμενους, τα οποία διοργανώνει η Περιφέρεια σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης, με σκοπό την αυστηρή τήρηση όλων των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

Θέλουμε να ελπίζουμε ότι δεν θα αργήσει η έξοδός μας από την πανδημία. Μαζί με αυτήν η σύγχρονη πράσινη, φιλόξενη και ασφαλής Κρήτη θα αναδείξει την αναμφισβήτητη αξία της.

Η κάθοδος, λοιπόν, του Κυριάκου Μητσοτάκη στο νησί μας δεν καλλιεργεί μονάχα προσδοκίες. Επιπλέον βάζει και τον πήχη πολύ ψηλά.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ