Γατο-θεραπεία για τους εργαζόμενους

Γατο-θεραπεία για τους εργαζόμενους

Γιατί οι Ιάπωνες εργοδότες παρακινούν τους εργαζομένους να παρακολουθούν βίντεο με γάτες.

«Κάποιοι πιστεύουν ότι η παρακολούθηση γατοβίντεο στο YouTube δεν είναι αρκετά σοβαρό αντικείμενο για ακαδημαϊκή έρευνα· η αλήθεια όμως είναι ότι μιλάμε για μία από τις πιο αγαπημένες συνήθειες των χρηστών του ίντερνετ», δήλωνε πριν από χρόνια η Μίρικ. «Αν λοιπόν θέλουμε να κατανοήσουμε σε βάθος τις επιπτώσεις του διαδικτύου στην ανθρώπινη ψυχοσύνθεση, δεν γίνεται να συνεχίσουμε να αγνοούμε τις γάτες». Έχει απόλυτο δίκιο. Σύμφωνα με άλλους ερευνητές, το 2% των βίντεο της γνωστής πλατφόρμας έχουν για περιεχόμενο διάσημες (πλέον) γάτες και τα ανδραγαθήματά τους!

Το YouTube έχει 122 εκατ. ενεργούς χρήστες, ένα δισ. ώρες παρακολούθησης και 6,5 δισ. θεάσεις. Την ημέρα! Όντας δε ο δεύτερος πιο επισκέψιμος ιστότοπος σε ολόκληρο το ίντερνετ και –τεχνικά μιλώντας– η δεύτερη προσφιλέστερη μηχανή αναζήτησης του πλανήτη, συμπεραίνουμε ότι και σήμερα 20 εκατ. άνθρωποι, δύο φορές ο πληθυσμός της Ελλάδας, θα ανοίξουν τον υπολογιστή τους ψάχνοντας για το επόμενο γατοβίντεο.

Γιατί όμως αυτή η τεράστια επεκτατική, σχεδόν ιμπεριαλιστική, επικράτηση των γατών στα επικοινωνιακά εργαλεία των ανθρώπων; Η επιστημονική κοινότητα τείνει στο συμπέρασμα ότι τα θετικά ψυχολογικά επακόλουθα της συμβίωσης με μία ή περισσότερες γάτες διαχέονται με κάποιον τρόπο ακόμα και στην περίπτωση της απλής παρακολούθησης ενός βίντεο με πρωταγωνιστές τα αγαπημένα σας αιλουροειδή.

Ανάμεσα στα συμπεράσματα διάφορων εργαστηριακών ερευνών που μελέτησαν τις αντιδράσεις της εγκεφαλικής λειτουργίας κατά τη διάρκεια θέασης ενός γατοβίντεο, βρέθηκαν: η ανακούφιση του εργασιακού στρες, η ενίσχυση των ενεργειακών επιπέδων του οργανισμού και της θετικής θεώρησης της καθημερινότητας, η βελτίωση των εργασιακών επιδόσεων (αυτό από μια ιαπωνικής προέλευσης έρευνα) και η αύξηση των επιπέδων προσοχής και συγκέντρωσης. Τα πορίσματα ήταν μάλιστα τόσο εγκαρδιωτικά, που πλέον πολλοί εργοδότες (στην Ιαπωνία) παρακινούν τους εργαζομένους τους να παρακολουθούν ομαδικά στα διαλείμματά τους βίντεο με γάτες.

Και ποια είναι η πιο επιτυχημένη γάτα του YouTube; Λέγεται Μάρου, ζει στην Ιαπωνία και έχει ξεπεράσει προ πολλού τα 300 εκατ. views. Λογικό, αν ισχύει αυτό που έγραψε κάποτε η Σούσαν Γουοτζίσκι, CEO του YouTube: «Δεν έχει σημασία τι ψάχνεις στην πλατφόρμα μας. Σου εγγυώμαι ότι στο τέλος θα καταλήξεις να βλέπεις βίντεο με γάτες».

Πηγή: Καθημερινή

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ