Οι τυραννόσαυροι γεννιούνταν δολοφόνοι

Αμερικανοί παλαιοντολόγοι ανακάλυψαν τα πρώτα απολιθωμένα έμβρυα τυραννόσαυρων, τα οποία αποκαλύπτουν ότι τα σαρκοφάγα ερπετά είχαν μέγεθος σκύλου κατά την εκκόλαψή τους και πιθανότατα «γεννιούνταν έτοιμα για κυνήγι».

Οι νεοσσοί των τυραννόσαυρων έμοιαζαν με τους ενήλικους (Julius Csotonyi)

Τα απολιθώματα –ένα τμήμα σιαγόνας και ένα νύχι- ανήκουν σε δύο διαφορετικά είδη της ευρύτερης οικογένειας των τυραννόσαυρων, κορυφαίων θηρευτών στην Ασία και τη Βόρεια Αμερική κατά την Κρητιδική περίοδο, λίγο πριν από το τέλος της εποχής των δεινοσαύρων.

Τα οστά μαρτυρούν ότι οι νεογέννητοι τυραννόσαυροι είχαν μήκος γύρω στο ένα μέτρο. Αβγά τυραννόσαυρων δεν έχουν βρεθεί μέχρι σήμερα, ωστόσο τα νέα ευρήματα υποδεικνύουν ότι ήταν τεράστια, και πιθανώς ξεπερνούσαν σε μέγεθος τα μεγαλύτερα γνωστά αβγά δεινοσαύρου, μήκους 43 εκατοστών.

Το οστό σιαγόνας, μήκους 3 εκατοστών, ήρθε στο φως στη Μοντάνα και εκτιμάται ότι ανήκει στο γένος Daspletosaurus. Το νύχι ανακαλύφθηκε στον Καναδά και ενδέχεται να ανήκει στο διαφορετικό γένος Albertosaurus.

Η απολιθωμένη σιαγόνα έχει μήκος 3 εκατοστά (Greg Funston)

Τα δύο ερπετά ήταν ελαφρώς μικρότερα από τον διάσημο ξάδελφό τους Tyrannosaurus rex, ο οποίος έφτανε τα 12 μέτρα σε μήκος και τους 8 τόνους σε βάρος.

Τα απολιθώματα υποδεικνύουν ότι τυραννόσαυροι γεννιούνταν με ενήλικα χαρακτηριστικά και πιθανότατα έτοιμοι για κυνήγι, αναφέρουν ερευνητές στην επιθεώρηση Canadian Journal of Earth Sciences. Η απολιθωμένη σιαγόνα, για παράδειγμα, δείχνει ότι τα νεογνά διέθεταν μεγάλα, λειτουργικά δόντια.

Τα ευρήματα, λένε οι ερευνητές, ίσως βοηθήσουν τους παλαιοντολόγους να αναγνωρίσουν αβγά των τυραννόσαυρων σε μελλοντικές μελέτες