Άνω-κάτω οι επιστροφές αγορών από κολοσσούς ηλεκτρονικού εμπορίου

Άνω-κάτω οι επιστροφές αγορών από κολοσσούς ηλεκτρονικού εμπορίου

Προ εκπλήξεως βρέθηκαν τελευταία ορισμένοι πελάτες όταν επιχείρησαν να επιστρέψουν τα προϊόντα που είχαν αγοράσει, αλλά οι επιχειρήσεις δεσμεύτηκαν να τους επιστρέψουν τα χρήματα ζητώντας τους ταυτόχρονα να κρατήσουν τα προϊόντα

Προ εκπλήξεως βρέθηκαν τελευταία ορισμένοι πελάτες της Amazon, της Target και της Walmart στις ΗΠΑ όταν επιχείρησαν να επιστρέψουν τα προϊόντα που είχαν αγοράσει, αλλά οι επιχειρήσεις δεσμεύτηκαν να τους επιστρέψουν τα χρήματα ζητώντας τους ταυτόχρονα να κρατήσουν τα προϊόντα. Ο λόγος για τον οποίο οι κολοσσοί αυτοί των λιανικών πωλήσεων μοιάζει σαν να μοιράζουν τα προϊόντα τους δεν είναι άλλος από τα γνωστά πλέον προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες.

Λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, επιστρέφουν τα χρήματα και ταυτόχρονα δεν παίρνουν πίσω τα προϊόντα.

Με την πανδημία και τα προβλήματα που αυτή έχει προκαλέσει στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, οι εμπορικές επιχειρήσεις έχουν επωμισθεί δυσανάλογα μεγάλο κόστος. Αφενός οι επιστροφές μέσω Ιντερνετ αυξήθηκαν κατά 70% το 2020, καθώς οι καταναλωτές στράφηκαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο και απέφευγαν τη φυσική παρουσία στα καταστήματα. Αφετέρου οι επιχειρήσεις οφείλουν να πληρώσουν για την επεξεργασία και τη διαλογή των προϊόντων τους που επιστρέφονται από 10 έως 20 δολάρια για το καθένα, αλλά και να πληρώσουν για τη μεταφορά τους, της οποίας το κόστος μπορεί να ανέρχεται στο 15% έως 20% της τιμής του ίδιου του προϊόντος. Εως τώρα, βέβαια, ακόμη και τα καταστήματα που έχουν αρχίσει να ακολουθούν αυτή την τακτική για να αποφύγουν το πρόσθετο κόστος θέτουν ορισμένες προϋποθέσεις στους πελάτες τους.

Πρώτα απ’ όλα, η τακτική αυτή περιορίζεται στους συστηματικούς πελάτες της εκάστοτε αλυσίδας και σε προϊόντα που δεν είναι πιθανόν να μεταπωληθούν, ενώ είναι αρκετά φθηνά ώστε να μην αξίζει να καταβληθεί το κόστος της μεταφοράς. Πέραν αυτού, η Amazon έχει υιοθετήσει στις ΗΠΑ τον αποκλεισμό από την τακτική αυτή όσων πελατών της έχουν ιστορικό πολλών επιστροφών. Σημειωτέον ότι η Αμερικανίδα υπουργός Εμπορίου, Τζίνα Ραϊμόντο, πιθανολογεί περαιτέρω επιδείνωση των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα εξαιτίας της μετάλλαξης «Ομικρον». Μιλώντας στο δίκτυο CNN τόνισε πως «είναι βέβαια πολύ νωρίς για να εκτιμήσει κανείς, αλλά πράγματι υπάρχει κίνδυνος, γιατί οι άνθρωποι φοβούνται για την υγεία τους και δεν εμφανίζονται σε χώρους στους οποίους θα είναι μαζί με άλλους». Υπογράμμισε πως το θέμα είναι παγκόσμιο εξαιτίας ακριβώς της περίπλοκης φύσης της εφοδιαστικής αλυσίδας, που σημαίνει πως όταν παρουσιάζονται προβλήματα στην άλλη πλευρά του πλανήτη, οδηγούν σε εκτόξευση των τιμών στις ΗΠΑ.

Πηγή: Καθημερινή

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ