Το Ζαγόρι οδηγεί την ανάπτυξη στον κλάδο νερού - Αναγκαίες οι επενδύσεις από κρητικές βιομηχανίες

Newsroom
Newsroom

Για να μην πούμε λοιπόν το…νερό νεράκι καλό είναι οι κρητικές βιομηχανίες εμφιάλωσης να σηκώσουν μανίκια και να στρωθούν στη δουλειά.

Ιδιαίτερη κινητικότητα παρατηρείται στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα με τους μεγάλους παίκτες της εγχώριας βιομηχανίας εμφιαλώσεων να δίνουν το παράδειγμα και να οδηγούν τον κλάδο, με επενδύσεις και λανσαρίσματα καινοτόμων προϊόντων που ανεβάζουν τον πήχη για μια θέση στο ράφι.

Βιομηχανίες από την Περιφέρεια Ηπείρου, όπως είναι το Ζαγόρι που διαθέτει rPET στις συσκευασίες του, Κεντρικής Μακεδονίας Θράκης αλλά και Στερεάς Ελλάδας δείχνουν τον δρόμο, επενδύοντας στις μονάδες παραγωγής και εγκαθιστώντας εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας (state of the art) με σκοπό την ενίσχυση της παραγωγής και την αναβάθμιση της ποιότητας, τόσο σε επίπεδο συσκευασίας όσο και σε επίπεδο συστατικών και καθαρότητας γεύσης.

Απώτερος σκοπός; Η απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου στην αγορά και η μείωση του ανταγωνισμού.

Σε αυτό το περιβάλλον, οι βιομηχανίες της Κρήτης, που ανταγωνίζονται σε μια ιδιαίτερα “στενή αγορά” ακολουθούν την τάση της εποχής στα…λόγια, όχι με τον ίδιο ρυθμό όπως οι βιομηχανίες της Ηπείρου ή της υπόλοιπης Ελλάδας τόσο σε επίπεδο προϊόντων, όσο και σε επίπεδο συσκευασιών.

Για να μην πούμε λοιπόν το…νερό νεράκι καλό είναι οι κρητικές βιομηχανίες εμφιάλωσης να σηκώσουν μανίκια και να στρωθούν στη δουλειά.
Πόσες από αυτές για παράδειγμα έχουν προχωρήσει στην αλλαγή των συσκευασιών τους σε rPET, το γνωστό ανακυκλωμένο πλαστικό που χρησιμοποιείται ευρέως σε συσκευασίες προϊόντων του κλάδου μιας και η νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία του περιβάλλοντος γίνεται ολοένα και πιο αυστηρή.

Μην ξεχνάμε ότι από 1η Ιανουαρίου 2025, όλες οι φιάλες ποτών που κατασκευάζονται από rPET θα πρέπει να περιέχουν τουλάχιστον 25% ανακυκλωμένο πλαστικό. Αλλά και πιο κοντά, το 2030 υπολογίζεται το ανακυκλωμένο πλαστικό να είναι στο 30%, ενώ είναι υποχρεωτικό όλα τα πλαστικά μπουκάλια κάτω των τριών λίτρων θα πρέπει να έχουν rPET.

Να τονίσουμε ότι το  rPET είναι το προϊόν μια άκρως αναπτυσσόμενης βιομηχανίας. Τα ποσοστά ανακύκλωσης αυξάνονται, καθώς αυξάνεται η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών, που είναι πλέον πιο ενημερωμένοι και έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις από τις εταιρείες, τα προϊόντα των οποίων αγοράζουν.


 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ