ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Google έχει πρόβλημα: Το γκουγκλάρισμα είναι για τους γέρους

Η Google έχει πρόβλημα: Το γκουγκλάρισμα είναι για τους γέρους

Εάν η Google ήταν πλοίο, θα ήταν ο Τιτανικός τις ώρες πριν να χτυπήσει το παγόβουνο, γράφει η Wall Street Journal: Στα καλύτερά της, υποθετικά αβύθιστη, αλλά έτοιμη να συναντήσει μια δύναμη της φύσης που θα μπορούσε να κάνει το όνομά της συνώνυμο της καταστροφής.

Μάλιστα, όπως ισχυρίζεται η αμερικανική εφημερίδα, οι τάσεις που λειτουργούν κατά της Google είναι τόσο πολλές και αλληλένδετες, ώστε η προσπάθεια του υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ να διασπάσει την εταιρεία θα μπορούσε να αποτελεί το μικρότερο από τα προβλήματά της.

Και αυτό γιατί η  βασική δραστηριότητα της εταιρείας βρίσκεται υπό πολιορκία. Ο κόσμος παίρνει όλο και περισσότερο τις απαντήσεις που ψάχνει από την τεχνητή νοημοσύνη. Οι νεότερες γενιές χρησιμοποιούν άλλες πλατφόρμες για να συγκεντρώσουν πληροφορίες.

Και την ίδια στιγμή, η ποιότητα των αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης της Google επιδεινώνεται, καθώς το διαδίκτυο κατακλύζεται από περιεχόμενο που έχει παραχθεί από την τεχνητή νοημοσύνη.

Όλες αυτές οι δυνάμεις μαζί απειλούν να καταδικάσουν την Google σε μια μακροπρόθεσμη πτώση της κίνησης στην αναζήτησή της και μαζί, μια μακροπρόθεσμη πτώση των μεγάλων κερδών που βγάζει  από αυτή τη δραστηριότητα η μητρική της, Alphabet, προκειμένου να χρηματοδοτεί άλλες ιδέες και νέα εγχειρήματα.  

Ο πρώτος κίνδυνος τον οποίο αντιμετωπίζει η Google είναι ήδη ορατός και ξεκάθαρος: Όταν οι  άνθρωποι θέλουν να ψάξουν για πληροφορίες ή προϊόντα για να αγοράσουν, πηγαίνουν στους ανταγωνιστές της, μεταφέροντας τα διαφημιστικά έσοδα σε άλλες πλατφόρμες.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της eMarketer, το μερίδιο της Google στην  αμερικανική διαφημιστική αγορά της αναζήτησης θα πέσει κάτω από το 50% για πρώτη φορά από τότε που η εταιρεία άρχισε να καταγράφει τα σχετικά στοιχεία.

Αυτό που συμβαίνει είναι ότι πολλοί καταναλωτές ξεκινούν την αναζήτησή τους απευθείας από το σάιτ της Amazon όταν θέλουν να αγοράσουν κάτι. Και αυτό σημαίνει ότι η Amazon προσελκύει δισεκατομμύρια δολάρια σε διαφημιστικά έσοδα.

Εν τω μεταξύ, το TikTok έχει μερίδιο αγοράς χαμηλότερο από 4% στα έσοδα της ψηφιακής διαφήμισης στις ΗΠΑ, αλλά σημαντικά περιθώρια να αυξήσει τα νούμερα αυτά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η ίδια η εταιρεία στους διαφημιστές, το 23% των χρηστών της έψαξε για κάτι μέσα στα πρώτα 30 δευτερόλεπτα από την στιγμή που άνοιξε την εφαρμογή. Καθημερινά, 3 δισεκατομμύρια αναζητήσεις πραγματοποιούνται μέσω του TikTok.

Την ίδια στιγμή, η Google αντιμετωπίζει έναν νέο ανταγωνισμό από τις λεγόμενες «μηχανές απαντήσεων», όπως είναι η Perplexity. Η OpenAI έχει προσθέσει τη δυνατότητα αναζήτησης στο ίντερνετ στο ChatGPT, ενώ η Meta Platforms ερευνά το ενδεχόμενο να στήσει δική της μηχανή αναζήτησης.

Ακόμα και τα AI chatbots που δεν μπορούν να κάνουν αναζήτηση στο ίντερνετ μπορούν όλο και καλύτερα να απαντήσουν σε πολλές ερωτήσεις. Και γίνονται όλο και πιο διαδεδομένα, αφού Microsoft και Apple τα ενσωματώνουν απευθείας στα λειτουργικά συστήματα και τις συσκευές τους.

Σύμφωνα με την Melissa Schilling, καθηγήτρια μάνατζμεντ στο Stern School of Business του New York University, η απειλή την οποία αντιμετωπίζει η Google λόγω της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να συγκριθεί  με εκείνη που αντιμετώπισε η Walmart όταν αναπτύχθηκε το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Συγκρίσεις γίνονται επίσης με τη στιγμή που η Microsoft απέτυχε να αναγνωρίσει τη δυναμική των smartphones, με αποτέλεσμα το iPhone να της στερήσει την κυριαρχία που έως τότε απολάμβανε στον τομέα του consumer computing.

Πάντως, αν και η τεχνητή νοημοσύνη έχει ενδεχομένως τη δύναμη να εκθρονίσει την Google, αυτό θα χρειαστεί πολύ καιρό, λέει ο David Yoffie, καθηγητής του Harvard Business School.


Πηγή: moneyreview.gr 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση