Το LinkedIn αποχώρησε από την Κίνα και οι νέοι ψάχνουν δουλειά μέσω Tinder

Newsroom
Newsroom

Ένα φαινόμενο που λαμβάνει κοινωνικές διαστάσεις καθώς η ανεργία στους νέους εκτοξεύεται πάνω από 21%

Νέοι επαγγελματίες στην Κίνα βρήκαν έναν διαφορετικό τρόπο να προβάλουν τα βιογραφικά τους αναζητώντας εργασία, μετά την αποχώρηση της δημοφιλούς πλατφόρμας LinkedIn από τη χώρα. Ο νέος τόπος δικτύωσης αναζήτησης εργασίας είναι το Tinder, σύμφωνα με το κινεζικό Sixth Tone .

Σημειώνεται πως σύμφωνα με την στατιστική αρχή της Κίνας, το ποσοστό ανεργίας στη χώρα έφτασε τον Ιούνιο στο ιστορικό υψηλό του 21.3%. Απόφοιτος του Πανεπιστημίου του Πεκίνου ανέφερε στο Sixth Tone πως η εφαρμογή γνωριμιών Tinder αποδεικνύεται επαγγελματικά χρήσιμη.

Η διαδικτυακή γνωριμία της, που κατέληξε σε ραντεβού, τις έδωσε χρήσιμες συμβουλές για το πως να εξασφαλίσει μια πρακτική άσκηση σε μια εταιρεία στην οποία εργαζόταν. Άλλοι νέοι ανέφεραν επίσης πως έχουν χρησιμοποιήσει την εφαρμογή γνωριμιών για να εντοπίσουν ευκαιρίες εργασίας.

Μια 22χρονη δήλωσε πως είχε υποβάλει αίτηση για εργασία σε περισσότερες από 30 εταιρείες με συμβατικό τρόπο, χρησιμοποιώντας email και ιστοσελίδες με αγγελίες, χωρίς ωστόσο αποτέλεσμα. Στην απόγνωσή της αποφάσισε να αναρτήσει φωτογραφίες στο Tinder, που συνοδεύονταν από το εξής μήνυμα με μεγάλα κόκκινα γράμματα: «Ψάχνει κάποιος για υπάλληλο; Αυτή τη στιγμή ψάχνω δουλειά. Προσλάβετέ με».  

Το φαινόμενο φαίνεται πως λαμβάνει σημαντικές κοινωνικές διαστάσεις. Μάλιστα σε άλλες κινέζικες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης αναρτώνται συμβουλές από χρήστες προς χρήστες για το πως μπορεί κάποιος να βρει δουλειά μέσω Tinder.

Σε μια από αυτές τις αναρτήσεις αναφέρεται πως οι χρήστες πρέπει να προσεγγίζουν πρόσωπα από κάποιον κλάδο ή επιχείρηση που τους ενδιαφέρει, να ξεκινούν με γενικές συζητήσεις, ρωτώντας για παράδειγμα για τη δουλειά τους ή τη σχέση τους και σταδιακά να μοιράζονται τις ανησυχίες τους για τη δουλειά, πριν τελικά ζητήσουν τη συμβουλή τους για μια πρόσληψη.

Πάντως, ένας εκπρόσωπος του Tinder είπε στο Sixth Tone ότι αυτή η συμπεριφορά θα μπορούσε να παραβιάζει τις οδηγίες της κοινότητας της πλατφόρμας τους.

«Οι κατευθυντήριες γραμμές μας ενισχύουν την πολιτική μας σύμφωνα με την οποία οι χρήστες θα πρέπει να χρησιμοποιούν το Tinder για να κάνουν προσωπικές συνδέσεις, όχι επαγγελματικές», δήλωσε εκπρόσωπος στο πρακτορείο.

«Το Tinder δεν είναι ένα μέρος για την προώθηση επιχειρήσεων για να προσπαθήσουν να κερδίσουν χρήματα. Ομοίως, οι χρήστες δεν πρέπει επίσης να διαφημίζουν, να προωθούν ή να μοιράζονται συνδέσμους για να κερδίσουν ακολούθους, να πουλήσουν πράγματα, να συγκεντρώσουν χρήματα ή να κάνουν καμπάνιες».  

Όπως αναφέρει το Insider, δεν είναι η πρώτη φορά που οι χρήστες εκμεταλλεύονται μια εφαρμογή κοινωνικών μέσων για να αυξήσουν τις πιθανότητές τους να εξασφαλίσουν εργασία. Το hashtag #careertok έχει πάνω από 1,7 δισεκατομμύρια προβολές στο TikTok και περιλαμβάνει βίντεο από δημιουργούς που μοιράζονται συμβουλές για τεχνικές συνεντεύξεων και δικτύωση.

Ως απάντηση στη δημοτικότητά της, η εφαρμογή ξεκίνησε το πιλοτικό πρόγραμμα TikTok Resumes το 2021, σε συνεργασία με διάφορες εταιρείες και ενθάρρυνε τους χρήστες να επιδείξουν τις δεξιότητες και την εμπειρία τους με τη μορφή ενός TikTok.

 

 

 

 

 

Φωτογραφία από Gerd Altmann από το Pixabay

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ