Αεροδρόμιο στο Καστέλι: Να μην επαναληφθούν τα λάθη του βορρά

    Η πολιτεία θα πρέπει να θεσμοθετήσει και να επιβλέπει σοβαρά για την εφαρμογή ήπιας τουριστικής ανάπτυξης στους χώρους αυτούς.    

Αγαπητό Cretalive, 

Πριν από δύο χρόνια στις 18-5- 2019  δημοσίευσα ένα κείμενο με τον τίτλο <<Αεροδρόμιο EL GRECO>>.                              
Αφορούσε το αναγκαίο οδικό δίκτυο που έπρεπε παράλληλα με την εξέλιξη των εργασιών στο αεροδρόμιο να πραγματοποιείται  για να μην κατασκευάζεται ξανά στην πατρίδα μας ένα έργο ελλειπες ως προς τη χρησιμότητα  και την  προσφορά του στο εθνικό εισόδημα.                                           

 Έγραφα τότε ότι ήταν αναγκαία η κατασκευή του νοτίου οδικού άξονα από Αγία Γαλήνη μέχρι το σημείο που τέμνονται με το δρόμο Ηράκλειο- Βιάννος, στο Καραβάδω.
Έγραφα επίσης πως από το σημείο αυτό θα πρέπει με νέα χάραξη να συνεχιστεί ο δρόμος Ηράκλειο Βιάννος και Βιάννος Ιεράπετρα. Πληροφορούσα  μάλιστα τους ενδιαφερόμενους ότι πρέπει να έχει εκπονηθεί η αναγνωριστική, ίσως και η προμελέτη .                                                                                                    

Γνωρίζω το θέμα  γιατί  συνόδευσα τον καθηγητή του ΕΜΠ κ.Αμπακούπκιν και τους συνεργάτες του όταν ήρθαν για  την κατόπτευση της περιοχής . Τους είχε ανατεθεί  η μελέτη   από την  κυβέρνηση του Κωνσταντίνου  Μητσοτάκη το 1992.
Είναι νομίζω ευνόητο για τους  γνωρίζοντες πως με αυτό το οδικό πλέγμα ,ΝΟΑΚ ,Μοίρες Ηράκλειο, Χάρακας Πεζά και Ηράκλειο –Βιάννος –Ιεράπετρα το 90% της πρωτογενούς παραγωγής θα εξασφαλίσει εύκολη και πολύ φθηνότερη πρόσβαση στο Λιμάνι του Ηρακλείου και το νέο Αεροδρόμιο, αφου οι αποστάσεις μειώνονται σημαντικά και τα ποιοτικά στοιχειά  των δρόμων θα είναι σύγχρονα.                                                   

 Είναι επίσης προφανές πως με δεδομένες  τις παραπάνω παρεμβάσεις αναβαθμίζεται σημαντικά και το τουριστικό προϊόν της νότιας Κρήτης .                                                                                           

Επειδή πολλοί περιμένουν ,ελπίζουν σε μια αντίστοιχη με την βόρεια πλευρά του νησιού ανάπτυξη στον τομέα αυτό, θα είναι  ασυγχώρητο λάθος εάν και στο εναπομείναν, στο νότο και την ανατολή, παρθένο  σχετικά κομμάτι του νησιού  επαναληφτούν τα λάθη του βορρά.                                                                        

      Η πολιτεία θα πρέπει να θεσμοθετήσει και να επιβλέπει σοβαρά για την εφαρμογή ήπιας τουριστικής ανάπτυξης στους χώρους αυτούς.                                                                                           

    Μια ανάπτυξη που οι επισκέπτες θα έχουν επαφή με τους γηγενείς  και να απολαμβάνουν τον πολιτισμό της επικοινωνίας , την ανάγνωση της καθημερινότητας της χώρας που επέλεξαν για τις διακοπές τους. Αυτό άλλωστε για πολλούς είναι η πεμπτουσία των μετακινήσεων .
Όπως προανέφερα είχα γράψει περίπου τα ίδια στις 18 -5 του 19 επειδή ήταν προεκλογική περίοδος για δημοτικές ευρωπαϊκές και εθνικές εκλογές.                                                 

      Πίστευα ό ρομαντικός !! ο αφελής ,πως θα δημιουργούσα έναυσμα για κάποια παραγωγική πολιτική συζήτηση  για τα θέματα αυτά!!  
Ίσως, τώρα που επίκειται  η επίσκεψη του Πρωθυπουργού,  ο οποίος  όπως γράφεται, θα επισκεφτεί  το εργοτάξιο του αεροδρομίου στο Αρκαλοχώρι , είναι ευκαιρία για την Περιφέρεια ,τους Βουλευτές συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης , τους Δημάρχους των περιοχών να κάνουν μια παραγωγική συζήτηση και επ΄ αυτών των θεμάτων.                                                           

      Ο Πρωθυπουργός ,όπως πιστεύουν πολλοί,  ακούει και αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα των θεμάτων που του εισηγούνται.                                                                                                

        Είναι ευκαιρία μοναδική γιατί τα χρήματα που θα δαπανηθούν για τις υποδομές είναι πάρα πολλά, και η Κρήτη έχει ανάγκη να υλοποιηθούν επιτέλους τα έργα εκείνα που θα δώσουν μια σημαντική ώθηση στις μεγάλες αναπτυξιακές της δυνατότητες,  που προς το παρόν ασφυκτιούν.

 Γιωργος Κατσαράκης

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ