ΚΡΗΤΗ

Ναι (σχεδόν) σε όλα από τον Ταχιάο για τα αιτήματα επί του ΒΟΑΚ από τη Λότζια !

Το καλοκαίρι του '26 τα πρώτα αστικά εργοτάξια, δήλωσε ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών - Αλ. Καλοκαιρινός: Επιδιώκουμε την κυκλοφοριακή επανένωση του Ηρακλείου

τα
Photo Credits: @imageonline/Κώστας Μεταξάκης

Οι προσπάθειες μηνών για να πειστεί το Υπουργείο Υποδομών να δει «ζεστά» το σχέδιο και τις προτάσεις του δήμου Ηρακλείου για τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με την πόλη φαίνεται πως πια πιάνουν τόπο και τα πρώτα χειροπιαστά αποτελέσματα φάνηκαν στη συνάντηση του Νίκου Ταχιάου με τον Αλέξη Καλοκαιρινό, το πρωί του Σαββάτου στη Λότζια.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υποδομών & Βιώσιμης Κινητικότητας Γιώργος Σισαμάκης, η Γενική Γραμματέας του Δήμου Μαρία Σκραφνάκη, συνεργάτες του Υφυπουργού, μελετητές και εκπροσώποι της αναδόχου εταιρείας του ΒΟΑΚ.
Επί τάπητος τέθηκε το ζήτημα των διεκδικήσεων του Δήμου Ηρακλείου για τα απαραίτητα έργα και τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στη λεγόμενη «παράκαμψη Ηρακλείου» του ΒΟΑΚ.

Image
aaa
Photo Credits: @imageonline/Κώστας Μεταξάκης

 
Το κεφάλαιο στέγαστρα επί του ΒΟΑΚ, που αν υλοποιηθεί στο μέγεθος που το προτείνει  η δημοτική αρχή, 7 στον αριθμό για τον πολεοδομικό ιστό του Ηρακλείου, θα λειτουργήσει ευεργετικά για το κυκλοφοριακό της πόλης και ουσιαστικά θα συνδέσει το ΒΟΑΚ με το παράπλευρο δίκτυο της πόλης, καθώς με τις τέσσερις τοξωτές κατευθύνσεις που το κάθε ένα συμπεριλαμβάνει θα δίνει τη δυνατότητα στα σημεία που θα δημιουργηθούν να δίνει λύσεις ώστε και η κυκλοφορία να γίνεται κανονικά επί του ΒΟΑΚ και όποιοι επιλέγουν να εισέρχονται στον αστικό ιστό να το κάνουν χωρίς προβλήματα .

 Αξίζει να σημειωθεί πως οικονομικά αυτή η παρέμβαση κοστίζει τα 2/3 επί του συνολικού έργου της διασύνδεσης με τον αστικό ιστό της πόλης και μετά από πισωγυρίσματα, δεύτερες σκέψεις και αντιφατικά μηνύματα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου συναίνεσε στη σχετική πρόταση. 

Τώρα το στοίχημα είναι να προλάβουν τις προθεσμίες να γίνει η μελέτη και το μεγάλο όφελος και κλειδί που φαίνεται πως ξεκλείδωσε τις εξελίξεις είναι το γεγονός πως για αυτά τα στέγαστρα δεν χρειάζονται απαλλοτριώσεις καθώς έχουν γίνει!

Ταχιάος: "Η πόλη θα αναπνεύσει!"

Ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών δήλωσε ότι βρίσκεται στο Ηράκλειο για σημαντικές παρεμβάσεις στον ΒΟΑΚ, τονίζοντας: «Έναν δρόμο που στην περιοχή του Πολεοδομικού συγκροτήματος θα έχει και αστικά χαρακτηριστικά αλλά συγχρόνως θα δώσει λύσεις και σε προβλήματα που αφορούν τις εγκάρσιες κινήσεις μέσα στην πόλη, κάνοντας την πόλη να αναπνεύσει. Κατά συνέπεια, θα μπορούν μετά και οι ίδιοι οι Δήμαρχοι να προσαρμόσουν τα δικά τους σχέδια πάνω σε αυτήν την πραγματικότητα ώστε να οργανώσουν μια πιο ανθρώπινη κινητικότητα μέσα στην πόλη. Ο ΒΟΑΚ δεν έρχεται να διευκολύνει μόνο την κίνηση από την μία πλευρά στην άλλη του νησιού, αλλά έρχεται για να βελτιώσει και τοπικές συνθήκες όπου αυτό είναι εφικτό και εκεί που επιβάλλεται. Γιατί σε μια πόλη με τα χαρακτηριστικά του Ηρακλείου και τα μεγέθη του Ηρακλείου αυτό είναι «εκ των ων ουκ άνευ». Αυτήν λοιπόν την πραγματικότητα διαχειριζόμαστε τώρα.  Στόχος μας είναι μέσα στην επόμενη χρονιά, κάπου προς μετά το καλοκαίρι, να μπορέσουμε να φέρουμε τα πρώτα εργοτάξια σε αυτά τα τμήματα τα αστικά, στο Ηράκλειο, στο Ρέθυμνο και στα Χανιά, ώστε να μπορέσουμε να ξεκινήσουν αυτές οι πρώτες παρεμβάσεις που θα επηρεάσουν το μεγάλο μέρος του πληθυσμού της Κρήτης. Βέβαια και σε ένα τμήμα του Ηρακλείου θα πραγματοποιήσουμε έργα αυτή την περίοδο, αλλά δεν είναι αυτό το οποίο αφορά τον βαρύ αστικό ιστό, αυτόν για τον οποίο δικαιολογημένα και το έχω πει εδώ και δύο χρόνια, ο Δήμος είχε υποβάλλει τις δικές του ενστάσεις».

Καλοκαιρινός: "Αποβλέπουμε στην κυκλοφοριακή επανένωση της πόλης"

Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Ηρακλείου καλωσόρισε τον Υφυπουργό Υποδομών στη Λότζια επισημαίνοντας ότι πραγματοποιήθηκε μια ακόμη εποικοδομητική συνάντηση «Σε συνέχεια της συνεννόησης στην οποία βρισκόμαστε εδώ και πολλούς μήνες με αντικείμενο την βελτίωση του ΒΟΑΚ στο τμήμα της λεγόμενης «παράκαμψης Ηρακλείου», δηλαδή στο τμήμα αυτό το οποίο διχοτομεί σήμερα την πόλη. Μετά την σημερινή συνάντηση βρισκόμαστε σε καλό δρόμο και ο ΒΟΑΚ θα γίνει ένας καλός δρόμος. Αλλά το ζήτημα δεν είναι μόνο ο ΒΟΑΚ. Είναι να έχουμε μια διπλή ωφέλεια και με βάση το σχέδιο προς το οποίο κατευθυνόμαστε, όπως αυτό συγκεκριμενοποιείται, αποβλέπουμε στην κυκλοφοριακή επανένωση της πόλης με χαρακτηριστικά τα οποία λείπουν σήμερα. Διότι η πόλη σήμερα είναι διαιρεμένη και κινδύνευε να διαιρεθεί ακόμα περισσότερο με τον κλειστό αυτοκινητόδρομο. Βρισκόμαστε σε μια πορεία στην οποία, εφόσον επιβεβαιωθούν οι κατευθύνσεις αλλά και πολύ συγκεκριμένες επιλογές, θα έχουμε την δυνατότητα ενός πλέγματος κυκλοφοριακών συνδέσεων το οποίο θα ωφελήσει την κυκλοφορία στην πόλη, την οδική ασφάλεια στον ΒΟΑΚ και την πολιτική προστασία του Ηρακλείου. Όπου εδώ έχουμε και το ζήτημα των υδραυλικών έργων, το οποίο τέθηκε εξαρχής και στα υπομνήματα μας, τα οποία κατ’ επανάληψη και σε διαφορετικές εκδοχές, εμπλουτίζοντας δηλαδή την επιχειρηματολογία μας, έχουμε υποβάλει. Συνολικά, αυτό το οποίο προδιαγράφεται είναι ένα κυκλοφοριακό σύστημα ισόπεδο και ανισόπεδο στο οποίο οι κόμβοι του ΒΟΑΚ, που βελτιώνονται ή και αυξάνονται, συνδέονται με κόμβους οι οποίοι δημιουργούνται στα στέγαστρα τα οποία έχουμε προτείνει. Για τα οποία κατευθυνόμαστε σε συγκεκριμενοποίηση και η μεταξύ τους σύνδεση γίνεται κυρίως μέσω του παράπλευρου δικτύου εκατέρωθεν του ΒΟΑΚ, το οποίο αναβαθμίζεται και επεκτείνεται. Δημιουργείται λοιπόν ένα κυκλοφοριακό σύστημα σε δύο επίπεδα, ισόπεδο και ανισόπεδο, το οποίο μπορεί να προδώσει στο Ηράκλειο χαρακτηριστικά μιας κυκλοφοριακά λειτουργικής πόλης με αναβάθμιση της ασφάλειας τόσο της οδικής όσο και της ασφάλειας σε περίπτωση εκτάκτου γεγονότος πολιτικής προστασίας. Με βάση τη συζήτηση που έχουμε κάνει, αυτό το αντικείμενο θα πρέπει να τεθεί μελετητικά, καταλήγοντας σε ένα συμπληρωματικό έργο. Επιδιώκουμε αυτή η ανάθεση να γίνει άμεσα, έτσι ώστε να καταλήξουμε σε αποτέλεσμα το οποίο θα αφορά σε συμπληρωματική μελέτη και συμπληρωματικό έργο, περνώντας από την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την έγκριση των περιβαλλοντικών πόρων, που θεωρούμε ότι θα μπορούσε να γίνει συνολικά πριν από τα τέλη του ερχόμενου έτους. Άρα νομίζω ότι βαίνουμε προς μια συγκεκριμενοποίηση και αυτό θεωρώ ότι θα αποδώσει ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα. Αν επιβεβαιωθεί αυτή η κατεύθυνση, βάσει και όλης της προεργασίας η οποία έχει γίνει, το αποτέλεσμα θα είναι πολύ καλό για το Ηράκλειο».
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων σχετικά με την προσφυγή του Δήμου Ηρακλείου στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ο Αλέξης Καλοκαιρινός ανέφερε: «Η προσφυγή στέκει και όπως είναι αυτονόητο θα πρέπει ό,τι συζητάμε τώρα να αποτελέσει αντικείμενο συμβατικής υποχρέωσης του παραχωρησιούχου ώστε η προσφυγή να αρθεί. Αυτό νομίζω ότι είναι ευνόητο από κάθε πλευρά».

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο


 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση