Πανελλαδικές: Η αδικία για τους παλαιούς υποψήφιους

Πανελλαδικές: Η αδικία για τους παλαιούς υποψήφιους

Ανοιχτή επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας

Αξιότιμοι κύριοι.  

Το μήνυμα αυτό απευθύνεται προς το Υπουργείο Παιδείας και σε όλους τους συνυπεύθυνους για την πρωτοφανή αδικία σε βάρος των φετινών υποψηφίων με το παλιό σύστημα εξετάσεων στα Τμήματα Mουσικών Σπουδών  (και όχι μόνο).

Τον  Οκτώβριο του 2019 στους παλαιούς  υποψήφιους δόθηκε  η δυνατότητα να δηλώσουν με ποιο σύστημα επιθυμούν να συμμετάσχουν στις  πανελλαδικές  εξετάσεις. 

Μέχρι τις 9 Απριλίου έπρεπε να επιλέξουν αν θα διαγωνιστούν με το παλιό ή το νέο σύστημα, ενώ δεν είχαν υπόψην τους ούτε το ποσοστό των θέσεων που στο τέλος θα δινόταν στην κάθε κατηγορία ούτε τον τρόπο που αυτό θα καθοριζόταν . 

Στις 15  Μαίου με  ΦΕΚ  ανακοινώνονται οι θέσεις κατά σχολή  και στις 2  Ιουνίου ανακοινώνεται ότι οι υποψήφιοι παλαιού συστήματος θα διεκδικήσουν ένα ποσοστό επί των θέσεων των εισακτέων.

Ονομάζομαι Σ. Χ. και είμαι μητέρα του υποψήφιου στις πανελλαδικές με το παλαιό σύστημα Μ.Κ που έδωσε για δεύτερη φορά εξετάσεις με το παλιό σύστημα. Ο γιος μου είχε μόνο ένα όνειρο: Να σπουδάσει μουσική! Κατάφερε και έγραψε φέτος ένα αξιοπρεπή βαθμό που θα του επέτρεπε να κάνει το όνειρο του πραγματικότητα. Συγκέντρωσε   13.960 μορια.         

Η χαρά του ήταν μεγάλη καθώς περνούσε σίγουρα στη σχολή που ονειρευόταν. Βγαίνουν οι βάσεις και το παιδί μου δυστυχώς δεν έχει περάσει σε καμία σχολή! 

Και έκπληκτοι βλέπουμε πως άλλα παιδιά έχουν περάσει στις παραπάνω σχολές με πολύ λιγότερα μόρια!!

Σε καμία περίπτωση δε μπορούμε να πιστέψουμε πως ηθελημένα μπορεί κάποιος να παίζει με εφηβικές ψυχές και να καταπατά τα όνειρα τόσων υποψηφίων που μάλιστα αντί να επιβραβευτούν για την επίδοση και την βαθμολογία τους, είδαν έκπληκτοι το σύστημα να τους πετά έξω! Είναι σαν το ίδιο το Υπουργείο να τιμωρεί τα παιδιά επειδή διάλεξαν να δώσουν για δεύτερη φορά εξετάσεις και μάλιστα με το παλιό σύστημα!

Θεωρούμε όλοι εμείς οι γονείς των παιδιών που είδαν τα όνειρα τους να χάνονται, πως η διάταξη αυτή με το ποσοστό 9.51% είναι αντισυνταγματική καθώς παραβιάζει τις θεμελιώδεις αρχές της ισότητας και της ισονομίας. Το ποσοστό 9,51% προκύπτει από ένα καθαρά αριθμητικό κριτήριο: από τη σχέση του αριθμού των αιτήσεων – δηλώσεων συμμετοχής στις εξετάσεις των υποψηφίων με το παλιό η το νέο σύστημα εισαγωγής. Δεν υπάρχει καμία απολύτως αξιολογική κρίση των υποψηφίων με το παλιό ή με το νέο σύστημα και χωρίς μάλιστα να απαιτείται η συμμετοχή τους στις γενικές εξετάσεις! 

Προφανώς και αν το γνώριζαν αυτό οι μαθητές θα είχαν διαλέξει να δώσουν εκ νέου πανελλήνιες εξετάσεις για αν επιτύχουν σε σχολές της προτίμησης τους.

Επικαλούμαστε τη νομολογία του ΣΤΕ, το οποίο έχει κρίνει ότι τα κριτήρια της αξιολόγησης πρέπει να είναι αμιγώς ακαδημαϊκά καθώς οι υποψήφιοι εξετάζονται μόνο ως προς την ικανότητα τους σε μαθήματα και δεξιότητες συναφείς ως προς το γνωστικό αντικείμενο του τμήματος που επιθυμεί ο καθένας να εισαχθεί, και στην δική μας περίπτωση στις τρεις σχολές μουσικών σπουδών. 

Ως μητέρα μαθητή που υπέστη τέτοια κατάφορη αδικία, παιδιού που κοπίασε δύο χρόνια διαβάζοντας και με όλους τους κόπους μας, ψυχολογικούς και οικονομικούς, κάνω έκκληση προς όλους τους υπεύθυνους να αποκατασταθεί αυτό το άδικο μέτρο. Μην καταστρέψετε τα όνειρα των παιδιών μας! Διαφορετικά, προσωπικά δηλώνω πως θα προβούμε σε κάθε νομική νόμιμη διαδικασία για να δικαιωθεί ο κόπος και η προσπάθεια του παιδιού μας.

Σας ευχαριστώ και με την ευχή οι εκκλήσεις τόσων γονιών που βρίσκονται στη θέση μου να εισακουστούν και να δικαιωθούν τα παιδιά μας. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να είναι ευαίσθητο σε τέτοια θέματα.

Μετά  τιμής 

Σ.Χ.

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ