Τραμ και περισσότερα ποδήλατα για το Ηράκλειο

Άλλη μια πρόταση για την μετακίνηση στην πόλη

Αγαπητό cretalive,

Θα ήθελα να απαντήσω στο μήνυμα του συμπολίτη που προτείνει υπόγεια σήραγγα από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας μέχρι το παλιό ΚΤΕΛ, δηλαδή το μέχρι το λιμάνι. Ένα τέτοιο έργο θα είχε φυσικά τεράστιο κόστος, θα περνούσε από περιοχή με αρχαιότητες, παλιά κτίρια αμφίβολης στατικότητας, γειτνίαση με τη θάλασσα.

Αλλά ακόμα και αν δεν ήταν απαγορευτικοί οι παραπάνω λόγοι, γιατί να ενθαρρύνουμε ακόμα περισσότερα αυτοκίνητα να κινούνται προς ή γύρω από την πόλη; Θα μεταφέρουμε απλώς το πρόβλημα συνωστισμού και στάθμευσης λίγο πιο πέρα. Όλες οι πόλεις πλέον -θα έπρεπε να- συντάσσουν Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, ΣΒΑΚ και να έχουν ένα στρατηγικό σχέδιο που σταδιακά να φτιάξει μια βιώσιμη πόλη με καλύτερη ποιότητα ζωής από τη σημερινή.

Εγώ θα πρότεινα να περιοριστεί και όχι να αυξηθεί η κίνηση αυτοκινήτων στην πόλη. Θα πρότεινα να επανέλθει στη δημόσια συζήτηση η κατασκευή τραμ και περισσότερων ποδηλατόδρομων. Ενδεικτικά για την παραλιακή για την οποία γίνεται λόγος θα μπορούσε το ένα ρεύμα κυκλοφορίας να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή τραμ από το Παγκρήτιο έως το αεροδρόμιο διασχίζοντας όλο το παραλιακό μέτωπο. Το άλλο ρεύμα για χρήση μόνο από οχήματα βοήθειας, λεωφορεία και ταξί. Μερικός αποκλεισμός δηλαδή των αυτοκινήτων από το κέντρο και ενθάρρυνση δημόσιων ΜΜΜ, ποδηλάτου και περπατήματος αφού όλη η απόσταση από το ΜΦΙΚ μέχρι το λιμάνι είναι μικρότερη από 2χλμ επίπεδου δρόμου.

Το τραμ θα είχε μακροπρόθεσμη προοπτική αργότερα να φτάνει από την Αμμουδάρα και το Γάζι έως τον Καρτερό και τη βάση στις Γούρνες. Πιστεύω ότι ένα τέτοιο σχέδιο θα χρειαζόταν τελικά όχι μόνο μικρότερο ποσό από σήραγγες και γέφυρες φτιαγμένες για τα αυτοκίνητα αλλά και θα ήταν μακροπρόθεσμα πιο βιώσιμο ως έργο και με μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στην ποιότητα ζωής μας και στον τουρισμό.

Ευχαριστώ,

Φ Φ


Δείτε επίσης:

Μια πρόταση για την κυκλοφορία στην παραλιακή

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ