"Ευχαριστώ ΔΕΥΑΗ, ΑΛΛΑ... "

Newsroom
Newsroom

Πολίτης μέσω του Cretalive: "Έξυπνη" πόλη το Ηράκλειο, "πανέξυπνες" οι δημοτικές του υπηρεσίες

Αναγκάζομαι να κάνω μια μεγάλη εισαγωγή για να φτάσω στο σημείο να εξηγήσω επαρκώς το τι έχει συμβεί με τη ΔΕΥΑΗ στην περιοχή μου.

Στις 19 Φεβρουαρίου έστειλα το παρακάτω μήνυμα στο εμαιλ της ΔΕΥΑΗ. Το μήνυμα είχε σαφέστατα ειρωνικό χαρακτήρα, καθώς η υπηρεσία μας είχε αφήσει το καλοκαίρι του 2023 χωρίς νερό για 3 εβδομάδες. Οι εργασίες του εργολάβου της προκάλεσαν φθορές στο οδόστρωμα, το οποίο ακόμα και σήμερα αν και ασφαλτοστωμένο, είναι τόσο πρόχειρο που θυμίζει κατσικόδρομο. Επίσης προκάλεσαν φθορές στα πλυντήρια μας, λόγω των χωμάτων που γέμισαν τα ντεπόζιτα μας, καθώς και αστοχίες με αποτέλεσμα να βγαίνει νερό μέσα από την άσφαλτο επί μέρες. Πολλές από τις τρύπες που έχουν ανοίξει σε όλη την περιοχή σε διαφορετικούς χρόνους, ακόμα να κλείσουν.

Λεπτομέρειες στα παρακάτω άρθρα ΕΔΩ, ΕΔΩ και ΕΔΩ.

Τα παραπάνω με οδήγησαν στο γραφείο του εισαγγελέα (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ σχετικά), ο οποίος αναγκαστικά επενέβη, μόνο που ποτέ δεν μάθαμε το πόρισμα του, αν και πιστεύω πως θα είχε ενδιαφέρον, τόσο για τις ενέργειες του εισαγγελέα, όσο και για τις συνέπειες που είχε η ΔΕΥΑΗ, ΑΝ είχε φυσικά...


Στα αιτήματα μου, η ΔΕΥΑΗ ποτέ δεν απάντησε. Δεν επέστρεψε καν αριθμό πρωτοκόλλου εισερχόμενου εγγράφου, όπως έχει υποχρέωση να κάνει, ούτε προφανώς μπήκε στη διαδικασία να απαντήσει εντός των προθεσμιών που ορίζει ο νόμος. Αναγκάστηκα να προσφύγω και στον συνήγορο του πολίτη, για να αναγκαστεί η ΔΕΥΑΗ να αναλάβει τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από τους σχετικούς νόμους. Μόνο μετά την αναφορά του στο συνήγορο του πολίτη, έλαβα μια επιστολή από την ΔΕΥΑΗ που με ειρωνευόταν, σε ύφος "εξυπηρέτησης δημοτών", κάτι που μόνο μια δημοτική επιχείρηση στην χώρα μας μπορεί να κάνει τόσο καλά. Αντί να αναλαμβάνει τις ευθύνες της δηλαδή, να ειρωνεύετε τους δημότες που ταλαιπωρεί. Την επιστολή αυτή πρωτοκόλλησε η ΔΕΥΑΗ, με αριθμό 13990-29/11/2023. Στην επιστολή αυτή μιλάει για...προσωρινές διακοπές, όταν είναι εκατοντάδες τα άρθρα πολιτών και οι καταγγελίες τους για πολυήμερες διακοπές υδροδότησης. Δικαιολογείται με την κλασική έλλειψη προσωπικού, ενώ φυσικά όταν...έσφυζε από προσωπικό, απολαμβάναμε κορυφαίες υπηρεσίες. Στην επιστολή με κατηγορούσε για απαξιωτικές μνείες και με καλούσε να επισκεφτώ τα γραφεία τους, ξεχνώντας πως το είχα ήδη κάνει από τον Απρίλιο και είχα ο ίδιος διαπιστώσει όσα έγραψα. Μου αρνήθηκαν τη μείωση των παγίων για το διάστημα που δεν είχα νερό, το οποίο ξεπερνούσε συνολικά τον 1 μήνα, λόγω απόφασης του δημοτικού συμβουλίου το...2004 (548/2004), ενώ είναι ΓΝΩΣΤΟ πως σε άλλες περιπτώσεις το έπραξε, και μάλιστα το 2022, χωρίς να την δεσμεύει η απόφαση του 2004. Βέβαια, η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου αφορούσε διακοπές ορισμένων ορών, όχι για 21+12 μέρες! Πληροφορίες εδώ:


Για 10 μέρες χωρίς νερό, αποζημίωσαν με 20% έκπτωση 13.000 υδρόμετρα.
Για 21 μέρες χωρίς νερό, ούτε συζήτηση για αποζημίωση 10-15 υδρομέτρων, ούτε καν 2.8 ευρώ !!!


Την επιστροφή παγίων την προσδιόρισε στα 2,8 ευρώ η ΔΕΥΑΗ, όταν μάλιστα πάγια δεν είναι μόνο οι πάγιες χρεώσεις, αλλά και ένας συγκεκριμένος αριθμός κυβικών που λειτουργεί ως ελάχιστη κατανάλωση και την οποία πληρώνουμε. Δηλαδή χρεωθήκαμε και τα κυβικά που δεν καταναλώσαμε, αφού δεν είχαμε ΚΑΘΟΛΟΥ νερό. Βέβαια, το πάγιο υπολογίστηκε επί 8 ημέρες, όταν έχω καταγγείλει με στοιχεία 21+12 μέρες συνολικά. Αλλά ακόμα χειρότερα για εκείνους, αρνήθηκαν ακόμα και αυτό το ευτελές ποσό, δείγμα της ανύπαρκτης κοινωνικής ευαισθησίας τους. Μάλιστα με "κατηγόρησαν" πως όλα αυτά τα γράφω "στο πληκτρολόγιο από τη βολική θέση ενός γραφείου". Μόνο που κύριοι της ΔΕΥΑΗ, όπως τους απάντησα, το γραφείο μου αποτελεί ΔΙΚΗ μου παροχή στον εαυτό μου και δεν γίνεται εις βάρος άλλων. Δεν χρέωσα κανένα σας για να έχω αυτό το γραφείο και άρα δεν έχω υποχρέωση να λογοδοτώ. Τα γραφεία σας όμως, είναι γραφεία δημοτικής επιχείρησης, δημόσια γραφεία δηλαδή, τα οποία σας παρέχουν οι δημότες, και άρα πρέπει να λογοδοτείτε για τη δουλειά που παρουσιάζετε.

Με την ευκαιρία, ευχαριστούμε το δήμο Ηρακλείου που αντί να προστατεύει τους δημότες, προτιμά να προστατεύει τις δημοτικές του επιχειρήσεις, τιμωρώντας τους διαμαρτυρόμενους δημότες.

Όλα τα παραπάνω τα κοινοποίησα στο γραφείο του τότε δημάρχου, χωρίς ΠΟΤΕ να λάβω απάντηση ή κάποια έστω τυπική απολογία.


Ένα έξτρα πρόβλημα που δημιούργησαν αυτά τα "κορυφαίας" ποιότητας έργα, είναι τα στραβά φρεάτια, στο οποία πατάνε ως φυσικό επακόλουθο τα στραβά καπάκια τους. Από την πρώτη στιγμή που εγκαταστάθηκαν τα καπάκια υπήρχε θέμα. Ειδοποίησα τη ΔΕΥΑΗ και το...μπάλωσαν. Κυριολεκτικά μπάλωσαν, γιατί όταν χρησιμοποιείς...σαμπρέλα, για μπάλωμα μιλάμε. Η...πρωτοποριακή αυτή επισκευή, κράτησε 4 μήνες. Στο 4μηνο τα λάστιχα της σαμπρέλας είτε είχαν λιώσει από την τριβή με τα σίδερα, είτε είχαν φύγει, με αποτέλεσμα από το Δεκέμβριο καθημερινά να υπάρχει ένας έντονος ενοχλητικός ήχος κάθε φορά που περνά όχημα από το δρόμο. Ειδικά το μεσημέρι και τις βραδυνές ώρες, χάνουμε πραγματικά τον ύπνο μας. Μια αναζήτηση στο διαδίκτυο θα επιστρέψει ανάλογα αποτελέσματα, και άλλοι δημότες διαμαρτύρονται για παρόμοιες καταστάσεις. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Πέρα από αυτό, το συνεχές χτύπημα από τα καπάκια στο στεφάνι που στηρίζονται, προκαλεί ρωγμές στο μπετόν κάτω από αυτό, με αποτέλεσμα τη ΦΘΟΡΑ της κατασκευής. Αυτό μελλοντικά θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην περιοχή, διότι για να επισκευαστεί θα υπάρξουν παρόμοια προβλήματα με αυτά που παρουσιάστηκαν παραπάνω. Είναι ταυτόχρονα ΣΠΑΤΑΛΗ χρημάτων των δημοτών, να χρειάζεται δηλαδή συνεχώς να επισκευάζεται κάτι επειδή δεν φτιάχτηκε σωστά εξ' αρχής.

Στις 19 Φεβρουαρίου, ενημέρωσα με εμαιλ μου τη ΔΕΥΑΗ σχετικά με το φρεάτιο που κάνει αυτόν τον ενοχλητικό θόρυβο. Δεν μπορώ παρά να συγχαρώ τη ΔΕΥΑΗ για την άμεση ανταπόκριση τους την επόμενη μέρα, 20 Φεβρουαρίου. Δυστυχώς όμως, αυτό που έκαναν είναι άλλο ένα μπάλωμα. Διότι αν και ζητούσα τη μόνιμη επισκευή του φρεατίου στο εμαιλ μου, ώστε να μη χρειάζεται να τους ενοχλώ κάθε 4 μήνες από το...βολικό μου γραφείο που τους εκνευρίζει, εκείνοι επέλεξαν ξανά την προσωρινή "επισκευή", πάλι με σαμπρέλα, πάλι με μπάλωμα. Ουσιαστικά δηλαδή επέλεξαν να τους ενοχλώ κάθε φορά που τα μπαλώματα τους θα παύουν να έχουν αποτελεσματικότητα. Κρίμα, εγώ νόμιζα πως προτιμούσαν να μην έχουμε πολλά πάρε-δώσε, ειδικά μετά τον εισαγγελέα και τον συνήγορο του πολίτη που τους εξανάγκασε να ακολουθήσουν τα προβλεπόμενα, κάτι που ουσιαστικά έχουν ομολογήσει πως θα ήθελαν να το αποφύγουν.

Ευχαριστώ λοιπόν ΔΕΥΑΗ, ΑΛΛΑ...

Αφού έτσι προτιμάτε, θα τα ξαναπούμε σε 4 μήνες, και θα τα λέμε μόνιμα κάθε 4μηνο. Αυτό ΔΕΝ είναι επισκευή, είναι μπάλωμα με σαμπρέλα. Είναι ταυτόχρονα ομολογία κακοτεχνίας. Οι υψηλές τιμές στην ύδρευση και στην αποχέτευση, δικαιολογούνται όταν συνοδεύονται από υψηλές υπηρεσίες. Όταν τις υψηλες τιμές τις συνοδεύετε από τριτοκοσμικές υπηρεσίες, θα αναγκαζόσαστε να αντιμετωπίζετε τον εαυτό σας και την ανύπαρκτη ποιότητα της δουλειάς σας. Παρομοίως, όταν θυμόσαστε και επικαλείστε τις τιμές στην Ευρώπη, να θυμόσαστε να επικαλείστε και τις υπηρεσίες στην Ευρώπη, όχι μόνο αυτό που σας βολεύει αποσπασματικά.

Ακολουθεί φωτογραφία της πρωτοποριακής "επισκευής", made in Heraklion by DEYAH.
"Έξυπνη" πόλη το Ηράκλειο, "πανέξυπνες" οι δημοτικές του υπηρεσίες.

Δ.Κ

Ηράκλειο

 

ΔΕΥΑΗ

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ