Πλήθος καταγγελιών για αυτοματοποιημένες τηλεφωνικές κλήσεις

Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Με αφορμή το πλήθος των καταγγελιών, που καθημερινά  φθάνουν  στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, από συνδρομητές τηλεφωνίας, για αναπάντητες κλήσεις, που δέχτηκαν στο σταθερό και κινητό τους τηλέφωνο, από άγνωστο αριθμό συνήθως κινητού, ενημερώνει τους καταναλωτές για τα ακόλουθα:

"1) Οι αριθμοί που καλούσαν ανήκουν στις προωθητικές  εμπορικές τακτικές και οι πραγματοποιηθείσες κλήσεις ,στις αυτοματοποιημένες. Δηλαδή, οι κλήσεις αυτές, γίνονται χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση. Όμως, δεν εξαιρούνται από την προηγούμενη συγκατάθεση του συνδρομητή, όπως ρητά επιτάσσει το αρ.11 παρ.1 του ν3471/2006 ,ακόμα  και όταν οι αριθμοί αυτοί δεν έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο( opt out)  του παρόχου τους.

2) Ο καταναλωτής - συνδρομητής οφείλει να απευθυνθεί στον πάροχο που ανήκει και να εγγραφεί στο Μητρώο του άρθρου 11 του ν3471/2006  δηλώνοντας έτσι "ότι δεν επιθυμεί κλήσεις για προώθηση πωλήσεων προϊόντων ή υπηρεσιών ).

3) Ο καταναλωτής, οφείλει και πρέπει να εκφράσει την αντίρρησή του, τόσο στην λήψη προωθητικών κλήσεων ,όσο και στην λήψη κλήσεων ,για σκοπούς έρευνας

Δικαίωμα αντίρρησης : ν.2472/1997 αρ.12

Ο Υπεύθυνος επεξεργασίας οφείλει να συμμορφώνεται, και να φροντίζει εφόσον ένας συνδρομητής εκφράζει την αντίρρησή του, ώστε ο τηλεφωνικός αριθμός του να εξαιρείται
Η ικανοποίηση αυτή , δεν υπεισέρχεται καθυστέρησης πέρα των 15 ημερών,από την ημερομηνία της δήλωσης αντίρρησης.

Επίσης ο συνδρομητής, έχει την δυνατότητα να στείλει μήνυμα,  με το εξής περιεχόμενο:

"Δεν χρειάζομαι αναπάντητες, για πώληση υπηρεσιών, παρακαλώ να μην ξαναενοχληθώ"

  ΄Επειτα από τα παραπάνω και αφού ο κάθε συνδρομητής καταχωρηθεί ότι εκείνος δεν επιθυμεί τέτοια επικοινωνία, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, διαθέτει όλα τα νομικά εργαλεία,για την προστασία του καταναλωτή, από τέτοιες ενοχλητικές τηλεφωνικές οχλήσεις και μη νόμιμες συμπεριφορές".

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ