Έρευνα του MIT: Τα παιδιά γίνονται πιο έξυπνα με τη μουσική

Και όχι με τον προγραμματισμό

Πολλοί είναι οι ειδικοί που προτείνουν την ρομποτική και τον προγραμματισμό ως μια δραστηριότητα για παιδιά που μπορεί να τα βοηθήσουν να γίνουν εξυπνότερα και πιο επιτυχημένα, όμως μια έρευνα του MIT, που κατατάσσεται στην κορυφή των καλύτερων πανεπιστημίων στον κόσμο, δείχνει ότι η μουσική μπορεί να τα εξελίξει ακόμα περισσότερο.

Ο Προγραμματισμός για παιδιά αλλά και η ρομποτική είναι μια πολύ καλή επιλογή για τα παιδιά, όμως δεν προσφέρει, σύμφωνα με τους ερευνητές, όλα τα οφέλη της μουσικής. Ενώ ο προγραμματισμός βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τα μαθηματικά αλλά και τη γλώσσα, η έρευνα του MIT που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Journal of Neuroscience δείχνει πόσο σημαντική είναι η μουσική για την εξέλιξη του εγκεφάλου των παιδιών.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η μουσική (όπως και το μπαλέτο, το γκολφ αλλά και το σκάκι) στα πρώτα χρόνια της ζωής ενός παιδιού δημιουργεί έναν δυνατό εγκέφαλο μέσα από δομικές και λειτουργικές νευρικές συνδέσεις.

Για τις ανάγκες της έρευνας οι επιστήμονες μελέτησαν 103 μουσικούς και 50 μη-μουσικούς εξετάζοντας τους εγκεφάλους τους. Αυτό που παρατήρησαν είναι ότι οι εγκέφαλοι των μουσικών ήταν παρόμοιοι επιδεικνύοντας περισσότερες συνδέσεις στις περιοχές που συνδέονται με τον λόγο και τον ήχο.

“Όσο νωρίτερα οι μουσικοί είχαν ξεκινήσει την εκμάθηση τόσο πιο δυνατές ήταν οι νευρικές συνδέσεις”, δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας, Lutz Jäncke. Όπως τόνισε, η εκμάθηση μουσικής σε μικρή ηλικία μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να εξελίξουν πιο δυνατές νευρικές συνδέσεις, το οποίο σημαίνει ότι μπορεί να γίνουν πιο έξυπνα. “Εάν κάποιος μου έλεγε ότι θα μπορούσα να αλλάξω τον εγκέφαλό μου, ίσως να ξόδευα περισσότερο χρόνο μαθαίνοντας πιάνο και λιγότερο στο γήπεδο του ποδοσφαίρου” είπε ο ερευνητής του ΜΙΤ.

Φωτογραφία από  kor via vista.create