Αυτό είναι το ξενοδοχείο του μέλλοντος

Αυτό είναι το ξενοδοχείο του μέλλοντος
Στέλλα Αυγουστάκη
Στέλλα Αυγουστάκη

Με σκοπό την αναγνώριση των τελευταίων τάσεων στον σχεδιασμό των resorts, η Deloitte Ελλάδος πραγματοποίησε αναλυτική έρευνα σε resorts στη Μεσόγειο που πρόσφατα ανακαινίστηκαν ή ξεκίνησαν τη λειτουργία τους.

Νέα έκθεση με τίτλο «Το ξενοδοχείο του μέλλοντος» δημοσίευσε η Deloitte Ελλάδος με αντικείμενο τις τάσεις στον σχεδιασμό των πολυτελών resorts στη Μεσόγειο. 

Σύμφωνα με την έκθεση, πριν από την έναρξη της πανδημίας, ο παγκόσμιος τουρισμός είχε διανύσει μια δεκαετία συνεχούς ανάπτυξης. Ωστόσο, ακόμη και πριν από την πανδημία, ο κλάδος του τουρισμού και της φιλοξενίας βρισκόταν σε μία κατάσταση αναταραχής (disruption) και συνεχών αλλαγών και εξελίξεων λόγω των διαφόρων διεθνών τάσεων που επηρεάζουν τα επιχειρηματικά και λειτουργικά μοντέλα του κλάδου, τις προτιμήσεις και τις συμπεριφορές των καταναλωτών και την ικανότητα των ξενοδοχείων να προσελκύουν και να διατηρούν πελάτες. 

Έρευνα σε θέρετρα της Μεσογείου 

Με σκοπό την αναγνώριση των τελευταίων τάσεων και εξελίξεων στον σχεδιασμό των resorts, η Deloitte πραγματοποίησε αναλυτική έρευνα σε πολυτελή θέρετρα στη Μεσόγειο που πρόσφατα ανακαινίστηκαν ή ξεκίνησαν τη λειτουργία τους, ενώ παράλληλα διερεύνησε τις τελευταίες σχεδιαστικές τάσεις μέσω επισκόπησης επιλεγμένων διεθνών αρχιτεκτονικών εταιρών, luxury travel advisors and hospitality online platforms, πολυτελών ξενοδοχειακών αλυσίδων & brands καθώς και συζητήσεων εργασίας με διεθνείς εμπειρογνώμονες του δικτύου της.

Το brand name των ξενοδοχείων

«Το ξενοδοχείο του μέλλοντος» αναδεικνύει τον σχεδιασμό ως θεμελιώδες συστατικό στον πυρήνα της ταυτότητας, του χαρακτήρα και του brand name των πολυτελών resorts. Όλα τα στοιχεία μιας επίσκεψης, λειτουργικά αλλά και άυλα καθορίζονται από τον σχεδιασμό. Καθώς ο παγκόσμιος ταξιδιωτικός και τουριστικός κλάδος πλέον ανακάμπτει από την πανδημία, τα πολυτελή θέρετρα καλούνται να αναθεωρήσουν τον σχεδιασμό τους προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικά.

Πώς διαμορφώνονται οι τάσεις

Οι τάσεις σήμερα στον κλάδο διαμορφώνονται σύμφωνα με τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών, την ανάγκη των οργανισμών να προσελκύσουν νέες κατηγορίες και τμήματα πελατών (π.χ. millennials/ Gen Z, ψηφιακοί νομάδες, ταξίδια παρατεταμένης διαμονής, bleisure, κ.α.), να βελτιώσουν και εξατομικεύσουν την εμπειρία των επισκεπτών και να υιοθετήσουν ψηφιακές λύσεις και πρακτικές βιωσιμότητας, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. 

Έτσι, σήμερα υπάρχουν νέες γενιές καταναλωτών, όπως π.χ. οι Millennials και οι Zoomers (Generation Z), που έχουν συγκεκριμένες ανάγκες και επιθυμίες, όπως είναι η συνεχής ψηφιακή επικοινωνία (connectivity), οι καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις, οι αυθεντικές και απόλυτα εξατομικευμένες δραστηριότητες και εμπειρίες καθώς και οι νέοι τρόποι και πρότυπα (concepts) διαμονής και αλληλεπίδρασης μέσω κοινωνικών δικτύων και άλλων ψηφιακών καναλιών. Επιπλέον, οι σημερινοί ταξιδιώτες δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στη βιωσιμότητα και συγκεκριμένα σε περιβαλλοντικά, πολιτιστικά και κοινωνικά ζητήματα και υπεύθυνες ταξιδιωτικές πρακτικές, ενώ τάσεις όπως το hyper-connectivity και το sharing economy και ευρύτερα ο ψηφιακός μετασχηματισμός, αλλάζουν επίσης ριζικά τον ταξιδιωτικό κλάδο.

deloitte

Η παραπάνω έρευνα ανέδειξε τις παρακάτω βασικές τάσεις στο σχεδιασμό των πολυτελών resorts:

Αυθεντικότητα

Ο σχεδιασμός ενός resort που προσελκύει επισκέπτες είναι κάτι περισσότερο από μια αναπαραγωγή ενός παλιού αρχιτεκτονήματος. Τα resorts θα πρέπει να εστιάζουν σε έναν σχεδιασμό που συνδυάζει αρμονικά τα ιστορικά και τα σύγχρονα στοιχεία για να εμπνέει μια αίσθηση του χώρου (sense of place) και αυθεντικότητας στους επισκέπτες.

Τοπικά στοιχεία

Τα resorts που ενσωματώνουν χαρακτηριστικά στοιχεία του τόπου και της τοπικής κουλτούρας και παράδοσης, όπου βρίσκονται, στον σχεδιασμό τους μπορούν να προσφέρουν μια αυθεντική τοπική εμπειρία στους φιλοξενούμενούς τους.

Οικειότητα

Η οικειότητα και η άνεση στη διαμονή (“home away from home” concept) είναι πολύ σημαντικά στοιχεία που συμβάλλουν στη βελτίωση της εμπειρίας του επισκέπτη.

Βιωσιμότητα

Η βιωσιμότητα γίνεται ολοένα και πιο σημαντική για τους ταξιδιώτες με την πλειοψηφία τους να δηλώνει ότι θα επέλεγε να φιλοξενηθεί τουλάχιστον μια φορά σε resort που αξιοποιεί βιώσιμες λύσεις στον σχεδιασμό του.

Wellness & biophilic

Μεγάλο ποσοστό των ξενοδόχων θεωρεί ότι οι επισκέπτες θα επιλέξουν ξανά τον χώρο τους, αν ο σχεδιασμός του αξιοποιεί στοιχεία ευεξίας (wellness) και βιοφιλίας (biophilic) όπως είναι π.χ. o φυσικός και διάχυτος φωτισμός, η χρήση ελάχιστα επεξεργασμένων υλικών, τα ερεθίσματα που προκαλούν μια σκόπιμη αναφορά στη φύση, ο ουδέτερος χρωματισμός, η οπτική σύνδεση με τη φύση και τα στοιχεία της, η έντονη παρουσία και χρήση του νερού, κ.α. 

Smart technologies

Τα τουριστικά θέρετρα και οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις υιοθετούν καινοτόμες τεχνολογίες με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών, την ικανοποίηση των αναγκών των tech-savvy πελατών, τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών του ξενοδοχείων, την αύξηση των εσόδων ανά δωμάτιο και τη διαφοροποίηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Instagrammability

Η συγκεκριμένη τάση στοχεύει στις νέες καταναλωτικές γενιές, Millennials και Zoomers (Generation Z) που είναι ενεργοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ταξιδεύουν σε άλλες χώρες αναζητώντας νέες εμπειρίες και επιλέγουν θέρετρα με φωτογενή στοιχεία όπως είναι π.χ. οι πισίνες υπερχείλισης που προσελκύουν το ενδιαφέρον (likes) στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Τα resorts του μέλλοντος θα πρέπει να εστιάζουν σε σχεδιασμό που διαμορφώνει το κατάλληλο φωτογραφικό σκηνικό μέσω φωτισμού, διακόσμησης, μουσικής και άλλων σκηνογραφικών στοιχείων.

Αλλάζουν οι κανόνες του παιχνιδιού

Με τους κανόνες του «παιχνιδιού» να αλλάζουν τα δεδομένα της φιλοξενίας στον απόηχο της πανδημίας, η ευελιξία αναδύεται ως ένα από τα πλέον βασικά χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων του κλάδου. Κρίσιμο παράγοντα για το μέλλον αποτελεί η ικανότητα προσαρμογής τόσο στη νέα πραγματικότητα στη δημόσια υγεία, όσο και στις νέες ανάγκες, προτιμήσεις και επιθυμίες των επισκεπτών. 

Ο σχεδιασμός

Μάλιστα ο σχεδιασμός του θέρετρου θα πρέπει να επιτρέπει την κοινωνική αποστασιοποίηση και να επικεντρώνεται στην ασφάλεια, την αυξημένη υγιεινή και καθαριότητα και την ευελιξία χωρίς να θέτει σε κίνδυνο την εμπειρία των επισκεπτών. Αντίστοιχα διαφαίνεται ότι ο σχεδιασμός των resorts τα επόμενα χρόνια θα αρχίσει να επικεντρώνεται περισσότερο στη μοναδική ιστορία, στην ταυτότητα και στο αφήγημα κάθε μονάδας παρά στα πρότυπα του brand. 

Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και αν ένα πολυτελές resort προσφέρει υπηρεσίες και εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου στους επισκέπτες του, εάν δεν είναι σχεδιασμένο με τρόπο που το καθιστά οπτικά ελκυστικό, εντυπωσιακό και λειτουργικό δεν θα καταφέρει να προσφέρει μία εμπειρία υψηλού


 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ