Γ. Χριστοδουλάκης: Η Κρήτη στους μεγάλους κερδισμένους του τουρισμού

Το μήνυμα του προέδρου της Ένωσης Επιχειρηματιών Ενοικιαζομένων Διαμερισμάτων Ηρακλείου "Φιλοξενία" για την Παγκόσμια Ημέρα τουρισμού

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρηματιών Ενοικιαζόμενων Διαμερισμάτων Ηρακλείου "Φιλοξενία" Γιώργος Χριστοδουλάκης αναφέρει σε μήνυμά του:

"Η τουριστική σαιζόν 2021 αν και ξεκίνησε υποτονικά εντούτοις για ένα μεγάλο ποσοστό τουριστικών επιχειρήσεων κλείνει θετικά όχι γιατί ξεπερνάει τους οικονομικούς δείκτες φυσιολογικών σαιζόν αλλά γιατί σηματοδοτεί την έξοδο από την κρίση της πανδημίας και διαβλέπει μια πολλά υποσχόμενη σαιζόν 2022, που θα επιτρέψει να καλυφθούν μέρος των χαμένων εσόδων των χρόνων της έντονης πανδημίας.

Η Κρήτη σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύονται στον ηλεκτρονικό και έντυπο τύπο είναι από τους μεγάλους κερδισμένους της χρονιάς, μιας και οι κρατήσεις της φιγουράρουν στις πέντε πρώτες θέσεις όλων μεγάλων tour operators σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Όμως και οι μεμονωμένες κρατήσεις που πραγματοποιήθηκαν, δίχως την παρέμβαση τουριστικών γραφείων, αποτελούν ένα πολλά υποσχόμενο δεδομένο για το τουριστικό μας μέλλον.

Στο σημείο αυτό αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους εμπλεκόμενους στις τουριστικές επιχειρήσεις για την προσήλωση τους στα πρωτόκολλα υγιεινής που απέτρεψαν  την ανεξέλεγκτη διασπορά του ιού και παράλληλα επιτεύχθηκε η προστασία εργαζομένων και επισκεπτών που επέτρεψε την απρόσκοπτη τουριστική δραστηριότητα.

Φέτος καταρρίφθηκαν όλα τα επιχειρήματα και των πλέον δύσπιστων για την οικονομική συνεισφορά του τουρισμού στην εθνική και τοπική οικονομία.

Ίσως λοιπόν το χρονικό σημείο που διανύουμε να είναι κομβικό για να αναλογιστούμε τις επόμενες κινήσεις μας αλλά και να εκμεταλλευτούμε τη δυναμική που κληροδοτεί η τρέχουσα τουριστική χρονιά.

Η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου φορέα επιβάλλεται προκειμένου το αποτέλεσμα να είναι η σταθερή και αδιάληπτη, υγιής, τουριστική και οικονομική δραστηριότητα.

Η πολιτεία θα πρέπει:

• να απεγκλωβίσει τις επιχειρήσεις από την ανελέητη γραφειοκρατία,

•να δώσει ρεαλιστικά κίνητρα για αναβάθμιση και επαγγελματική επιμόρφωση,

•να προχωρήσει σε στοχευμένες προωθητικές ενέργειες εκμεταλλευόμενη το θετικό εφετινό κλίμα προκειμένου με τις παραδοσιακές αγορές της να συντηρήσει τις όποιες αναδύθηκαν φέτος πχ. Πολωνία αλλά παράλληλα να αναδείξει και νέες.

 •να εκσυγχρονίσει και να συντηρεί τις υποδομές της.

•να έχει έτοιμα σχέδια δράσης για κάθε μορφής επιχείρηση, για κάθε έκτακτο γεγονός.

• να συνεργαστεί με τους τουριστικούς επαγγελματικούς φορείς για εκπόνηση συγκεκριμένων δράσεων που θα προάγουν τις επαγγελματικές δραστηριότητες τους.

Αλλά και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να

•αναβαθμίζουν συνεχώς τις υπηρεσίες τους

•να ακολουθούν τις τάσεις τη σύγχρονης αγοράς

•να επιμορφώνουν το έμψυχο δυναμικό τους για κάθε νέο δεδομένο της ειδικότητας τους

•να προστατεύουν και να σέβονται το περιβάλλον με κάθε πιθανή δράση όπως χρήση  πράσινης ενέργεια με περιορισμό της συμβατικής, δράσεις  εξοικονόμησης ενέργειας, περιορισμός απορριμμάτων , χρήση μη τοξικών απορρυπαντικών  κλπ.

Αν η πανδημία και οι συνέπειες της αποτελέσουν σημείο παραδειγματισμού και σύγκλισης απόψεων ίσως βγει κάτι θετικό και αν επίσης ημέρες όπως η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού αποτελούν ημέρες σκέψης και λήψης αποφάσεων για πρότυπες λειτουργίες, συνεργασίες και προστασία του τόσο ευαίσθητου αυτού προϊόντος, τότε θα είναι χρήσιμες διαφορετικά θα καταγράφουμε και θα αναφέρουμε νούμερα αφίξεων ,  εθνικών ΑΕΠ ,δείκτες κέρδους και απλά θα συμφωνούμε για το πόσο σημαντική οικονομική δραστηριότητα είναι".

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ