Περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες υγείας θέλουν οι Έλληνες πολίτες

Το 90% των πολιτών στην Ελλάδα δηλώνει ικανοποιημένο από τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που λαμβάνει μέσω του gov.gr

Iδιαίτερα θερμή υποδοχή στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, που παρέχει το Δημόσιο, έχουν επιφυλάξει οι Έλληνες. Οι πολίτες όχι μόνο δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις ψηφιακές υπηρεσίες, που παρέχει η πύλη gov.gr, αλλά ζητούν και την προσθήκη νέων.

Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν 1 στους 2 Έλληνες ζητά να επεκταθούν οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχει το Δημόσιο στον τομέα της υγείας. Συγκεκριμένα, το 44,6% των πολιτών στην Ελλάδα ζητά να συμπεριληφθούν στο gov.gr υπηρεσίες που σχετίζονται με ζητήματα υγείας, όπως η online παρακολούθηση του ιατρικού φακέλου.

 

Το 38,6% των πολιτών θέλει να δει στο gov.gr περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες στον τομέα της έκδοσης συντάξεων, ενώ το 33,5% ζητά να περιληφθούν στην πλατφόρμα και άλλα πιστοποιητικά δημοτολογίου και ληξιαρχικών πράξεων. Στο μεταξύ, σε ποσοστό της τάξης του 31%, οι Έλληνες θέλουν και άλλες digital υπηρεσίες στη διαδικασία μεταβίβασης αυτοκινήτων και ακινήτων.

 

Την παραπάνω εικόνα  αποτυπώνει πανελλαδική έρευνα της Choose Strategic Communication Partner, που δημοσιεύει το ΑΠΕ-ΜΠΕ και η οποία καταγράφει πώς υποδέχτηκαν οι πολίτες το νέο ψηφιακό πρόσωπο του Ελληνικού Δημοσίου, αλλά και τι περιμένουν να δουν όσον αφορά την ηλεκτρονική διακυβέρνηση.

 

 

6 στους 10 κάνει συστηματική χρήση

Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, που διεξήχθη το διάστημα 12-18 Οκτωβρίου, η πλειονότητα των πολιτών (62,4%) γνωρίζει και έχει αγκαλιάσει το ψηφιακό Δημόσιο, αξιοποιώντας τις υπηρεσίες του πολλές φορές. Από όσους το γνωρίζουν, πάνω από το 61% το έχει χρησιμοποιήσει περισσότερες από 10 φορές. Ταυτόχρονα, οι Έλληνες δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη χρήση του, σε ποσοστά που ξεπερνούν το 90%.

 

Μάλιστα, όπως δείχνει η έρευνα, η ικανοποιητική εμπειρία που έχουν οι Έλληνες από το e-government βελτίωσε και την άποψη που έχουν συνολικά για τον Ελληνικό Δημόσιο, με το 64,4% να απαντά ότι το βλέπει πλέον πιο θετικά. Οι πολίτες απαντούν ότι το gov.gr, τους βοηθά να κερδίζουν χρόνο στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο (56,8%), ενώ τους επιτρέπει να αποφεύγουν τη γραφειοκρατία των δημόσιων υπηρεσιών (48%).

 

Όσον αφορά τις υπηρεσίες, που κυρίως χρησιμοποιούν, αυτές είναι οι δηλώσεις, τα πιστοποιητικά και οι βεβαιώσεις κάθε είδους, όπως και για τα θέματα covid.

 

Το 1/3 δεν γνωρίζει το gοv.gr

Πάντως, η έρευνα δείχνει ότι υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό πολιτών που αγγίζει το 28%, οι οποίοι δεν γνωρίζουν την πλατφόρμα gov.gr. Όσον αφορά το προφίλ εκείνων που χρησιμοποιούν το gov.gr, συναντάμε τα μεγαλύτερα ποσοστά (σχεδόν 90%) στις νεότερες ηλικίες 25-34 και στους αποφοίτους ΑΕΙ-ΤΕΙ (88%). Αντιθέτως, τα ποσοστά πέφτουν όσο ανεβαίνουμε ηλικιακά και κατεβαίνουμε τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

 

Μόνο το 40,4% των πολιτών ηλικίας 65 και άνω που γνωρίζουν την πλατφόρμα, τη χρησιμοποιούν και μόλις το 20% των αποφοίτων Δημοτικού, καθώς δεν διαθέτουν τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες (44,5%). Γι’ αυτό άλλωστε πάνω από τους μισούς (53%) δηλώνουν ότι θα τη χρησιμοποιούσαν, αν τους βοηθήσει κάποιος ή και εξοικειωθούν με τους υπολογιστές.

 

 

Πηγή: sepe.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ