Α. Ροκάκης: "Τα Χανιά ζητούν λύσεις για μεταφορικό ισοδύναμο και μεταναστευτικές ροές"

Newsroom
Newsroom

Η ανακοίνωση του Επιμελητηρίου Χανίων για τη σύσκεψη των Ηγεσιών των Υπουργείων Ναυτιλίας, και Αγροτικής Ανάπτυξης με τα Επιμελητήρια της Κρήτης

"Τα Χανιά ζητούν άμεσες λύσεις για το μεταφορικό ισοδύναμο, τις μεταναστευτικές ροές και την ακτοπλοϊκή σύνδεση" επισήμανε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων Αντώνης Ροκάκης με αφορμή τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή των συναρμοδίων υπουργών και τους προέδρους των Επιμελητηρίων της Κρήτης. 

Επιμελητήριο Χανίων

Στη σχετική ανακοίνωση του Επιμελητηρίου Χανίων τονίζονται τα εξής:

"Το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου, στο καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής πραγματοποιήθηκε διευρυμένη σύσκεψη εργασίας με αντικείμενο την πορεία υλοποίησης και εφαρμογής του «Μεταφορικού Ισοδυνάμου» στην Κρήτη με επικεφαλής τους Υπουργούς, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστου Στυλιανίδη και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Λευτέρη Αυγενάκη. Παρόντες και ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ιωάννης Παππάς, ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Μανώλης Κουτουλάκης και η Βουλευτής, κ. Σέβη Βολουδάκη. Επιπλέον, συμμετείχαν ενεργά οι Πρόεδροι των Επιμελητηρίων της Κρήτης και οι συνεργάτες τους (Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Κρήτης). 
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων, κ. Αντώνης Ροκάκης, μετά το τέλος της σύσκεψης δήλωσε τα εξής:
«Η Επιχειρηματική Κοινότητα της Κρήτης πραγματοποιήσαμε έναν ευρύ και ουσιαστικό διάλογο με τον συντονισμό της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για το «Μεταφορικό Ισοδύναμο», ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία επιδότησης - αποτελεσματικής στήριξης του εκρηκτικού μεταφορικού κόστους των επιχειρήσεων του νησιού μας, το οποίο δυστυχώς τα πρώτα χρόνια εφαρμογής του μέτρου είχε άδικα εξαιρεθεί σε σχέση με τα υπόλοιπα νησιά της χώρας. Η Κρήτη εντάχθηκε καθυστερημένα στο μέτρο μετά από συστηματικές μας προσπάθειες το 2020, αν και δυστυχώς όχι για το σύνολο των Επιχειρήσεων (7.248 ΚΑΔ επιχειρηματικών δραστηριοτήτων για τα άλλα νησιά, ενώ για την Κρήτη η έναρξη επιλεξιμότητας αφορούσε 2.148 ΚΑΔ). Επιτύχαμε σε μεγάλο βαθμό την εξίσωση του κόστους μεταφοράς με μέσα μαζικής μεταφοράς από την ηπειρωτική Ελλάδα σε νησί ή από νησί σε νησί με το κόστος που θα ίσχυε για την ίδια απόσταση στην ηπειρωτική Ελλάδα. Δυστυχώς όμως, τα προηγούμενα χρόνια εφαρμογής του μέτρου διαπιστώθηκαν σημαντικές καθυστερήσεις στους χρόνους και στην αποτελεσματική διαχείριση-αξιολόγηση και πληρωμή των επιχειρηματικών αιτημάτων, τα οποία είναι αυξημένα κυρίως από τον Αγροκτηνοτροφικό τομέα. Παράλληλα, τονίσαμε στους συνομιλητές μας ότι διαπιστώνουμε σημαντική μείωση στους διαθέσιμους χρηματοδοτικούς πόρους του μέτρου για τη στήριξη των επιχειρήσεων της Κρήτης το 2023 μέσω της θέσπισης -για πρώτη φορά- ανώτατου ορίου σε περιφερειακό επίπεδο του νησιού μας τα €8 εκατ. (δηλαδή το 20% του συνολικού Προϋπολογισμού της Δράσης), ενώ ταυτόχρονα το ανώτατο ποσό χρηματοδότησης για κάθε παραστατικό μεταφορικής δαπάνης, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% της επιλέξιμης αξίας του (όταν στην προηγούμενη Πρόσκληση για τις αντίστοιχες δαπάνες του 2022 ήταν έως 60%) - ενώ ταυτοχρόνως το αντίστοιχο ποσοστό για τις λοιπές νησιωτικές επιχειρήσεις της χώρας να κυμαίνεται πλέον, από 40% έως 70%. Να σημειωθεί ότι οι παραπάνω προβλεπόμενες αλλαγές, αφορούν σε επιχορήγηση κόστους επί δαπανών που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί εντός του 2023, γεγονός το οποίο ανατρέπει τον επιχειρηματικό σχεδιασμό των δικαιούχων, ως προς την κοστολόγηση των προϊόντων τους. Είναι ενθαρρυντικό ότι οι εκπρόσωποι της Ελληνικής Πολιτείας επέδειξαν συναινετικό πνεύμα και δεσμεύτηκαν ότι μετά από περαιτέρω μελέτη θα επανέλθουν τις επόμενες μέρες, ώστε να μας ενημερώσουν για τις προτάσεις τους σε σχέση με την επανόρθωση των προβλημάτων.  
Παράλληλα, όπως έκανα πριν λίγες ημέρες και προς τον Υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής, πήρα την πρωτοβουλία να θέσω στον κύριο Στυλιανίδη την έντονη ανησυχία της Επιχειρηματικής μας κοινότητας για τις αυξημένες αφίξεις προσφύγων και μεταναστών στην Γαύδο και στα νότια παράλια του νησιού μας. Οι λιμενικές αρχές νότια των Χανίων έχουν ανάγκη άμεσης ενίσχυσης και αναβάθμισης σε  πλωτά μέσα και ανθρώπινο δυναμικό. Στο επίκεντρο της δράσης της Ελληνικής Πολιτείας οφείλει να τεθούν με αποφασιστικότητα οι συμμορίες άπληστων δουλεμπόρων που εκμεταλλεύονται τον ανθρώπινο πόνο. Η οποιαδήποτε προσωρινή φιλοξενία των  προσφύγων/ μεταναστών στην Κρήτη πρέπει να συνεχίσει να είναι ολιγοήμερη και μετά τις αναγκαίες ανθρωπιστικές και υγειονομικές φροντίδες να γίνεται άμεση προώθηση στις οργανωμένες υποδομές της ηπειρωτικής Ελλάδας. 
Ο Υπουργός Ναυτιλίας μας διαβεβαίωσε ότι αντιλαμβάνεται πλήρως τις αυξημένες πλέον ανάγκες ασφαλείας νότια της Κρήτης και μας διαβεβαίωσε ότι εξελίσσεται άμεσα ο νέος σχεδιασμός της Ελληνικής Πολιτείας για την αναδιάταξη δυνάμεων και πλωτών μέσων προς αυτήν την κατεύθυνση.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής μου έθεσα στο αρμόδιο Υπουργείο και το στρατηγικό πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Χανίων με τον Πειραιά και ζήτησα την άμεση και ουσιαστική ενεργοποίησή του. Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι οι διαρκώς αυξανόμενες Τουριστικές και Εμπορικές ανάγκες της Δυτικής Κρήτης καθιστούν τη σημερινή εξυπηρέτηση από ένα πλοίο απολύτως ανεπαρκή. Ο κος Στυλιανίδης απάντησε ότι παρακολουθεί στενά το ζήτημα και έχει ήδη δραστηριοποιηθεί για την επίλυσή του».

Διαβάστε επίσης:

Μεταφορικο ισοδύναμο: Σύσκεψη στο Υπουργείο Ναυτιλίας με τα Επιμελητήρια Κρήτης

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και τα Χανιά

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ