Η πέτρα που χρησιμοποιούσε ως "στοπ" πόρτας, ήταν τελικά πολύτιμος μετεωρίτης

Ένας αγρότης στο Μίσιγκαν των ΗΠΑ ανακάλυψε ότι η πέτρα που χρησιμοποιούσε ως στοπ πόρτας επί 30 χρόνια ήταν στην πραγματικότητα ένας από τους μεγαλύτερους μετεωρίτες που έχουν πέσει ποτέ στη συγκεκριμένη πολιτεία.

Η ιστορία ξεκίνησε το 1988 όταν ο Ντέιβιντ Μαζούρεκ αγόρασε ένα αγρόκτημα στο Έντμορ του Μίσιγκαν. Ενώ ο προηγούμενος ιδιοκτήτης τον ξεναγούσε, ο Μαζούρεκ παρατήρησε έναν μεγάλο, παράξενο βράχο τοποθετημένο μπροστά από μια πόρτα ενός υπόστεγου. Όταν ρώτησε τον ιδιοκτήτη για τον βράχο, εκείνος του είπε ότι ήταν μετεωρίτης.

Το διηγήθηκε ότι τη δεκαετία του ’30 είδε μαζί με τον πατέρα του τον μετεωρίτη να πέφτει στο αγρόκτημά τους. Το επόμενο πρωί ανακάλυψαν τον κρατήρα και ξέθαψαν τον μετεωρίτη, ο οποίος ήταν ακόμα ζεστός. Ο ιδιοκτήτης του είπε ότι ο μετεωρίτης είναι μέρος του αγροκτήματος και έτσι μπορεί να τον κρατήσει αν το αγοράσει.

Ο Μαζούρεκ αγόρασε το αγρόκτημα, κράτησε τον διαστημικό βράχο και συνέχισε να τον χρησιμοποιεί ως στοπ πόρτας για περισσότερα από 30 χρόνια. Μάλιστα τα παιδιά του έπαιρναν τον μετεωρίτη για τον δείξουν στο σχολείο και να διηγηθούν την ιστορία του.

Όταν όμως ο αγρότης διάβασε ιστορίες άλλων ανθρώπων που έβρισκαν και πουλούσαν μικρά κομμάτια μετεωριτών, σκέφτηκε ότι καλό θα ήταν να τον δείξει σε κάποιον ειδικό προκειμένου να τον εκτιμήσει. Το 2018, απευθύνθηκε στην γεωλόγο στο Central Michigan University (CMU), Μόνα Σιρμπέσκου, ζητώντας της να εξετάσει τον βράχο για να δει αν όντως πρόκειται για μετεωρίτη.

«Κατάλαβα αμέσως ότι πρόκειται για κάτι ξεχωριστό», είχε δηλώσει τότε η Σιρμπέσκου, μετά την εξέταση του διαστημικού βράχου. «Είναι το πιο πολύτιμο δείγμα που έχω κρατήσει ποτέ στη ζωή μου, τόσο από επιστημονική άποψη όσο και από άποψη χρημάτων», πρόσθεσε.

Τελικά, ο Μαζούρεκ πούλησε για 75.000 δολάρια τον μετεωρίτη, που ονομάστηκε «μετεωρίτης του Έντμορ», στο Abrams Planetarium του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, δίνοντας το 10% ως δωρεά στο τμήμα γεωεπιστημών και ατμοσφαιρικών επιστημών του πανεπιστημίου.

Πηγή: enikos.gr