Επιδότηση για την αγορά νέων οχημάτων ζητούν οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων

Τα προβλήματα του κλάδου επισημαίνει σε επιστολή του προς τον αρμόδιο υπουργό ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης

Τα ζητήματα που απασχολούν τους ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων στην Κρήτη θέτει σε επιστολή της προς τον αρμόδιο υπουργό η διοίκηση του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων.

Πιο συγκεκριμένα, στη σχετική επιστολή επισημαίνονται της εξής:

"Ο “ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΚΡΗΤΗΣ”, του οποίου τυγχάνω πρόεδρος, δραστηριοποιείται και στους τέσσερις νομούς της Κρήτης απο το έτος 1980, απαρτίζεται απο 388 ταμειακά ενήμερα μέλη και αναπτύσσει δραστηριότητα με σκοπό την προάσπιση των συμφερόντων των μελών της, τα οποία απασχολούνται στα ιδιόκτητα λεωφορεία τους και ταυτόχρονα απασχολούν εργαζόμενους οδηγούς λεωφορείων.

Με την παρούσα επιστολή μας, επιθυμούμε να σας γνωστοποιήσουμε δυο προβλήματα του κλάδου μας, τα οποία χρήζουν άμεσης επίλυσης, καθ΄οτι  τελούν σε άμεση συνάφεια με τον βιοπορισμό των μελών μας και των εργαζομένων στα ιδιόκτητα τουριστικά λεωφορεία.

Το πρώτο πρόβλημα το οποίο επιθυμούμε να σας εκθέσουμε με την παρούσα μας, αφορά τα ορια ηλικίας των τουριστικών λεωφορείων. Το νομικό καθεστώς αναφορικά με το εν λόγω ζήτημα, ρυθμίζεται με το άρθρο 119 του Ν. 4070/2012, ο οποίος ορίζει οτι “ Τα τουριστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης αποσύρονται της κυκλοφορίας μετά τη συμπλήρωση είκοσι επτά (27) ετών από την ημερομηνία της πρώτης κυκλοφορίας τους στην ημεδαπή ή αλλοδαπή” και ακολούθως “ Τα αποσυρόμενα της κυκλοφορίας ειδικά τουριστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης διαγράφονται από το ειδικό μητρώο του Ε.Ο.Τ., του άρθρου 13 του παρόντος, απαγορευομένης περαιτέρω της κυκλοφορίας τους ως τουριστικών λεωφορείων δημόσιας χρήσης.” . Η ως άνω νομοθετική ρύθμιση, παρόμοια της οποίας δεν υφίσταται σε καμία χώρα της Ευρωπαικής Ένωσης, πέραν του γεγονότος οτι δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στον κλάδο μας, προσκρούει συνάμα και στην κοινή λογική. Εξαιτίας της ως άνω νομοθετικης ρύθμισης, πολλοί συνάδελφοι μας αναγκάζονται να απωλέσουν το μέσο βιοπορισμού τους, ήτοι το ιδιόκτητο τουριστικό τους λεωφορείο, τη στιγμή που τούτο κρίνεται κατάλληλο πρός κυκλοφορία απο το αρμόδιο ΚΤΕΟ, τη στιγμή που οι ασφαλιστικές εταιρείες δέχονται να το ασφαλίσουν, ενώ αρμόδιοι μηχανικοί βαρέων οχημάτων κρίνουν ανεπιφύλακτα οτι η ηλικία δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για να τεθεί ενα όχημα σε κυκλοφορία, αν αυτό είναι επαρκώς συντηρημένο. Με δεδομένο δε το τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας στην αγορά και τον μη δανεισμό κεφαλαίων απο τις τράπεζες, οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων αδυνατούν να αντικαταστήσουν τα οχήματα τους με καινούργια, με αποτέλεσμα να τίθενται σε αχρησία αρκετά κατάλληλα πρός κυκλοφορία οχήματα, να χάνουμε πολύτιμα περιουσιακά μας στοιχεία και να περιέρχονται εργαζόμενοι οδηγοί σε καθεστώς ανεργίας. Έχοντας πλήρη συναίσθηση της ευθύνης μας, η οποία αφορά την ασφάλεια των επιβατών μας, την δική μας και των εργαζομένων μας, σας ζητούμε να προβείτε σε νομοθετική παρέμβαση, η οποία θα καταργεί τα όρια ηλικίας των τουριστικών λεωφορείων, αντικαθιστώντας τα με αυστηρά κριτήρια για την κυκλοφορία των οχημάτων μας και αυστηρά πρόστιμα στους παραβάτες. 
Το δεύτερο ζήτημα το οποίο επιθυμούμε να σας εκθέσουμε, αφορά το άρθρο 41 του σχεδίου Νόμου “ΙΔΡΥΣΗ,ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ”, το οποίο τέθηκε υπό διαβούλευση και θα εισαχθεί στο Κοινοβούλιο προκειμένου να καταστεί Νόμος του Κράτους. Στο άρθρο 41 παρ. 1 του ως άνω σχεδίου νόμου αναφέρονται τα κάτωθι:   1. Το άρθρο 7 του ν.711/1977 (Α ́284) όπως ισχύει αντικαθίσταται ως εξής:«'Αρθρο 7 :Χρόνος κυκλοφορίας ειδικών Τουριστικών Λεωφορείων δημοσίας χρήσεως 1.α. Σε κυκλοφορία τίθενται, κατά τις διατάξεις του άρθρου 4 του παρόντος νόμου καινούργια και μεταχειρισμένα τουριστικά λεωφορεία.

Τα μεταχειρισμένα τουριστικά λεωφορεία πρέπει να είναι προέλευσης εσωτερικού ή χώρας μέλους της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ. και η ηλικία τους να μην υπερβαίνει τα 5 έτη από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου.

Ο κλάδος μας αυτός των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων – όπως έχει προεκτεθεί- αντιμετωπίζει τα τελευταία έτη σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα. Πρίν την έλευση της οικονομικής κρίσης στην χώρα μας, η αγορά καινούργιων είτε ελαφρώς μεταχειρισμένων τουριστικών λεωφορείων επραγματοποιείτο μέσω τραπεζικού δανεισμού (επιχειρηματικά δάνεια είτε μισθώσεις leasing) . Kατ΄αυτόν τον τρόπο οι επαγγελματίες του κλάδου μας ανανέωναν τα οχήματα τους. Επιπροσθέτως, η γενικότερη οικονομική ρευστότητα επέτρεπε σε ορισμένους εξ΄ημών να αποκτήσουμε νέα οχήματα με ίδια κεφάλαια. Με δεδομένη την οικονομική δυσχέρεια που μαστίζει τον κλάδο μας και την μη δανειοδότηση απο τις τράπεζες, Σας καλούμε να εξετάσουμε απο κοινού την επιδότηση των επαγγελματιών του κλάδου μας  για την αγορά νέων οχημάτων, επιδότηση η οποία δίδεται την παρούσα χρονική στιγμή για αγορά νέων οχημάτων απο την εταιρεία ΚΤΕΛ ΑΕ. Με αυτόν τον τρόπο ο κλάδος μας , ο οποίος εργάζεται με κέρδος χαμηλότερο απο αυτό των ιδιοκτητών των ευρωπαικών χωρών και τα τελευταία χρόνια έχει ταλαιπωρηθεί αφάνταστα απο την υπερφορολόγηση, θα μπορέσει να ανασάνει οικονομικά και να ανταπεξέλθει με αποτελεσματικότητα στο δύσκολο έργο του.

Παρακαλούμε, οπως λάβετε σοβαρά υπόψιν σας τα ως άνω εκτεθέντα, τα οποία αποτελούν αιτήματα επαγγελματιών των Νομών Ηρακλείου, Χανίων, Ρεθύμνου, Λασιθίου, τα οποία έχουν αναπτυχθεί στις Γενικές Συνελεύσεις του Συνδέσμου μας. Η διευθέτηση αυτών μέσω νομοθετικής σας παρέμβασης, δύναται να βοηθήσει τα μέλη μας (και τους εργαζόμενους τους οποίους ορισμένοι εξ΄ημών απασχολούμε) να διατηρήσουν την εργασία τους και να διαβιώσουν αξιοπρεπώς.
 
 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ