Τρίτη κινητικότητα του προγράμματος ERASMUS+ΚΑ122: “Σχολείο, μια μεγάλη αγκαλιά”

Newsroom
Newsroom

Η επιμόρφωση είχε τίτλο “Διαπολιτισμική μάθηση και πολιτισμική ποικιλομορφία στην εκπαίδευση” κι έλαβε χώρα στη Μπολόνια

Από τις 25/02/2024 έως και τις 02/03/2024 πραγματοποιήθηκε η τρίτη κινητικότητα του 8ου Γυμνασίου Ηρακλείου στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο: “Σχολείο, μια μεγάλη αγκαλιά”.

Στην κινητικότητα αυτή συμμετείχαν οι καθηγήτριες: Κυριακάκη Χαρίκλεια και Κρυσταλλά Μερόπη.

Η επιμόρφωση είχε τίτλο “Διαπολιτισμική μάθηση και πολιτισμική ποικιλομορφία στην εκπαίδευση” κι έλαβε χώρα στην Μπολόνια της Ιταλίας.

Το σεμινάριο υλοποιήθηκε από τον οργανισμό ELA- ERASMUS LEARNING ACADEMY.

Όπως τόνισαν οι διοργανωτές:

"Ζούμε σε μια κοινωνία όπου η μετανάστευση και η επακόλουθη σύγκρουση μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών έχει γίνει εξαιρετικά σημαντική και βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας. Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τους εκπαιδευτικούς είναι να εξοπλιστούν κατάλληλα για να αντιμετωπίσουν τους/τις νεοαφιχθέντες/είσες μαθητές/τριες που έχουν να αντιμετωπίσουν πολλά εμπόδια στην προσαρμογή τους σε ένα νέο κοινωνικοοικονομικό και πολιτισμικό περιβάλλον.

Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης οι καθηγήτριες που συμμετείχαμε είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε συναδέλφους από άλλα σχολεία της Ευρώπης και συγκεκριμένα της Ιρλανδίας, της Ρουμανίας της Σουηδίας, της Πορτογαλίας και της Φιλανδίας αλλά και από ένα σχολείο της Ξάνθης. Συζητήσαμε μαζί τους, συνεργαστήκαμε, ανταλλάξαμε απόψεις και εμπειρίες από τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών αυτών. Διαπιστώσαμε ότι το ζήτημα της πολιτισμικής πολυμορφίας, της διαφορετικότητας και της ανάγκης κατάρτισης διαπολιτισμικών ικανοτήτων το αντιμετωπίζουν πολλές χώρες.

eras

Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης είχαμε την ευκαιρία μέσω δραστηριοτήτων προσομοίωσης και αφήγησης να εξερευνήσουμε και να εκτιμήσουμε διαφορετικές απόψεις, να μάθουμε νέες προσεγγίσεις στην εκπαίδευση που μπορούν να εφαρμοστούν σε πολυπολιτισμικές τάξεις. 

Γνωρίσαμε νέους τρόπους ένταξης, ανεκτικότητας και διαπολιτισμικής ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών μέσω τυπικών, άτυπων και βιωματικών δραστηριοτήτων μάθησης. Ενημερωθήκαμε περισσότερο για τον ρόλο των εκπαιδευτικών στη διαδικασία ένταξης παιδιών μεταναστών και προσφύγων. Ανταλλάξαμε καλές πρακτικές και συζητήσαμε με τους/τις συναδέλφους και τους/τις εκπαιδευτές/τριες μηχανισμούς αντιμετώπισης προκαταλήψεων και στερεοτύπων. Βελτιώσαμε τις γλωσσικές μας δεξιότητες τόσο στον τομέα της επικοινωνίας μας στην αγγλική γλώσσα και στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου μας, όσο και στο θέμα της πολιτισμικής ένταξης αλλοδαπών μαθητών/τριών και στην απόκτηση βασικών δεξιοτήτων επικοινωνίας στην ιταλική γλώσσα.

era

Επίσης είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά τη μεσαιωνική πόλη της Μπολόνιας και τον πολιτισμό της γειτονικής μας Ιταλίας, συνειδητοποιώντας για άλλη μια φορά ότι έχουμε πολλά κοινά μεταξύ μας ως λαοί αλλά και ως δημιουργοί του κλασικού πολιτισμού. 

Η μετακίνηση όχι μόνο μας προσέφερε πλούσιες εμπειρίες, αξέχαστα συναισθήματα και πολύτιμες γνώσεις, αλλά μας άνοιξε δρόμους και αναζωπύρωσε τη θέλησή μας να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα της ένταξης των μαθητών/τριών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο στο ελληνικό  σχολείο". 

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο


 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ