ΚΡΗΤΗ
Δυσκολίες και Αντιδράσεις Επιχειρήσεων με το Ψηφιακό Πελατολόγιο - Η επιστολή της ΟΕΒΕΝΗ

Επιστολή προς τον Διοικητή της ΑΑΔΕ έστειλε η ΟΕΒΕΝΗ, με θέμα το ψηφιακό πελατολόγιο αυτοκινήτων, τονίζοντας πως οι επιχειρήσεις του κλάδου που ασχολούνται με το αυτοκίνητο αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες με την εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου, το οποίο θα γίνει υποχρεωτικό από 1/7/2025.
Οι επιχειρήσεις αυτές, και ειδικότερα εκείνες που λειτουργούν σε τοποθεσίες όπως αεροδρόμια και λιμάνια, αναγκάζονται να καταγράφουν αναλυτικά τις κινήσεις των οχημάτων και να υποβάλλουν αυτές τις καταγραφές, γεγονός που προσθέτει υπερβολική γραφειοκρατία και επιβαρύνει οικονομικά και διοικητικά τις επιχειρήσεις, χωρίς να υπάρχει η κατάλληλη υποδομή για την εύκολη εφαρμογή του συστήματος, όπως αναφέρουν.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Θέμα: «Ψηφιακό πελατολόγιο οχημάτων»
Αξιότιμε κύριε Πιτσιλή,
Το ψηφιακό πελατολόγιο οχημάτων έχει ήδη αρχίσει πιλοτικά να εφαρμόζεται σε επιχειρήσεις που ασχολούνται με το αυτοκίνητο (ενοικιάσεις αυτοκινήτων, πλυντήρια, συνεργεία / φανοποιεία, χώροι στάθμευσης οχημάτων) και όπως είναι γνωστό από 1/7/2025 θα είναι υποχρεωτική η τήρησή του.
Όμως παρά το μικρό διάστημα λειτουργίας του διαπιστώσαμε τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου που ανήκουν σε σωματεία μέλη μας, καθώς η εφαρμογή της συγκεκριμένης διάταξης παρουσιάζει σοβαρές τεχνικές δυσκολίες, επιβαρύνει οικονομικά τις επιχειρήσεις και δεν μπορεί να προσαρμοστεί στις ιδιαίτερες απαιτήσεις της δραστηριότητάς τους.
Η εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου δεν διαφοροποιείται από τις μέχρι σήμερα «ψηφιακές διαδικασίες» που απαιτούν μια όλο και πιο σύνθετη διαχείριση των πελατών και των παραστατικών που εκδίδει νόμιμα η κάθε επιχείρηση.
Ειδικότερα σε επιχειρήσεις που η παροχή υπηρεσιών λαμβάνει χώρα τις περισσότερες φορές εκτός της φυσική έδρας της επιχείρησης (αεροδρόμια, λιμάνια κλπ) πχ στις επιχειρήσεων ενοικίασης αυτοκινήτων και δικύκλων αναγκάζει τις τελευταίες να κάνουν πλήρη καταγραφή των κινήσεων του κάθε οχήματος και να υποβάλλουν αυτή την καταγραφή, γεγονός που προσθέτει υπερβολική γραφειοκρατία και δυσανάλογο βάρος στη λειτουργίας τους. Εκτός αυτού, η πλατφόρμα δεν επικοινωνεί λειτουργικά με τα υπάρχοντα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης που χρησιμοποιούνται.
Οι παραπάνω επιχειρήσεις αδυνατούν να συμμορφωθούν πλήρως και αντιμετωπίζουν σημαντικά θέματα κάποια από τα οποία σας παραθέτουμε παρακάτω:
Η διαδικασία καταχώρισης απαιτεί υπερβολικό χρόνο ανά πελάτη λόγω του όγκου των συναλλαγών κατά τους θερινούς μήνες και επιπλέον είναι δύσκολη στη χρήση ειδικά όταν η καταχώρηση των στοιχείων γίνεται από αλλόγλωσσο προσωπικό (αλλοδαπό)
Η καταγραφή του ΑΦΜ του πελάτη είναι πρακτικά αδύνατη δεδομένου ότι στην πλειοψηφία τους είναι ταξιδιώτες ξένων κρατών οι οποίοι είτε δεν διαθέτουν ΑΦΜ, είτε προέρχονται από τρίτες χώρες εκτός Ε.Ε.
Σε περιπτώσεις τεχνικών ελέγχων ή αντικατάστασης οχήματος λόγω βλάβης, η καταγραφή κινήσεων χωρίς την έκδοση αντίστοιχων παραστατικών δεν έχει προβλεφθεί μέσω συστήματος
Δεν έχει ληφθεί μέριμνα ώστε να υπάρχει τρόπος ενημέρωση της πλατφόρμας σε περιπτώσεις μερικής ή ολικής επιστροφής χρημάτων στο πελάτη
Κύριε Διοικητά,
οφείλουμε να καταστήσουμε σαφές ότι αν και επιθυμούμε τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της χώρας και των επιχειρήσεων, διαπιστώνουμε ότι η μετάβαση αυτή γίνεται χωρίς επαρκή σχεδιασμό, προσθέτοντας βάρη- διοικητικά και οικονομικά- στις επιχειρήσεις αυτές, οι οποίες ήδη βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία και η προσαρμογή στα νέα δεδομένα απαιτεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για το σύνολο των επιχειρήσεων.
Σε συνέχεια των παραπάνω ζητούμε α)την εξαίρεση των επιχειρήσεων που ασχολούνται με το αυτοκίνητο από την υποχρεωτική τήρηση του Ψηφιακού Πελατολογίου για την τρέχουσα θερινή περίοδο και β) τον επανασχεδιασμό της εφαρμογής μετά από διαβούλευση με εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες του κλάδου.
Για την ΟΕΒΕΝΗ,
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΛΕΚΑΚΗΣ Ι. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΛΕΙΒΑΔΙΩΤΑΚΗΣ Ε. ΝΙΚΟΛΑΟΣ