ΚΡΗΤΗ

Αρναουτάκης για ΒΟΑΚ: «Μεγάλη μέρα, αλλά και διαχρονικές καθυστερήσεις»

Αιχμές και για τα έργα οδικής ασφάλειας που θα έπρεπε, όπως επεσήμανε, να έχουν ξεκινήσει πριν τους κινητοποιήσει όλους η τραγωδία με τους τρεις νέους στα Χανιά.

arnaoutakis perifereiako.

Με συγκρατημένη αισιοδοξία αλλά και σαφείς αιχμές για τις καθυστερήσεις του παρελθόντος μίλησε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, τις νέες εξαγγελίες του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη σχετικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Μιλώντας για μια «μεγάλη μέρα» για το νησί, αναγνώρισε τη σημασία των υπογραφών που έπεσαν την Παρασκευή 9/5 για το μεγάλο έργο υποδομής, ωστόσο δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι η Κρήτη έχει ακούσει πολλά στο παρελθόν χωρίς να δει αντίστοιχη πρόοδο στην πράξη.

Ο κ. Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του στο νησί, ανακοίνωσε την άμεση έναρξη των μελετών για το ανατολικότερο τμήμα του ΒΟΑΚ, που αφορά τη διαδρομή Άγιος Νικόλαος - Σητεία, ενώ ταυτόχρονα επανέλαβε την πρόθεση της κυβέρνησης να ολοκληρώσει τον οδικό άξονα από την Κίσσαμο μέχρι και τη Σητεία. Όπως είπε ο Πρωθυπουργός, το έργο αποτελεί στρατηγική επιλογή για την κυβέρνηση και αναμένεται να μεταμορφώσει την καθημερινότητα των πολιτών της Κρήτης, βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια, μειώνοντας τους χρόνους μετακίνησης και ενισχύοντας την τοπική οικονομία.

Η πρόσφατη υπογραφή της σύμβασης για το τμήμα Χανιά - Χερσόνησος χαρακτηρίστηκε από τον κ. Αρναουτάκη ως «μια μεγάλη μέρα» για την Κρήτη, ωστόσο επισήμανε πως η πραγματική σημασία αυτής της μέρας θα αποδειχθεί μόνο εφόσον οι εργασίες ξεκινήσουν άμεσα και εξελιχθούν με σταθερό ρυθμό. Υπενθύμισε, μάλιστα, πως υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για την απορρόφηση της χρηματοδότησης έως το καλοκαίρι του 2026. Σε αντίθετη περίπτωση, προειδοποίησε, τα κονδύλια κινδυνεύουν να επιστραφούν, γεγονός που θα αποτελούσε σοβαρό πλήγμα για την Κρήτη και την αναπτυξιακή της προοπτική.

Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε ακόμη σε δύο κρίσιμα ζητήματα που είχε θέσει εξαρχής η Περιφέρεια Κρήτης και τα οποία, όπως τόνισε, έγιναν αποδεκτά από τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο. Πρόκειται για τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά έργα αλλά και τη δημιουργία σήραγγας σε συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου από το αεροδρόμιο προς τον ΒΟΑΚ, τα οποία σχετίζονται με την περιβαλλοντική προστασία και την ασφάλεια του έργου. Όπως υπογράμμισε, τα αιτήματα αυτά εντάσσονται πλέον στον σχεδιασμό και «βρίσκουν την υλοποίησή τους».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην ανάγκη ενίσχυσης των παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας, αφήνοντας σαφείς αιχμές για τις καθυστερήσεις του Υπουργείου κατά το παρελθόν. Ο κ. Αρναουτάκης υπενθύμισε το τραγικό τροχαίο δυστύχημα στα Χανιά που στοίχισε τη ζωή σε τρεις νέους ανθρώπους, τονίζοντας πως χρειάστηκε μια τέτοια τραγωδία για να κινητοποιηθούν οι αρμόδιοι και να προχωρήσει η χρηματοδότηση έργων οδικής ασφάλειας με εντολή Πρωθυπουργού ενώ θα έπρεπε να είχαν προχωρήσει τα έργα πολύ καιρό πριν.

Κλείνοντας, αναφέρθηκε στις προσφυγές των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου στο Συμβούλιο της Επικρατείας σχετικά με το σχεδιασμό του ΒΟΑΚ, εκφράζοντας την πλήρη στήριξη της Περιφέρειας:

«Χρειαζόμαστε ένα σχέδιο που να είναι ταυτόχρονα οραματικό και ρεαλιστικό. Οι προτάσεις των δύο Δήμων πληρούν αυτές τις προϋποθέσεις και η Περιφέρεια Κρήτης τις στηρίζει απόλυτα. Οραματιζόμαστε, διεκδικούμε, υλοποιούμε αρκεί η κεντρική εξουσία να έχει εμπιστοσύνη στους τοπικούς φορείς», υπογράμμισε με έμφαση.

 

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο


 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση