ΕΟΠΥΥ: Ο κορωνοϊός έφερε αλλαγές που βελτίωσαν τις συναλλαγές των ασφαλισμένων

Μια σειρά από σημαντικές αλλαγές έθεσε σε λειτουργία ο ΕΟΠΥΥ – Οι ασφαλισμένοι  βιώνουν μια νέα καθημερινότητα, που σε πολλά πεδία είναι ψηφιακή

 

Μια νέα, ψηφιακή σε πολλά πεδία, καθημερινότητα βιώνουν οι εκατομμύρια ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ, τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς η πανδημία και ο κορωνοϊός επιτάχυναν μια σειρά από σημαντικές αλλαγές στις υπηρεσίες του Οργανισμού, ιδίως στα φαρμακεία.

Πολλά από τα μέτρα που εφαρμόστηκαν έχουν ήδη μεγάλη απήχηση και αποδοχή από τους ασφαλισμένους, και σύμφωνα με τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ θα συνεχιστούν μετά τη λήξη των περιορισμών που επιβάλλει η πανδημία. Μάλιστα για κάποια από αυτά αναμένεται και η επέκτασή τους, ενώ σύντομα θα τεθούν σε εφαρμογή νέες παρεμβάσεις με στόχο να βελτιώσουν σε πιο μόνιμη βάση την καθημερινότητα των ασφαλισμένων. Μεγάλη αλλαγή σε αυτήν την καθημερινότητα βιώνουν ήδη χιλιάδες ασφαλισμένοι με σοβαρά προβλήματα υγείας που προμηθεύονται τα Φάρμακα Υψηλού Κόστους (ΦΥΚ) με ραντεβού από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ αλλά και από τα ιδιωτικά φαρμακεία της γειτονιάς τους, και έχοντας απαλλαγεί από την ταλαιπωρία της πολύωρης αναμονής στα φαρμακεία του Οργανισμού.

Ο θετικός απολογισμός των 8 κρίσιμων παρεμβάσεων

Μετά την κατάργηση των βιβλιαρίων υγείας ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ανέπτυξε το σύστημα Ηλεκτρονικού Φακέλου Ασφάλισης Υγείας, στο οποίο ο κάθε ασφαλισμένος μπορεί να έχει πρόσβαση στο ιστορικό των παροχών υγείας που έχουν αποζημιωθεί από τον ΕΟΠΥΥ. Ταυτόχρονα οι ασφαλισμένοι μπορούν να ελέγχουν ανά πάσα στιγμή ποιες εξετάσεις και φάρμακα έχουν συνταγογραφηθεί στο ΑΜΚΑ τους αναγνωρίζοντας τυχόν λάθη ή απάτες.

Το σύστημα των ραντεβού για την παραλαβή Φαρμάκων Υψηλού Κόστους (ΦΥΚ) θα επεκταθεί σταδιακά σε περισσότερα φαρμακεία - καθώς σήμερα εφαρμόζεται μόνο στο κεντρικό φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στο Μαρούσι - ενώ το επόμενο βήμα είναι να προστεθούν περισσότερες κατηγορίες φαρμάκων, εκτός της σκλήρυνσης κατά πλάκας. Ήδη εκατοντάδες ασφαλισμένοι έχουν εγγραφεί και έχουν ξεκινήσει να πραγματοποιούν τα ραντεβού τους παραλαμβάνοντας τα φάρμακά τους συγκεκριμένη ώρα χωρίς καθυστερήσεις.

Ολοκληρώνεται το έργο που δίνει την δυνατότητα στους ασφαλισμένους να προμηθεύονται αριθμό προτεραιότητας στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ με χρήση του Η/Υ ή του κινητού τηλεφώνου τους. Έτσι θα γνωρίζουν τον μέσο χρόνο αναμονής πριν φτάσουν στο φαρμακείο. Το έργο θα ξεκινήσει σύντομα στα 12 μεγαλύτερα φαρμακεία του Οργανισμού σε όλη την Ελλάδα περιορίζοντας ουσιαστικά τις αναμονές.

Ξεκίνησε με ιδιαίτερη επιτυχία και η διάθεση ΦΥΚ από τα ιδιωτικά φαρμακεία. Στο πρόγραμμα έχουν ενταχθεί ογκολογικά φάρμακα και φάρμακα που χρησιμοποιούνται για την θεραπεία της σκλήρυνσης κατά πλάκας, για τα οποία δεν απαιτείται προέγκριση από το Σύστημα Ηλεκτρονικής Προέγκρισης (Σ.Η.Π.). Πρόκειται για 36 σκευάσματα που αντιστοιχούν σε 85 κωδικούς ΕΟΦ. Ήδη έχουν εγγραφεί περισσότεροι από 2.500 ασφαλισμένοι και έχουν υποβάλλει περισσότερα από 500 αιτήματα για παραλαβές ΦΥΚ από ιδιωτικά φαρμακεία.


Πρόσφατα δόθηκε η δυνατότητα ηλεκτρονικών υποβολών για εκτελέσεις ηλεκτρονικών γνωματεύσεων ειδικής αγωγής από πιστοποιημένους (μη συμβεβλημένους) θεραπευτές, μέσω των ηλεκτρονικών εφαρμογών του Οργανισμού (eΔΑΠΥ Ανοικτής Περίθαλψης) με απώτερο σκοπό την ελαχιστοποίηση των ατομικών αιτημάτων των ασφαλισμένων και της αναμονής τους για εξυπηρέτηση στα σημεία του Οργανισμού. Με αυτόν τον τρόπο οι ασφαλισμένοι δεν υποχρεούνται να καταβάλουν χρήματα στους θεραπευτές και στη συνέχεια να αποζημιωθούν από τον ΕΟΠΥΥ. Το μέτρο αυτό θα συνεχιστεί και μετά το πέρας των μέτρων του κορονοϊού.

Ο ΕΟΠΥΥ σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναπτύσσει συστημα ηλεκτρονικής υποβολής ατομικών αιτημάτων για την ελαχιστοποίηση της επισκεψιμότητας στις Περιφερειακές Διευθύνσεις και την γρηγορότερη αποζημίωση των ασφαλισμένων. Συγκεκριμένα οι ασφαλισμένοι, προκειμένου να αποζημιωθούν, δεν θα απαιτείται πλέον να πηγαίνουν στις Περιφερειακές Διευθύνσεις για να υποβάλλουν τα ατομικά τους αιτήματα, αλλά θα μπορούν να τα υποβάλλουν ηλεκτρονικά.

Η άυλη συνταγογράφηση θα συνεχίσει να ισχύει για την διευκόλυνση όλων, ώστε οι ασθενείς με ένα μήνυμα να μπορούν να παίρνουν εύκολα τα φάρμακά τους. Πρόκειται για μία εφαρμογή όπου έχουν εγγραφεί ήδη χιλιάδες ασφαλισμένοι.

Με την στήριξη των Φαρμακευτικών Εταιριών και των Δήμων (Βοήθεια στο σπίτι) έχει ξεκινήσει και η παράδοση ΦΥΚ κατ ́ οίκον.

Οι αλλαγές στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ

Την ίδια στιγμή προωθούνται σημαντικές αλλαγές για να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η μετεγκατάσταση του παλαιού φαρμακείου που λειτουργούσε στην περιοχή του Γκύζη, σε νέο ιδιόκτητο κτήριο στη λεωφόρο Αλεξάνδρας με εύκολη πρόσβαση στους πολίτες καθώς βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο σταθμό του μετρό. Στο ίδιο κτήριο θα λειτουργήσει και δεύτερο φαρμακείο, που θα εξυπηρετεί τους ασφαλισμένους κυρίως από το Φαρμακείο στην λεωφόρο Αλεξάνδρας 119 το οποίο έκλεισε, μετά την απόφαση για 24ωρη λειτουργία του Κέντρου Υγείας Αλεξάνδρας ως κέντρου υποδοχής και εξυπηρέτησης περιστατικών GOVID 19.

Παράλληλα έχουν προγραμματιστεί έργα και επεκτάσεις και σε άλλα φαρμακεία. Ετοιμάζονται νέες αίθουσες αναμονής με κλιματισμό και αριθμούς προτεραιότητας στην Ομόνοια. Επίσης, έχει προγραμματιστεί επέκταση του φαρμακείου στην Καλλιθέα, ενώ έχει γίνει διαγωνισμός για νέο κτήριο που θα στεγάσει το φαρμακείο της Τούμπας στη Θεσσαλονίκη.

«Αυτές είναι ορισμένες παρεμβάσεις που μαζί με την επέκταση της δυνατότητας ραντεβού σε περισσότερα φαρμακεία θα αναβαθμίσουν σημαντικά την εξυπηρέτηση των πολιτών. Όλες οι τεχνολογικές παρεμβάσεις στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ γίνονται με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων που παραλαμβάνουν τα ΦΥΚ από τα φαρμακεία του Οργανισμού» αναφερει σχετικα με τις αλλαγές αυτές ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ κ. Βασίλης Πλαγιανάκος.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ