«Οιδίπους επί Κολωνώ» από την ερευνητική ομάδα Theatra II

Newsroom
Newsroom

Η ερευνητική ομάδα THEATRA II, απαρτίζεται από καθηγητές, φοιτητές, ερευνητές και ερασιτέχνες, προερχόμενους από ακαδημαϊκούς και καλλιτεχνικούς κλάδους. Τα μέλη της έχουν ως κοινό ενδιαφέρον την εξερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην έννοια και τον χώρο στο αρχαίο ελληνικό θέατρο. Οργανώνει τις δραστηριότητές της υπό μορφή σεμιναρίων και διαλέξεων κατά κύριο λόγο στο Παρίσι. Ανοίγει και προωθεί τον διάλογο ανάμεσα στην ανάλυση του θεατρικού κειμένου και τα στοιχεία που ορίζουν τον σκηνικό χώρο, για να συνεχίσει την έρευνα πάνω στη χωροθέτησή του, τόσο σε κλειστό όσο και σε ανοιχτό θέατρο. Κάθε καλοκαίρι η ερευνητική ομάδα οργανώνει ένα συνέδριο – εργαστήριο στην Ελλάδα και παραστάσεις. Προτείνονται επίσης, και παρουσιάσεις /παραστάσεις σε δημαρχεία και σχολικές μονάδες.

Σκοπός της έρευνας είναι η ερμηνευτική ανάλυση του κειμένου, να οδηγεί στη «χωροθέτηση» του έργου ούτως ώστε η σημασία κάθε μέρους της τραγωδίας να εμφανίζεται επί σκηνής μέσω της δομής του χώρου. Η δόμηση αυτή πραγματοποιείται μέσω του Χορού. Ο εννεαμελής Χορός κινούμενος δημιουργεί γεωμετρικά σχήματα τα οποία: ορίζουν τον σκηνικό χώρο, μέσα στον οποίο καλούνται οι πρωταγωνιστές να ενσαρκώσουν τους ρόλους τους, τονίζουν το περιεχόμενο και τη δραματική ένταση του κάθε μέρους (Πρόλογος, Πάροδος, Επεισόδια και Στάσιμα) και εντέλει καθορίζουν το σφυγμό της παράστασης. Η παράσταση του έργου  στην Ελλάδα δίνεται στα Ελληνικά σε μετάφραση του Δ.Ν.  Μαρωνίτη.

Τη δραματουργική επεξεργασία του κειμένου επιμελήθηκε η θεατρολόγος-ελληνίστρια, κυρία Jacqueline Razgonnikoff, με απόλυτο σεβασμό προς τα κατά ποιόν και τα κατά ποσόν μέρη της τραγωδίας. Τη διδασκαλία των ηθοποιών επιμελήθηκε η κυρία Ανδρομάχη Μοντζολή. Την χωροθέτηση, υπογράφει το σύνολο της ομάδας THEATRA II υπό την καθοδήγηση της κυρίας Μιράντας Σκουλάτου. Την πρωτότυπη μουσική, που επενδύει το έργο, συνέθεσε ο κύριος Νίκος Φωτίου. Τα λυρικά μέρη της τραγωδίας είναι ηχογραφημένα με τις φωνές της Jacqueline Razgonnikoff και της Μιράντας Σκουλάτου.

Τα κοστούμια, λιτά και σχεδιασμένα από μέλη της ομάδας, με χρώματα μελετημένα, συμπληρώνουν τη σύνθεση.

Τους ρόλους υποδύονται μέλη της ομάδας αποφοίτων Κρήτης του Θεάτρου της Ημέρας, καθώς και ερασιτέχνες ηθοποιοί από το Ηράκλειο, ενώ ο χορός απαρτίζεται από τους Γάλλους ερευνητές
 

ΔΙΑΝΟΜΗ

Ερμηνεύουν  με τη σειρά που εμφανίζονται:
Οιδίπους σε διηγηματική ερμηνεία :Γιώργος Μαματζάκης  Αντιγόνη : Στέλλα Μπουμπουλάκη Ξένος/Αγγελιαφόρος :Χαρούλα Μαυράκη Ισμήνη : Ελεάννα Μπικάκη Θησέας :Simon Djaro Κρέων :Κώστας Κουρουνιώτης Πολυνείκης :Πέτρος Καστρίτσης Κορυφαίες – Christine Joannides-Peyre, Achel Hadas-Lebel
Χορός – Achel Hadas-Lebel, Christine Farjots, Alice Farjots, Jean-Pierre Farjots, Odile Gandon-Maj, Sylvie Braquet, Εύα Κεφαλογιάννη, Κασσιανή Λάμψα.
Χορικά μαγνητοφωνημένα : Jacqueline Razgonnikoff,  Μαγνητοφώνηση Θρήνου : Μιράντα Σκουλάτου. Xωροθέτηση: THEATRA II Μουσική: Νίκος Φωτίου


Γιατί Οιδίπους επί Κολωνώ;
Ένας πολιτικός πρόσφυγας, κυνηγημένος από τους πολιτικούς του αντιπάλους, μέλη της ίδιας του της οικογένειας(!), που δεν τον θέλουν στην πατρίδα, αλλά ούτε και τον αφήνουν να βρει άσυλο πουθενά αλλού. Μια χώρα που σέβεται και τιμά τα δικαιώματα του ικέτη. Όχι δεν είναι η Γαλλία, ούτε η Ελλάδα. Μια άλλη χώρα εκτροχιασμένη από τον εμφύλιο σπαραγμό. Όχι δεν είναι η Συρία, ούτε το Αφγανιστάν. Είναι η Θήβα, που εξόρισε τον βασιλιά της, τον Οιδίποδα.  Αυτός έτοιμος να τελειώσει το ταξίδι της μύησης του προς το θάνατο, καταφεύγει στην Αθήνα. Εκεί σύμφωνα με τους χρησμούς, υπό την αιγίδα του Θησέα, θα βρει άσυλο και τάφο ασύλητο από τους εχθρούς του. Σε αντάλλαγμα προσφέρει στην πόλη που τον δέχεται τον ίδιο του τον τάφο ως ασπίδα προστασίας από επικείμενες εχθρικές επιθέσεις. Στην Αθήνα θα συναντήσει όλα τα φαντάσματα της περασμένης του ζωής: Τον Κρέοντα, εχθρό του από παλιά και νυν διώκτη του, απεσταλμένο του γιου του Ετεοκλή, για να τον αποσπάσει με τη βία από το άσυλό του. Τον γιο του Πολυνείκη, αυτόν που πρώτος τον είχε εξορίσει! Τώρα, διψασμένος για εξουσία και εκδίκηση, διεκδικεί, εξόριστος  κι ο ίδιος, την πατρική συγχώρεση και σύμπραξη. Τι θα κερδίσει η Αθήνα, αν τον προστατεύσει; Τι θα πάθουν οι ‘‘φίλιοι’’ εχθροί του, που τον καταδιώκουν; Μια ιστορία δίχως τέλος, από τα μακρινά χρόνια του Σοφοκλή μέχρι τους πολυτάραχους καιρούς μας των αλλεπάλληλων προσφυγικών κυμάτων. Ένα αρχαίο δράμα, «δραματικά» επίκαιρο.

 

οιδιπους

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ