ΚΡΗΤΗ
Ζητούν την εξαίρεση των επιχειρήσεων της Π.Ο.Γ.Ε.Α.ΔΙ από το ηλεκτρονικό πελατολόγιο της ΑΑΔΕ
Υπόμνημα διαμαρτυρίας από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Γραφείων Ενοικιάσεων Αυτοκινήτων & Δίκυκλων

Αντιδράσεις προκαλεί το ηλεκτρονικό πελατολόγιο, που τίθεται σε ισχύ από την ΑΑΔΕ, με την παρέμβαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Γραφείων Ενοικιάσεων Αυτοκινήτων & Δίκυκλων να είναι άμεση.
Όπως έγινε γνωστό, η Ομοσπονδία απέστειλε υπόμνημα διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, ζητώντας "την εξαίρεση από το ηλεκτρονικό πελατολόγιο των επιχειρήσεων ενοικιάσεως αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών", καθώς και " να εναρμονιστεί με τις ανάγκες της καλύτερης λειτουργικότητας των επιχειρήσεων αυτών." όπως χαρακτηριστικά σημειώνει.
Aναλυτικά το υπόμνημα διαμαρτυρίας
"Κύριοι Υπουργοί κύριε Διοικητά,
Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε για το νέο πιλοτικό πρόγραμμα που το υπουργείο επεξεργάζεται, αφορά το, ηλεκτρονικό πελατολόγιο, και προτίθεται να εφαρμόσει σε διάφορους κλάδους και μέσα σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται και επιχειρήσεις ενοικιάσεως αυτοκινήτων και δικύκλων.
Για την ιστορία θα σας αναφέρω ότι το σύστημα αυτό με το νόμο 3052/2002 είχε και τότε εισαχθεί η υποχρέωση τήρησης βιβλίου κίνησης οχημάτων στους επιτηδευματίες του κλάδου ενοικιάσεως αυτοκινήτων με την αιτιολογία «ότι οι επιχειρήσεις με την υπαγωγή τους στο ανωτέρω μέτρο απηλάγησαν από την θεώρηση των εκδιδομένων αποδείξεων παροχής υπηρεσιών. Η διαδικασία της θεώρησης λόγω και του μεγάλου αριθμού των θεωρούμενων στοιχείων ,επιβάρυνε τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τις Δ.Ο.Υ.
Έπειτα από αγώνα 10 ετών με παραστάσεις, ερωτήσεις στην Βουλή των Ελλήνων και ταλαιπωρία το υπουργείο απέσυρε αυτό το αναχρονιστικό σύστημα και καθιέρωσε την ενσωμάτωση μισθωτηρίου συμβολαίου και ΑΠΥ.
Κύριοι με το πισωγύρισμα σε αναχρονιστικά μέσα τα οποία δοκιμάστηκαν και που μόνο ταλαιπωρία και εξουθενωτικό κόστος και πρόστιμα επέφεραν στις προαναφερόμενες επιχειρήσεις δεν νομίζουμε ότι είναι ο καλλίτερος τρόπος ανάπτυξης και στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Με την καθιέρωση του ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΠΕΛΑΤΟΛΟΓΙΟΥ τροποποιείτε νομοθετικά η άσκηση του επιτηδεύματος μας σε συγκεκριμένους νευραλγικούς τομείς και εισάγεται υποχρεωτική τήρηση Ηλεκτρονικού Πελατολογίου κίνησης οχημάτων, στο οποίο θα πρέπει, σύμφωνά με προτεινόμενο σχέδιο να καταχωρείται η κίνηση του κάθε οχήματος εκτός εγκατάστασης ,ανεξάρτητα από το σκοπό και ειδικότερα η ώρα και η ημερομηνία αναχώρησης ,η αιτιολογία ,το ονοματεπώνυμο η η επωνυμία και η διεύθυνση του μισθωτή η άλλου προσώπου, το συμφωνηθέν μίσθωμα η ώρα και η ημερομηνία ,καθώς και ο τόπος επιστροφής.
Η ως άνω νομοθετική πρόταση αντίκειται ευθέως στην αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του ιδιώτη και στην αρχή της αναλογικότητας και καθίσταται έτσι παράνομη, θίγοντας ταυτόχρονα και τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα της προστασίας τις εργασίας, και της ανάπτυξης της εν γένει οικονομικής δραστηριότητας σύμφωνα με τα άρθρα 22, παράγραφος 1και 106 παράγραφος 2 αντίστοιχά του Συντάγματος 75/86/01. Σύμφωνα δε με πάγια νομολογία του δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων ,η αρχή της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης ,που εντάσσεται στις θεμελιώδεις αρχές της Κοινότητας αποβλέπει να διασφαλίσει κάθε πολίτη από την απρόβλεπτη μεταβολή καταστάσεων και εννόμων σχέσεων που διέπει το κοινοτικό δίκαιο.
Η επιβολή του ως άνω εγχειρήματος καθιστά δυσχερή και ιδιαίτερα επαχθή την λειτουργία του επιτηδεύματος μας , πλήττοντας αφενός την εξέλιξη και την υπόσταση των ήδη υφισταμένων επιχειρήσεων και υπονομεύοντας αφετέρου την ίδρυση σύγχρονων.
Συγκεκριμένα :
Ενισχύεται το καθεστώς της γραφειοκρατίας, αφού καθίσταται δυσχερές για κάθε επιχειρηματία όχι μόνο η τήρηση του ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΠΕΛΑΤΟΛΟΓΙΟΥ οχημάτων αλλά και η λεπτομερής αναγραφή σ’ αυτό στοιχεία του οδηγού ,τα οποία τις περισσότερες φορές είναι άνευ πρακτικού αντικρίσματος . Αλώστε τα στοιχεία αυτά μπορούμε να αντλήσουμε σε κάθε περίπτωση από το μισθωτήριο συμβόλαιο, το οποίο αποτελεί και την πλέον αξιόπιστη πηγή.
Δυσχεραίνεται η ανάπτυξη των επιχειρήσεων, καθώς απαιτείται απασχόληση ολοένα και μεγαλύτερου αριθμού ανθρώπινου δυναμικού ( το οποίο δεν υπάρχει) αλλά το οποίο δεν είναι σε θέση να απασχολήσει κάθε επιχείρηση ενοικιάσεως αυτοκινήτων και μοτοποδηλάτων
Δημιουργεί στο φορολογούμενο επιτηδευματία ενεργητικές αντιδράσεις αποκρύψεως φορολογητέας ύλης επι σκοπό φορολογικής διαφυγής.
Προσδίδει δυσλειτουργική δυσμορφία στο επάγγελμα .
Ενισχύεται ο πληθωρισμός με την αύξηση του κόστους του προϊόντος
Αυξάνεται το κόστος μηχανοργάνωσης ,δεδομένου ότι ο συνολικός αριθμός των επιχειρήσεων ανέρχεται σε 5,000 αυτοκινήτων και 2,500 μοτοσυκλετών επιχειρήσεις περίπου και το κόστος μηχανοργάνωσης , χωρίς τον πάροχο, ανέρχεται στις 5000 euro κατά μέσο όρο ανά επιχείρηση.
Λόγω της φύσης του επαγγέλματος, είναι ένα επάγγελμα δυναμικό με χιλιάδες αυτοκίνητα, και κατ’ επέκταση και χιλιάδες κινήσεις που πραγματοποιούν τα οχήματα αυτά δυσχεραίνεται πολύ ο έλεγχος και η ενημέρωση της εφαρμογής. Το 95% των πελατών όπου ενοικιάζουν αυτοκίνητα στων οποίων τα ταξιδιωτικά έγραφα δεν αναγράφονται στοιχείαόπως ο ΑΦΜ, δημιουργείτε λοιπόν υπερβολική γραφειοκρατία για δεδομένα που ήδη υπάρχουν στο μισθωτήριο συμβόλαιο και στην απόδειξη παροχής υπηρεσιών ή τιμολόγιο.
Επειδή όλοι οι προβαλλόμενοι λόγοι δια του παρόντος είναι βάσιμοι και αληθινοί ΖΗΤΟΥΜΕ Την εξαίρεση από το ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΕΛΑΤΟΛΟΓΙΟ των επιχειρήσεων ενοικιάσεως αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών και να εναρμονιστεί με τις ανάγκες της καλλίτερης λειτουργικότητας των επιχειρήσεων αυτών."
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο