Μανιτάρια σιτάκε: Τα πραγματικά οφέλη τους για την υγεία

Μανιτάρια σιτάκε: Τα πραγματικά οφέλη τους για την υγεία

Τι να προσέχετε κατά την κατανάλωσή τους

Τα μανιτάρια σιτάκε (Shiitake) είναι ιδιαιτέρως δημοφιλή στη μαγειρική για τη χαρακτηριστική αλμυρή γεύση τους, αλλά ξέρατε ότι έχουν, επίσης, μια σειρά από οφέλη για την υγεία; Εγγενή στην Ανατολική Ασία, τα μανιτάρια σιτάκε αναπτύσσονται σε δέντρα σκληρού ξύλου σε αποσύνθεση και έχουν χρώμα από καστανό ανοιχτό έως σκούρο καφέ.

Έχουν χρησιμοποιηθεί τόσο στη μαγειρική όσο και για ιατρικούς σκοπούς για πάνω από χίλια χρόνια, ενώ καλλιεργούνται, επίσης, σε δυτικές χώρες όπως οι ΗΠΑ και ο Καναδάς, με το 83% όλων των μανιταριών σιτάκε παγκοσμίως να καλλιεργούνται στην Ιαπωνία.

 

Μανιτάρια σιτάκε

Μανιτάρια σιτάκε: Πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη μαγειρική

Πλούσια με βιταμίνες και μέταλλα, πωλούνται αποξηραμένα ή φρέσκα και μπορούν να βρεθούν στα περισσότερα παντοπωλεία και σούπερ μάρκετ. Με την αλμυρή τους γεύση και την κρεατική υφή τους, τα μανιτάρια σιτάκε μπορούν να προστεθούν σε διάφορα γεύματα και πιάτα, όπως σούπες και πιάτα ζυμαρικών ή να ψηθούν για ένα απλό και τραγανό σνακ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μανιτάρια σιτάκε: Τα πραγματικά οφέλη τους για την υγεία

Εκτός από μία νόστιμη και ευέλικτη πρώτη ύλη, ωστόσο, τα μανιτάρια σιτάκε είναι γεμάτα θρεπτικά συστατικά και έχουν συνδεθεί με ποικίλα οφέλη για την υγεία, αναφέρει το healthdigest.com. Για παράδειγμα, μπορούν να βοηθήσουν στην προώθηση της υγείας της καρδιάς, κάτι που οφείλεται στο γεγονός ότι περιέχουν βήτα-γλυκάνες και εριταδενίνη, που μπορούν και τα δύο να βοηθήσουν στη μείωση της χοληστερόλης.

 

Μανιτάρια σιτάκε

Επίσης, μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού σας συστήματος, καθώς είναι γεμάτα πολυσακχαρίτες, οι οποίοι μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων για να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της μόλυνσης. Ο χαλκός στα μανιτάρια μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση της ανοσίας, ενώ τα μανιτάρια σιτάκε μπορούν να βοηθήσουν ακόμη και στη βελτίωση της οδοντικής σας υγείας. Σύμφωνα με μια μελέτη, μάλιστα, τα μανιτάρια σιτάκε μπορούν να μειώσουν αποτελεσματικά την ποσότητα της επιβλαβούς πλάκας και των βακτηρίων στα δόντια και τα ούλα σας, αποτρέποντας την ανάπτυξη ουλίτιδας ή περιοδοντίτιδας.

 

Μανιτάρια σιτάκε

Τι να προσέχετε κατά την κατανάλωσή τους

Αν και είναι γενικά ευεργετικά για τη γενική σας υγεία, η κατανάλωση ωμών μανιταριών σιτάκε μπορεί να προκαλέσει αλλεργική αντίδραση με δερματίτιδα σε μερικούς ανθρώπους. Το μαγείρεμα των μανιταριών σιτάκε πριν τα φάτε μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε ανεπιθύμητες καταστάσεις.

Πηγή: newsbeast.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ