Νέα ανακάλυψη για την «έγκυο μούμια»: Η γυναίκα μάλλον πέθανε από μια σπάνια μορφή καρκίνου

Η «έγκυος αιγυπτιακή μούμια» συνεχίζει να εκπλήσσει τους αρχαιολόγους σε όλο τον κόσμο και τώρα λόγω μιας νέας ανακάλυψης που μπορεί να αλλάξει την αντίληψη για την ιστορία των ασθενειών στον κόσμο.

Υπενθυμίζεται πως μια αρχαιολογική εξέταση μιας αρχαίας αιγυπτιακής μούμιας στη συλλογή του Εθνικού Μουσείου στην πολωνική πρωτεύουσα, Βαρσοβία, αποκάλυψε την πρώτη γνωστή περίπτωση εγκύου μούμιας, τον Απρίλιο του 2021. Η μούμια, η οποία αρχικά πιστευόταν ότι ήταν το σώμα του ιερέα Hor Djehoti, ήταν στην πραγματικότητα γυναίκα και νέα έρευνα από ομάδα Πολωνών επιστημόνων έδειξε ότι η γυναίκα με τους επιδέσμους είναι έγκυος.

Τώρα, μια νέα μελέτη έδειξε ότι η έγκυος μούμια είχε μια σπάνια μορφή καρκίνου, κάτι που εξέπληξε τους αρχαιολόγους, σύμφωνα με την Daily Mail.

Ερευνητές στην Πολωνία σάρωναν το κρανίο του αρχαίου πτώματος όταν ανακάλυψαν ασυνήθιστα σημάδια στα οστά, παρόμοια με αυτά που βρέθηκαν σε ασθενείς με καρκίνο του ρινοφάρυγγα, και οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η μούμια πιθανότατα πέθανε από την ίδια ασθένεια.

Υπενθυμίζεται ότι ο καρκίνος του ρινοφάρυγγα είναι ένας σπάνιος τύπος καρκίνου που προσβάλλει το τμήμα του λαιμού που συνδέει το πίσω μέρος της μύτης με το πίσω μέρος του στόματος. Εικόνες από το Warsaw Mummies Project στην Πολωνία δείχνουν το κρανίο με βλάβες που πιθανόν να προκαλούνται από όγκο και μεγάλα ελαττώματα σε μέρη του οστού που κανονικά δεν σχηματίζονται κατά τις διαδικασίες ταρίχευσης.

Με την αποκάλυψη της ιστορικής συχνότητας εμφάνισης του καρκίνου, ελπίζεται ότι αυτό θα διευρύνει τη γνώση για την ανάπτυξη του καρκίνου και μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη της σύγχρονης ιατρικής.

Πρόσθετη έρευνα μπορεί επίσης να καθορίσει την αιτία του καρκίνου του στοματοφάρυγγα, όπως εάν σχετίζεται με ιογενή ή γενετική λοίμωξη.

Πηγή: ertnews.gr