Τiffany & Co: Σέρνει τον μεγιστάνα Μπερνάρ Αρνό στα δικαστήρια

Ακυρώθηκε το deal του αιώνα

To μεγαλύτερο deal στην ιστορία του σύγχρονου life style και της πολυτέλειας – κι ενώ είχε πάρει την τελική οδό προς την ολοκλήρωσή του- είχε κακή κατάληξη μόλις χθες. Ο μεγιστάνας Μπερνάρ Αρνό – επικεφαλής του Ομίλου LVMH παρά το γεγονός ότι είχε κάνει πρόταση εξαγοράς του ιστορικού οίκου κοσμημάτων Tiffany & Co, έναντι του αστρονομικού ποσού των 16,2 δις., απέσυρε την πρότασή του.

Η είδηση προκάλεσε σάλο στην παγκόσμια αγορά αν αναλογιστεί κάποιος ότι ο Ομιλος LVMH είναι ένας κολοσσός καθώς κατέχει 75 φίρμες σε όλο το φάσμα του πολυτελούς lifestyle: Από τον Dior, την Vuitton, και τον Fendi, μέχρι τους οίκους Pucci, Marc Jacobs, Bulgari, Tag Heuer, το παρισινό πολυκατάστημα Le Bon Marché, τα καταστήματα Sephora, τον όμιλο ξενοδοχείων Cheval Blanc, την σαμπάνια Moët & Chandon κλ. Ο ίδιος δε ο Αρνό είναι ο Γάλλος μεγιστάνας που ορίζει την παγκόσμια μόδα αλλά και την διεθνή επιχειρηματική αγορά καθώς διαθέτει σύμφωνα με την λίστα Forbes, προσωπική περιουσία που ξεπερνά τα 106,9 δις δολάρια.

Μπορεί φαινομενικά στην ακύρωση της συμφωνίας να έπαιξαν ρόλο οι δασμοί μεταξύ Γαλλίας και ΗΠΑ, ωστόσο κάποιοι επιχειρηματικοί κύκλοι της Ευρώπης κάνουν λόγο για τον φόβο του Αρνό μπροστά στην παγκόσμια ύφεση που αναμένεται ότι θα επικρατήσει όλο το 2021.

«Η κίνηση του Αρνό να πάρει την πρόταση του πίσω σχετίζεται με την διεθνή κρίση που επέρχεται σύντομα. Αν περιορίζει τις επενδύσεις του ένας Ομιλος κολοσσός, φαντάζεστε τι έχει να γίνει σε πολύ μικρότερα brands» ισχυρίζονται οι επιχειρηματικοί κύκλοι Γαλλίας και Μεγάλης Βρετανίας. Από την άλλη ,στον ιστορικό οίκο κοσμημάτων Tiffany & Co κάνουν λόγο για πτώση των τζίρων μετά από όλο αυτό το φιάσκο, γι΄αυτό και η υποτιθέμενη συμφωνία μετατρέπεται σε διένεξη. Μια διένεξη που απ΄ότι φαίνεται καταλήγει στα δικαστήρια.


Το κακό τέλος της συμφωνίας πάντως σχετίζεται με την πανδημία που απ΄ότι φαίνεται πρόκειται να ακυρώσει και άλλες μεγάλες εξαγορές ανά τον κόσμο.


Ο οίκος που έβαλε τα διαμάντια στην ζωή των γυναικών
 

Ο οίκος Tiffany’s μόνο τυχαίος δεν είναι στις ΗΠΑ.

14 Σεπτεμβρίου του 1837- O Σάρλς Λιούις Τίφανι με περίπου χίλια δανεικά δολάρια ανοίγει σε στην Νέα Υόρκη το πρώτο του κατάστημα το οποίο διαθέτει διακοσμητικά. Μέχρι το 1853, όταν ο Τίφανι πήρε εξ’ ολοκλήρου τον έλεγχο της επιχείρησης και καθιέρωσε την επωνυμία Tiffany & Co., δύο ακόμη συνεταίροι είχαν βάλει κεφάλαια και η γκάμα των εμπορευμάτων είχε επεκταθεί σε ασημικά και κοσμήματα. Μάλιστα, κάνοντας μια μεγάλη εισαγωγή διαμαντιών κέρδισε τον τίτλο King of Diamonds.


Εκείνη την εποχή η προτίμηση της Γαλλίδας αυτοκράτειρας Ευγενίας για μια ορισμένη απόχρωση του γαλάζιου εμπνέει τον δαιμόνιο Τίφανι να φτιάξει τα πρώτα κουτιά από βελούδο, στην απόχρωση που κατέληξε να είναι ταυτισμένη με τον οίκο.

 
Είναι τόσο έντονη η εικόνα του γαλάζιου κουτιού στην αντίληψη του κόσμου, ώστε τον Ιανουάριο του 2017, όταν ο Τραμπ ορκίστηκε πρόεδρος των ΗΠΑ και έφτασε στον Λευκό Οίκο, δεν χρειάστηκε να δει κανείς τη φίρμα πάνω στο κουτί που πρόσφερε η Μελάνια Τραμπ στην Ομπάμα, για να καταλάβει ότι ήταν δώρο που αγοράστηκε από το κοσμηματοπωλείο Tiffany.


Το 1887 ο οίκος αγοράζει μεγάλο μέρος των κοσμημάτων του Γαλλικού στέμματος σε δημοπρασία. Τα διαμάντια Tiffany’s γίνονται αγαπητά σε κάθε γυναίκα. Όταν η Οντρεϊ Χέιμπορν πρωταγωνιστεί στην θρυλική ταινία «Breakfast at Tiffany’s» ο οίκος γίνεται συνώνυμο της φινέτσας. Δεν νοείται πλέον Αμερικανίδα που να σέβεται τον εαυτό της και να μην έχει δεχτεί μια πρόταση γάμου με μονόπετρο Tiffany’s. Tα διαμάντια αλλά και κοσμήματα Tiffany’s που αντιπροσωπεύουν την πολυτελή ζωή και το καλό και ακριβό γούστο γίνονται το απόλυτο must. Λέγεται μάλιστα ότι η φράση «Τα διαμάντια είναι οι καλύτεροι φίλοι μιας γυναίκας» γεννήθηκε μέσα στο κεντρικό κατάστημα της Tiffany’s & Co στην Νέα Υόρκη. Συλλογή από Tiffany’s κοσμήματα διέθεταν και διαθέτουν πολλές σταρ. Από την Οντρεϊ Χέιμπορν και την Σοφία Λόρεν μέχρι την Ελίζαμπεθ Τέιλορ και την οικογένεια Ρότσιλντ. Με ιστορικό διαμάντι Tiffany’s εμφανίστηκε και η Lady Gaga στην τελετή απονομής των Οσκαρ όταν απέδωσε το τραγούδι Shallow αποσπώντας το χρυσό αγαλματίδιο. Τη συγκεκριμένη βραδιά η εκκεντρική Gaga επιβεβαίωσε ότι κάποια brands κρατούν παντοτινά ψηλά την μετοχή τους.


Ο ιστορικός οίκος είναι κερδοφόρος. Διαθέτει μια πλούσια λίστα πελατών σε διάφορες γωνιές του πλανήτη καθώς κατέχει περίπου 330 καταστήματα σε είκοσι χώρες.

Πηγή: protothema.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ