ΠΟΛΙΤΕΣ
Η μαζική καταναλωτική παράνοια και οι επιπτώσεις στους εργαζόμενους σε περίοδο οικονομικής και πολιτικής "κρίσης"
SHARE:

Χωρίς να εξετάσουμε αν οι χειρισμοί σε πολιτικό ή οικονομικό επίπεδο ήταν αυτοί που έπρεπε ή όχι, στη πορεία των τελευταίων ετών από τη περίοδο 2009 έως της μέρες μας ζούμε περίπου το ίδιο μοτίβο…
Το αγοραστικό καταναλωτικό κοινό, οι άνθρωποι δηλαδή κάθε κατηγορίας, σε κάθε εμφάνιση μιας "κρίσης" έσπευδαν να "αδειάσουν" τα ράφια από είδη και μη πρώτης ανάγκης, από σούπερ μάρκετ, σε όλη τους την υπερβολή .
Ήταν και είναι άραγε σωστά, μια τύπου προνόηση ώστε να είναι έτοιμοι και εφοδιασμένοι για τα χειρότερα;
Ή μήπως ένα άλλοθι για ασύστολη κατανάλωση και σπατάλη;
Το 2010, τη περίοδο που η Ελλάδα μπήκε στο ΔΝΤ ξεκίνησε αυτό το έντονο φαινόμενο με μικρές διακυμάνσεις έως και της εκλογές του 2012, συνεχίστηκε όσο καιρό δεν υπήρχε πολιτική σταθερότητα με μια μικρή παύση λίγο πριν της εκλογές του 2015 όπου ο φόβος της "αριστεράς" θα άφηνε χωρίς λεφτά τους Έλληνες.
Μέσα στο 2015 , με τα capital controls και το φόβο ξανά ότι δεν θα υπάρχουν χρήματα για πολύ ...φάνταζε η καλύτερη λύση να κάνουμε της οικονομίες μας τρόφιμα, ποτά, είδη υγιεινής καλύτερα από το να τις χάσουμε....
Στη συνέχεια και ενώ έμοιαζε να υπάρχει μια ύφεση στο φαινόμενο, μετά το 2019 ήρθε η πανδημία, όπου θέλοντας και μη το μόνο που υπήρχε ανοικτό και διαθέσιμο στο ευρύ καταναλωτικό κοινό ήταν τα σουπερμάρκετ ...χώροι όχι μόνο για ψώνια, αλλά αναψυχής και συνάντησης.
Με το τέλος την πανδημίας οριστικά, το 2022 ,ξεκινάει μετά από λίγο ο ΡωσοΟυκρανικός πόλεμος, εκεί πλέον επηρεάζεται η αγορά από έλλειψη πρώτων υλών όπου προέρχονται από εκεί ...χωρίς όμως η αλματώδης αύξηση τιμών να επηρεάσει την αγοραστική δύναμη που συνεχίζει να συσσωρεύει ανεξέλεγκτα αγαθά στο φόβο μην υπάρξει έλλειψη....Αυτό συνεχίζει μέχρι σήμερα ...με την εμπόλεμη κατάσταση που εξελίσσεται μεταξύ του Ιράν και του Ισραήλ.
Έχοντας πρώτη εικόνα από είδη πρώτης ανάγκης, το γεγονός ότι καθημερινά αγαθά έχουν το λιγότερο τριπλασιαστεί σε τιμή αυτό δεν δείχνει να πτοεί το καταναλωτικό κοινό!
Πολλές φορές οι καταναλωτές άλλοτε έδειχναν να είναι πανικοβλημένοι και άλλοτε σαν να ζουν ένα τεράστιο και ατελείωτο πάρτι .
Ενώ όλη αυτή την περίοδο οι εργαζόμενοι στον κλάδο των τροφίμων και όχι μόνο, ζούσανε μια κατάσταση αλλοπρόσαλλη, γεμάτη πίεση, εκτεθειμένοι σε κινδύνους για τη δημόσια υγεία καθώς βρισκόντουσαν μπλεγμένοι σε ένα ατελείωτο εργασιακό κυκεώνα έχοντας να διαχειριστούν μια κατάσταση στο χώρο εργασίας που μετράει αισίως μέχρι σήμερα περίπου 15 χρόνια!
Κώστας Λερατάκης